TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Mažos degalų sąnaudos – vairuotojo (nuo)pelnas

Degalų rodyklė
sxc.hu nuotr. / Degalų rodyklė
Šaltinis: Cargonews.lt
0
A A

Visos aukščiausio lygio technologijos, vilkiko projektavimo darbai, aerodinamika ir kiti komponentaimažinantys kuro sąnaudas ir emisiją yra kiekvieno transporto įmonės vadovo svajonė.

Tačiau reikia nepamiršti, kad norint iš tikrųjų žymiai sumažinti degalų suvartojimą ir emisiją, reikia turėti gerą vairuotoją.

Visos brangios technologijos ir kruopštus planavimas nueis veltui, jei vilkiko vairuotojas neturės atsakingo požiūrio ir vairuos „agresyviai“.

Žmogiškasis faktorius yra svarbiausias ir jo vaidmuo, siekiant efektyvesnio važiavimo, yra pats sudėtingiausias. Įvertinti vairuotojo tobulėjimą, vairuojant naujausius vilkikus,  yra gana sudėtinga. Svarbiausia, kad vairuotojas turėtų norą tobulėti ir siektų efektyvaus vairavimo, tuomet ir rezultatai bus pasiekti.

Neagresyvus ir konservatyvus vairavimo stilius yra vienas iš svarbiausių aspektų, siekiant sutaupyti kurą ir sumažinti emisiją. Vairuotojo blogų vairavimo įpročių pakeitimas gerais ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet taip pat transporto priemonės dėvėjimąsi ir nelaimingų atsitikimų kiekį keliuose.

Tyrimais nustatyta, kad vairuojant ramiu stiliumi, išlaikoma labai panaši kelionės sparta, jei lygintume su agresyviu vairavimo stiliumi.

Taip pat nustatyta, kad taip  galima sumažinti kuro sąnaudas iki 27 proc., o tai sumažina ir teršalų kiekį.

Pagrindiniai aspektai yra stengtis išnaudoti automobilio inerciją, numatyti galimas kliūtis kelyje, laikytis optimalaus greičio. Vienas iš pagrindinių dalykų –  laikyti kuo žemesnius variklio sūkius.

Kuo aukštesnės apsukos, tuo daugiau kuro sudeginama. Šie principai iš esmės yra žinomi labai seniai, bet dauguma vilkikų vairuotojų jų nesilaiko.

Labai svarbus aspektas yra sugebėjimas suprasti eismą ir jį numatyti

Pagrindinė priežastis – nauji varikliai. Senesni modeliai buvo paprastesni, naudodavo daug kuro ir žemų variklio sūkių palaikymas nebuvo toks efektyvus.

Dabartiniuose varikliuose viskas yra kitaip. Tačiau ne visi vairuotojai tai supranta ir kai kurie iš jų ir toliau su naujais vilkikais laksto, lyg tai būtų 20 m. senumo technika. Žodžiu, vairuoja taip, kaip jie buvo išmokyti ir savo įpročių nekeičia.

Vilkikų gamintojai kuria taupesnius vilkikus, bet retas iš jų pasisiūlo į vilkiko kainą įtraukti vairuotojų mokymus. Vilkikai keičiasi kasmet, vairuotojai mokosi žymiai rečiau, tad ne visi spėja koja kojon su naujausiomis technologijomis.

Jiems yra būtinas naujų vilkikų instruktažas, kad jie galėtų suprasti, kokiomis sąlygomis vilkikas važiuoja taupiausiai.

Kitas labai svarbus aspektas yra sugebėjimas suprasti eismą ir jį numatyti. Važiavimas prilipus prie kito automobilio, staigus stabdymas ir po to pirmos pavaros įjungimas kainuoja nemažai kuro. Geriau važiuoti sąlyginai lėčiau, bet stengtis išlaikyti kuo pastovesnį tempą.

Retesnis pavarų perjungimas pagerina degalų taupymą. Kiekvieną kartą keičiant pavarą yra papildomai sunaudojama kuro.

Automatizuotos pavarų dėžės

Automatizuotos mechaninės pavarų dėžės yra naudojamos kaip būdas sumažinti pernelyg didelį degalų suvartojimą mažiausiai apie tai išmanantiems vairuotojams.

Šios pavarų sistemos sukurtos taip, kad kuo labiau suvienodintų sūkius ir laiku perjunginėtų pavaras, tad jos veiksmingos net ir tada, kai vairuotojo dešinė koja yra ypač „sunki“.

Taip pat, vairuodamas vilkiką su automatizuota pavarų dėže, žmogus, kuris turi tokios patirties, gali pasiekti beveik tokius pačius rezultatus, kaip ir geriausi vairuotojai, naudodamiesi mechaninėmis pavaromis.

Tokiame vilkike svarbiausia greičio pedalą spausti iš lėto. Perjungiant pavaras iš žemesnės į aukštesnę, jos persijungia ekonomiško važiavimo ribose ir visiškai  išnaudoja vilkiko jėgą ir sukimo momentą bei taupo degalus, kol galiausiai pasiekia reikiamą greitį.

Naudoti automatizuotą pavarų dėžę gali ir mažiau kvalifikuoti vairuotojai. Tuomet jiems nereikia ypač stebėti variklio apsukų ir kitų aspektų, užtenka tiesiog išmokti suprasti pačią sistemą ir įsiterpti, kai to labiausiai reikia.

Automatizuota sistema negali numatyti kelio sąlygų ir kartais klysta neperjungdama pavarų ilgiau nei būtina. Šiuo atveju vairuotojas gali įsiterpti ir perjungti pavaras pats.

Jei vilkikas leidžiasi nuokalne, tuomet galima įjungti aukštesnę pavarą

Pati sistema iš esmės atlieka tik vieną funkciją ir parenka pavarą, atsižvelgiant į esamus parametrus. Vairuotojas, matydamas kas vyksta priekyje ir atsižvelgdamas į transporto srautą, gali pasirinkti, kokia pavarą turėtų būti tuo metu.

Jei vilkikas leidžiasi nuokalne, tuomet galima įjungti aukštesnę pavarą. Jei teks gana stačiai kilti į  įkalnę, žemesnė pavara padidins sūkius ir įjungs turbiną, taip pat dėl transmisijos galima pasiekti reikiamą sukimo momentą ir garantuoti reikalingas  arklio jėgas.

Vienas iš privalumų, kai naudojama automatizuota pavarų dėžė, yra jos bazinis degalų suvartojimas. Jei vairuotojas, kuris nemoka taupiau važiuoti vilkiku, važiuotų ir automatizuotą, ir mechaninę pavarų dėžę turinčia transporto priemone, automatizuotą pavarų dėžę turinčios transporto priemonės  kuro sąnaudos vis tiek būtų geresnės už mechaninės.

Vairuotojo įtaka kuro suvartojimui labiausiai pasireiškia tada, kai jis įsibėgėja bei stabdo.

Miesto ritmu važiuojančiam  vilkikui, kuomet reikia dažnai sustoti ir vėl pradėti judėti, taip pat labai didelę įtaką turi vairuotojo vairavimo manieros.

Cargonews.lt
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas