Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Motociklinkų bendruomenė siūlo keisti Kelių eismo taisykles

Motociklų mylėtojų bendruomenė atviru laišku kreipėsi į Susisiekimo ministrą Eligijų Masiulį su pasiūlymu keisti kelių eismo taisykles ir nediskriminuoti motociklų, kitų transporto priemonių naudai.
Baikerių sezono uždarymas
Baikerių sezono uždarymas / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Dokumentą pasirašo viešosios įstaigos „Moto grupė“ direktorius Antanas Petrauskas. Susipažinimui pateikiame jį visą.

Dėl Kelių Eismo Taisyklių motociklams pakeitimo

Šiuo prašymu siekiame atkreipti dėmesį bei atsižvelgti į didėjančios vairuotojų grupės – motociklininkų – poreikius. Motomanai.lt yra didžiausias ir analogų neturintis Lietuvos motociklistų bendruomenę vienijantis projektas. Per šešerius gyvavimo metus motomanų bendruomenėje yra prisiregistravę virš 19.000 Lietuvoje bei užsienyje motociklais besidominčių narių.

VšĮ „Moto grupė“ apjungia motomanus ir atstovauja motociklistų teises bei poreikius.

Dėl motociklų maksimalaus leistino važiavimo greičio:

175.1. lengvaisiais automobiliais automagistralėse nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. – ne didesniu kaip 130 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu;

175.2. motociklais, krovininiais automobiliais, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, automagistralėse – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu;

Siūlome maksimalius leistino greičio Lietuvos keliuose apribojimus motociklams suvienodinti su leistinu greičiu automobiliams dėl šių priežasčių:

  • XXI amžiuje motociklai techniniu, konstrukciniu, saugumo požiūriu yra daug tobulesni lyginant su pirmaisiais sovietinių laikų modeliais;
  • ES lygiu greičio ribojimas nereguliuojamas, todėl valstybių narių praktika skiriasi. Vis dėlto, skirtinga greičio riba lengviesiems automobiliams ir motociklams yra daugiau išimtis nei taisyklė (http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/europe-speed-limits-for-motorcycles.htm http://ec.europa.eu/transport/road_safety/glance/index_en.htm).
  • Judėjimas eisme: „Kalifornijos greitkelių policija, vairuojanti motociklus, yra mokoma važiuoti šiek tiek greičiau negu bendras eismo srautas, nes tai padeda geriau kontroliuoti situaciją, bei padeda greičiau pastebėti kitų klaidas. Tai leidžia mažiau dėmesio skirti esantiems už jūsų, reiškia galima daugiau dėmesio skirti priekyje, ar šonuose esantiems eismo dalyviams. Tačiau tai nereiškia, kad reikia lėkti kaip akis išdegus, lenkiant visus kitus vairuotojus, tai reiškia – apie 10 km/h daugiau nei bendras srautas.“. Citata iš straipsnio „Saugus važiavimas mieste“ (http://www.motomanai.lt/p-articles.id-3260.html)

Dėl motociklų stovėjimo ant šaligatvių:

189. Motociklus be priekabos, mopedus ir dviračius leidžiama statyti dviem eilėmis, jeigu tai nekliudo eismui. Taip pat kelio ženklai 830-838;

Siūlome leisti motociklus be priekabos, mopedus ir dviračius statyti ant šaligatvių, tose vietose, kur nesudaromos kliūtys vaikščioti pėstiesiems:

  • Šis pakeitimas suteiktų papildomą saugumą motociklų savininkams, kadangi dažna motociklų vagystė įvykdoma palikus motociklą šalikelėje, kuomet vairuotojas pietaudamas kavinėje ar rūpindamasis kitais reikalais įvairiose įstaigose negali matyti savo motociklo. O motociklas yra sąlyginai lengva transporto priemonė, kurią keliems asmenims nesunku įsikelti į autobusiuką ir taip jį pavogti;
  • Taip pat šis pakeitimas skatintų žmones daugiau mopedais ir motociklais važiuoti į darbą ar mietą verslo ar pramoginiais reikalais – tai sumažintų automobilių spūstis didmiesčiuose;

Dėl motociklų važiavimo visuomeniniam transportui skirta eismo juosta:

224. Kelyje, pažymėtame ženklais „Juosta maršrutiniam transportui“, „Kelias su juosta maršrutinio transporto priemonėms“ ir (arba) ženklinimo linijomis „A“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia juosta ir sustoti joje draudžiama, išskyrus dviračius ir mopedus. Tačiau jeigu ši juosta, skirta važiuoti maršrutiniam transportui ta pačia kryptimi, yra dešiniajame važiuojamosios dalies krašte ir nėra atskirta ištisine ženklinimo linija, į dešinę sukantys arba apvažiuojantys sustojusią į kairę sukti transporto priemonę vairuotojai privalo persirikiuoti į šią juostą.

Siūlome leisti visuomeniniam transportui skirta juosta važiuoti netik dviračiams, mopedams, taksi automobiliams su įjungtu taksometru, tačiau ir motociklams (arba motociklams be priekabos):

  • Šis pakeitimas leistų motociklininkams greitai apvažiuoti automobilių spūstis didmiesčiuose;
  • Motociklininkai būtų skatinami važiuoti laisva atskira juosta vietoj manevravimo tarp automobilių. Vairavimas tarp juostų nėra nei saugus, nei leistinas;
  • Motociklininkai skirtingai nuo automobilių vairuotojų neturi oro filtravimo sistemų, kondicionierių ir pan. Stovintys kamštyje motociklininkai yra priversti kvėpuoti tiesiogiai skleidžiamomis automobilių išmetamosiomis dujomis – dėl to reikia sudaryti sąlygas motociklininkams kuo mažiau stovėti miesto kamščiuose.
  • Motociklai, kaip ir mopedai, nesukeltų didelių srautų viešojo transporto juostoje, todėl visuomeninio transporto eismui nekliudytų;
  • Daugiau žmonių važiavimui į darbą rinksis motociklus, kadangi savo darbo vietą galės pasiekti žymiai greičiau nei automobiliu per piko valandas – taupomas laikas, kuras, gera nuotaika taip pat tausojamas miesto oras.

Tikimės, jog šie pasiūlymai yra vertingi, į juos atsižvelgsite. Taip pat laukiame Jūsų pastebėjimų. Esame pasiruošę konstruktyviai diskusijai.

Antanas Petrauskas
VšĮ „Moto grupė“ direktorius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius