Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Netikėtumai KET pakeitimuose: motociklininkams leidimas vietoje įprastų draudimų

Vyriausybė trečiadienį vykusiame posėdyje patvirtino KET pakeitimus, kurių dalis įsigalios nuo kitų metų sausio 1-osios, o kita dalis įpusėjus 2022-iesiems. Šįkart norėčiau atkreipti dėmesį į vieną pakeitimų punktą, kuris signalizuoja gražų požiūrio į motociklininkus pokytį.
Rekonstruota A juosta Ukmergės gatvėje
Rekonstruota A juosta Ukmergės gatvėje / S.Žiūros nuotr.

Kalbant apie transporto priemonių judėjimą viešajam transportui skirta juosta, atsirado nuostata, kad miestų savivaldybės, įvertinusios situaciją, galės nuspręsti, kuriose viešajam transportui skirtų kelio juostų atkarpose leisti judėti ir motociklų vairuotojams.

Šios iniciatyvos autorius – Dakaro lenktynininkas, motociklininkas Balys Bardauskas. Jis prieš dvejus metus kreipėsi į Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybių merus, ragindamas imtis iniciatyvos, kad „A juostomis“ galėtų judėti motociklininkai. Vilniaus ir Kauno merai tuomet kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, kviesdami pagalvoti apie pokyčius. Argumentai labai paprasti – dėl savo gabaritų motociklas neužima daug vietos viešajam transportui skirtoje juostoje, tad nesudaro nesklandumų autobusams ar troleibusams, o važiuojantysis motociklu jaučiasi saugiau. Tačiau iki šio pakeitimo „A juostomis“ jau buvo leidžiama važiuoti mopedams.

Europoje pirmieji viešajam transportui skirtomis juostomis važiuoti leido britai. Tokia tvarka Londone įsigaliojo dar 2012-aisiais. Naudotis minima kelio dalimi gali ir motociklininkai Latvijoje bei Lenkijoje. Izraelio didmiestyje Tel Avive taip pat galioja toks leidimas.

Kuo remiamasi teigiant, kad judėjimas motociklu viešajam transportui skirta juosta yra saugesnis? Susiformavus spūstims, motociklininkai neretai manevruoja tarp sustojusių automobilių eilių, tačiau jiems tai kelia nemenką pavojų. Nes persirikiuodami vairuotojai kartais nepastebi judančio motociklo, tad nutinka nemažai techninių eismo įvykių ir kelia papildomą įtampą tiek važiuojantiems motociklu, tiek ir automobiliu. Leidimas motociklams judėti numatytomis „A juostomis“ (A+ – red. past.) įneštų ir daugiau tvarkos į eismą, kada motociklininkai galės pasirinkti judėjimą viešojo transporto juostomis, užuot važiavę tarp eilių. Taip pat toks judėjimas daug saugesnis tuomet, kai kelio danga yra šlapia, nes važiuodami tarp eilių motociklininkai priversti balansuoti ant slidžių skiriamųjų juostų.

Čia svarbu paminėti, kad miesto gatvėse, ne tik „A juostose“, pirmenybę turi viešasis transportas, tad motociklininkams, kaip ir kitiems eismo dalyviams, kuriems leista dalintis šia eismo juosta, bus privalu praleisti iš stotelės išvažiuojantį troleibusą ar autobusą. Taip pat labai svarbi pakeitimo dalis, kad ne visomis absoliučiai „A juostomis“ (o tik pažymėtomis „A+“) bus leidžiama važiuoti ir kitoms transporto priemonėms, o ne tik autobusams ir troleibusams. Tad tai pareikalaus ir papildomo atidumo kelio ženklams.

Kokie pavojai?

Ko gero, didžiausią riziką motociklininkams, judėsiantiems „A juosta“, kels keli dalykai – pirmiausia tai kelio dangos būklė. Dėl sunkiasvorių troleibusų ir autobusų judėjimo „A juostose“ susiformuoja gilios provėžos, o šalia stotelių dėl viešojo transporto judėjimo trajektorijos – į vadinamąją „kišenę“ ir iš jos susiformuoja posūkį darančios provėžos, kurias įveikiant reikės būti itin atidiems.

Dar vienas pavojus kyla gatvėse, kuriose judėjimas vyksta dviem juostomis, iš kurių viena yra skirta viešajam transportui. Važinėjantys Vilniuje puikiai žino Švitrigailos gatvės atkarpą nuo Basanavičius iki Kauno gatvių. Nors šviesoforais reguliuojamose sankryžose posūkis į kairę yra draudžiamas, tačiau yra posūkių į kiemus, kur toks manevras vis dar leidžiamas. Tad motociklininkams, ypač judant spūsčių metu, teks būti itin atidiems ir apdairiems. Ir, ko gero, svarbiausias priminimas kiekvienam mūsų, kuris įsigaliojus šiems pokyčiams važiuos „A juosta“ – saugaus greičio pasirinkimas, nes viešajam transportui skirta juosta neturėtų tapti motociklininkų greitkeliu mieste.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius