„Ten, kur prieš keletą metų buvo laukai, šiandien tankiai apstatyta gyvenamaisiais namais. Noreikiškių gyvenvietė ir kaimyninės teritorijos sparčiai plečiasi. Šiuo metu Noreikiškėse gyvena apie 1 700 gyventojų. Daug suaugusių bei vaikų naudojasi visuomeniniu transportu.
Asmenys, besinaudojantys viešuoju transportu bent kelis kartus per dieną (vykstantys į ir iš mokyklos kasdien), toje vietoje kerta judrią gatvę. Artimiausios perėjos nuo šios autobusų stotelės yra už 350 metrų į vieną pusę ir 900 metrų į kitą pusę. Vadinasi, daugybė žmonių per dieną kerta važiuojamąją kelio dalį ne per pėsčiųjų perėją“, – institucijoms skirtame prašyme dėstė noreikiškiai.
Žadėjo įrengti šiemet
Noreikiškėse gyvenantis Rinas Bakanevičius 15min pasakojo, kad bendruomenė jau ne vienerius metus prašo įrengti perėją. Pernai iš LAKD atstovų gautas atsakymas suteikė vilties – ją planuota įrengti 2018 metais.
Nesulaukę darbų pradžios gyventojai šiemet dar kartą kreipėsi į LAKD ir sulaukė netikėtos žinios – dėl darbų gausos žadėtos perėjos nebus.
„O jeigu atsitiks nelaimė? Jeigu vaiką partrenks? Tada jau bus per vėlu. Tegul neduoda pinigų, mes patys padarysim – nusipirksim ženklus ir dažų“, – teigė saugumu susirūpinęs gyventojas.
Pereiti greičio fanatikų mėgstamą gatvę – iššūkis net suaugusiems.
R.Bakanevičius 15min atskleidė, kad nors šioje vietoje automobiliams leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 40 km/val. greičiu, daugelis vairuotojų lekia negalvodami apie pasekmes. Pasak jo, pereiti greičio fanatikų mėgstamą gatvę – iššūkis net suaugusiems.
„Pravažiuoja ir 80 km/val. greičiu. Kai autobusai sustoja, tai net suaugusiems nėra kaip pereiti gatvės, ką jau kalbėti apie mokyklinukus. Ten tokia užuolanka... Įdomiausia, kad pėsčiųjų perėja link baro yra, o šioje vietoje neįrengia“, – dėstė vyras.
Rajono savivaldybė pritaria gyventojams
Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas pritarė gyventojų nuomonei ir teigė, kad perėja Šiltnamių gatvėje reikalinga. 15min jis paaiškino, kad šį kelią administruoja ir sprendimus priima LAKD.
„Šią problemą esame ne kartą nagrinėję. Kai kalba eina apie vietinės reikšmės kelius, tai situacija greičiau išsisprendžia. Stengiamės įrengti ženklus, apšvietimą ir pan. Kadangi LAKD mūsų neišgirsta, tai net prašėm gyventojų į juos kreiptis tiesiogiai. 2017 metais buvome informuoti, kad perėją planuoja įrengti, bet vėliau sužinojome, kad sprendimas pasikeitė“, – paaiškino specialistas.
Pėsčiųjų perėjos teks palaukti
LAKD Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus patarėjo V.Lapino teigimu, Kelių direkcija pritaria, kad šioje vietoje turėtų būti užtikrintas saugus pėsčiųjų eismas. Pasak jo, anksčiau ši vieta nebuvo identifikuojama kaip pėsčiųjų perėjos įrengimo vieta.
„Kelių direkcija 2018 metais peržiūri darbų prioritetus, darbus, susijusius su esamų pėsčiųjų perėjų rekonstravimu ir naujų įrengimu. Įvertinus pėsčiųjų perėjas valstybinės reikšmės keliuose nustatyta, kad daugiau kaip 1 700 esamų pėsčiųjų perėjų valstybinės reikšmės kelių tinkle yra nesaugios ir turi būti kaip galima greičiau pertvarkomos arba naikinamos.
Šiuo tikslu 2018 metų birželio 14 dieną Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu buvo patvirtinta Pėsčiųjų perėjų ir nežymėtų perėjų pertvarkymo ir atnaujinimo prioritetinės eilės sudarymo metodika, pagal kurią buvo sudaryta prioritetinė rekonstruotinų bei naikintinų pėsčiųjų perėjų eilė visame valstybinės reikšmės kelių tinkle. Visos nesaugios ir reikalavimų neatitinkančios pėsčiųjų perėjos bus tvarkomos, atsižvelgiant į sudarytą prioritetinę eilę. Kol nebus sutvarkytos visos esamos nesaugios pėsčiųjų perėjos, naujos bus rengiamos tik kartu su kelio rekonstravimo projektais“, – dėstė V.Lapinas.
Pasak pašnekovo, LAKD neatsisako įrengti pėsčiųjų perėjos minėtoje vietoje, tačiau darbai bus atliekami prioritetų eilės tvarka. Valstybinės reikšmės kelių tinkle esamų nesaugių pėsčiųjų perėjų rekonstravimo projektus planuojama įgyvendinti per trejus metus.