Per paskutinius 50 metų, automobiliai nesmarkiai pailgėjo, tačiau drastiškai pasikeitė jų svoris. Panaši situacija yra ir su vairuotojais: prie vairo sėda vis daugiau nutukusių vairuotojų, kurie net ir pakankamai dideliuose bei erdviuose automobiliuose dėl savo viršsvorio negali komfortiškai įsitaisyti.
BMW sugalvojo įdomų planą: koncernas susirado net 800 savanorių (liesų bei stambių vairuotojų), kurie dalyvaus tyrime, padėsiančiame išsiaiškinti, ką gamintojui reikėtų tobulinti.
Neįvardijami asmenys praėjusią savaitę dalyvavo bandymuose, kurių metu jiems reikėjo įlipti ir išlipti iš automobilio bei atsisukti atgal, mašinai važiuojant atbuline pavara.
„Žmonės tampa vis stambesni, todėl mes norime sužinoti, kokios yra jų lankstumo ribos bei kaip galėtume pritaikyti savo automobilius pagal įvairiausius klientų poreikius“, – „Sunday Times“ laikraščiui teigia BMW ergonomikos skyriaus atstovas Ralfas Kaiseris.
„Mes žinome, jog viršsvorį turintys žmonės kasdien susiduria su daugybe sunkumų, tuo tarpu vairuojant automobilį, viskas prasideda nuo įlipimo, o baigiasi – išlipimu“, – pridūrė jis. „Bandyme dalyvaujantys savanoriai – nesportiški žmonės. Jiems puikiai padeda tokios sistemos, kaip atstumą iki kliūčių matuojantys parkavimo jutikliai. Tie, kurie negali atsisukti ir pažiūrėti per galinį langą, gali matyti tą patė vaizdą panelėje įtaisytame ekrane.“
Ralfa Kaiseris teigia, jog šis tyrimas suteiks BMW galimybę sukurti automobilį, kuriuo galėtų naudotis net 95 procentai vairuotojų.
Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ kompanija atskleidė, jog jie norėtų sutvirtinti durų rankenas, kad net ir stambesni žmonės galėtų nebijoti kažkur įsikibti.
„Porsche“ planuoja kurti automatiškai pasikeliančias vairo kolonėles, taigi net ir neužvedus variklio, stambus vairuotojas galėtų nesunkiai atsisėsti ant sėdynės – jam nei kiek nemaišytų vairas.
Tuo tarpu „Honda“ per pastarąjį dešimtmetį savo sėdynes praplatino net 5 centimetrais, o nauji šio gamintojo automobiliai turės prietaisų valdymo mygtukus, kuriuos paspausti galės net ir labai dideli pirštai (vienu paspaudimu nepasispaus keli mygtukai).
Kiti gamintojai net ir į bazinius modelius pradėjo montuoti tokius privalumus, kaip aklosios zonos stebėjimo sistema.
Statistika parodė, jog Didžiojoje Britanijoje net 60 procentų bei trečdalis 10-11 metų vaikų yra nutukę, todėl suprantami ir gamintojų sprendimai.