Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 17d. 18:32

Padangų pasirinkimo niuansai: tai, kas tinka sportiniam kupė, nebūtinai tiks visureigiui

Automobilių servise keičiamos padangos
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / Automobilių servise keičiamos padangos

Apsilankius padangų parduotuvėje nuo vasarinio automobilio apavo pasirinkimo gali apraibti akys. Didžiosios parduotuvės įprastai atstovauja keliasdešimt gamintojų, kurių kiekvienas dar siūlo po kelis produktus, skirtus visiškai skirtingiems vairuotojams. Kaip išsirinkti tai, kas tinkamiausia?

„Renkantis padangas bet kokiam automobiliui pirmasis žingsnis yra jų dydžio, apkrovos, maksimalaus greičio indeksų nustatymai, kurie dažniausiai parašyti ant vairuotojo durelių rėmo priklijuoto lipduko. Tačiau tai ne vieninteliai padangų skirtumai, kitokios jose naudojamos technologijos, tad ta pati prekė vieno vairuotojo poreikius gali atitikti idealiai, o kitam – visiškai netikti“, – teigia „Goodyear“ Baltijos šalių lengvųjų padangų pardavimo vadovas Martinsas Grinbergsas.

Komforto ir sportiškumo santykis

Kone visi gamintojai turi daugiau nei vieną vasarinių padangų modelį. Vienos skirtos sportiniams automobiliams (kietesnio, stabilumą didinančio profilio, didelio greičio indekso), kitos subalansuotos ilgoms kelionėms ir komfortui, dažniausiai yra tylesnės ir ilgaamžiškesnės.

„Sportinio automobilio vairuotojas, mėgstantis agresyvų važiavimą ir staigius posūkius, gali likti nepatenkintas įsigijęs komfortui sukurtą padangą – ji neatskleis geriausių automobilio savybių. Lygiai taip pat greitkeliuose dažnai važinėjantis vairuotojas gali nusivilti, jeigu jo automobilis turės kietesnes ir triukšmingesnes sportines padangas. Todėl itin svarbu išsiaiškinti poreikius“, – aiškina M.Grinbergsas.

Pavyzdžiui, „Goodyear Eagle“ šeimos padangos yra skirtos sportiniams automobiliams, kai kurie gamintojai jas pasirinko kaip standartinę įrangą. Jų profilis yra stipresnis ir užtikrinantis didesnį stabilumą posūkiuose, taip geriau atskleidžiamos sportinio automobilio savybės.

„EfficientGrip“ šeimos padangos malonesnės ilgose kelionėse – jos tylesnės, minkštesnės, o gumos mišinio savybės skirtos ne tik maksimaliam efektyvumui užtikrinti, bet ir ridai didinti.

Daugelis gamintojų turi atskirą padangų liniją didesnio pravažumo automobiliams, krosoveriams bei visureigiams. Jų leistina apkrova dažniausiai didesnė, nes SUV modeliai sveria daugiau.

Tai – trys pagrindiniai vasarinių padangų tipai, tačiau kai kurie gamintojai juos skaido į dar smulkesnius, pavyzdžiui, kuria padangas specialiai sportiniams krosoveriams, daugiau nei pusę tūkstančio arklio galių pasiekiantiems itin galingiems automobiliams, itin ekonomiškas ar pritaikytas bekelei.

Specialios technologijos saugumui

Padangos tobulėja ne ką mažiau nei automobiliai, tik jų progresas ne taip matyti – juk išoriškai gaminys iš esmės nekinta jau kelis dešimtmečius. Tačiau kiekvieno naujo padangų modelio protektoriaus raštas, gumos sudėtis ir karkaso technologijos užtikrina gerėjančias saugumo ir komforto savybes. Kai kurios sukėlė kone revoliuciją.

Pavyzdžiui, „Run on Flat“ technologija yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl iš automobilių bagažinių nyksta atsarginiai ratai. Jos esmė – stipresnės sienelės, leidžiančios prakiurdyta padanga važiuoti dar 80 kilometrų ne didesniu nei 80 km/val. greičiu. Automobilio keleivių komfortas nuo to beveik nemažėja, o saugumas gerokai išauga – sprogus padangai, ji nesubliūkšta. Šią technologiją naudoja daugelis „premium“ padangų gamintojų.

„Goodyear“ specialistų išrastą „SealTech“ technologiją turinčių padangų protektoriuje iki 5 mm skersmens plyšys yra užtaisomas automatiškai net tuomet, kai padangą prakiurdęs objektas (pavyzdžiui, vinis) yra išstumiamas. Tai – dar viena atsarginės padangos reikalingumą iki minimumo mažinanti technologija.

Didelę įtaką važiavimo komfortui padarė specialios garso mažinimo technologijos: kai kurie gamintojai prie vidinio padangos paviršiaus priklijuoja putplasčio ar kitos medžiagos žiedą, sugeriantį kelio ir padangų keliamas vibracijas bei garsą – taip mažiau jų perduodama į saloną.

Su laiku tobulėja ne tik padangų technologijos, bet ir keičiasi jų dydis. Praėjusiame dešimtmetyje automobilių gamintojai kūrė vis didesnius ir platesnius ratlankius turinčius automobilius, o padangos turėjo užtikrinti ne prastesnes stabdymo, valdymo bei komforto savybes.

Pastaraisiais metais daug naujovių pritaikyta siekiant ekonomiškumo, testuojami nauji pasipriešinimą riedėjimui mažinantys gumos mišiniai ir specialūs protektoriaus raštai.

Kai kurie gamintojai netgi pristatė automobilius, kuriems reikalingos itin aukštos ir siauros padangos – BMW i3, „Renault Scenic“ ir kiti. „Renault“ vienatūrio standartinių padangų matmenys – 195/55 R20, jos užtikrina itin mažą pasipriešinimą riedėjimui ir didina modelio ekonomiškumą. Šiuo metu tai – viena populiariausių padangų technologijų, kuri artimiausiais metais turėtų populiarėti.

Unikalios koncepcijos Ženevoje

Kovo mėnesį vykusioje Ženevos automobilių parodoje „Goodyear“ pristatė pirmąją išmanią padangą, kurios nauda įsitikins didelius autoparkus valdančios įmonės. Padangoje įmontuoti jutikliai, naudodami debesų technologiją, siunčia informaciją apie nusidėvėjimo lygį, slėgį bei temperatūrą į pagrindinę administravimo sistemą. Tai leidžia tiksliai identifikuoti ir nedelsiant išspręsti visus su padangomis susijusius nesklandumus – pavyzdžiui, informaciją matantis administratorius gali įspėti vairuotoją apie sumažėjusį slėgį ar pasirengti padangų keitimui, kai jos susidėvi.

Ekologija yra ne mažiau svarbi tema ir jai Ženevos parodoje buvo paruošta kita koncepcija – padanga, kurios šoninėje sienelėje auga samanos. Dėl struktūros bei protektoriaus rašto „Goodyear Oxygene“ sugeria vandenį nuo kelio paviršiaus, ore esantį anglies dvideginį ir vykdo fotosintezę – taip gaminamas deguonis ir valomas oras.

VIDEO: Goodyear Oxygene - a Concept Tire Designed to Support Cleaner and More Convenient Urban Mobility

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Streikuojantys Klaipėdos mokytojai išeis į gatves: „Tai gaisras, kurį gesinti reikia tuoj pat“

Verslas

Seime prasidėjo diskusijos dėl PVM lengvatų elektromobiliams, malkoms ir vaikų maistui

Aktualu

Justinas Mickus: Tikra Europos armija? Verčiau pakalbėkime apie tikrąją PESCO naudą

Vardai

15min studijoje – iš ekstremalios kelionės grįžę L.Pobedonoscevas ir A.Bružas

Verslas

Seimas pritarė naujovėms: individualiai veiklai – mažesni mokesčiai, o „Sodrai“ – įrankis prieš sukčius

Vardai

Eimunto Nekrošiaus netektis: „Mirė visa lietuviška teatro epocha. Kurti toliau bus labai sunku“

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Saulius Čiučelis

Kultūra

Mirė režisierius Eimuntas Nekrošius: artimųjų pageidavimu laidotuvės bus privačios

15min iš Belgrado Sportas

Serbų mačas su lietuviais Belgrade – vertas milijono

Aktualu

Garsus fotografas drėbtelėjo: niekas nepasikeis, kol asocialams leidžiama daugintis

Mokslas.IT

Pasaulyje sutriko „Facebook“ ir „Instagram“ veikla

Gazas

Ar automobilis gali degalams naudoti vandenį?

Aktualu

Dailininkės A.Každailytės artimieji neiškovojo didesnės bausmės jos žudikui

Mokslas.IT

Tiesos serumas: filmų kūrėjų pramanas ar realiai egzistuojanti tardymo priemonė?

Aktualu

Visiškai girtas BMW vairuotojas Kaune sukėlė kraupią avariją

Verslas

Seimas po svarstymo pritarė vaiko pinigų didinimui iki 50 eurų

Vardai

R.Mačiulytės skriaudėjo nepasigailėjo ir apeliacinis teismas: nelaisvės terminas prailgintas

Aktualu

Neprotestuojančios profsąjungos siūlo, kaip koreguoti atlyginimų pedagogams tvarką

Aktualu

Sprogimas per dvasininkų susitikimą Kabule pražudė mažiausiai 40 žmonių

Gyvenimas

15min studijoje – pokalbis su neurologe apie migrenos simptomus ir pasekmes

Naujienos

Aktualu

Lietuvos vadovai vieningi – dažnai gendančiu „Spartan“ orlaiviu skraidyti nenori

Verslas

Seime prasidėjo diskusijos dėl PVM lengvatų elektromobiliams, malkoms ir vaikų maistui

Tik 15min Gazas

Renkame Lietuvos Šimtmečio automobilį: išbandėme „Volga“ GAZ 21, vadintą rykliu

Aktualu

Dėl LGL bendruomenę įžeidusio lankstinuko kreipėsi į Generalinę prokuratūrą ir VDAI

Prie Pakso buvo...

Aktualu

Streikuojantys Klaipėdos mokytojai išeis į gatves: „Tai gaisras, kurį gesinti reikia tuoj pat“

Vardai

Eimunto Nekrošiaus netektis: „Mirė visa lietuviška teatro epocha. Kurti toliau bus labai sunku“

Aktualu

Justinas Mickus: Tikra Europos armija? Verčiau pakalbėkime apie tikrąją PESCO naudą

Aktualu

50 metų vienoje įmonėje išdirbęs ir net paminklą jai pastatęs kaunietis: „Niekad neėmiau biuletenio“

Verslas

Seimas pritarė naujovėms: individualiai veiklai – mažesni mokesčiai, o „Sodrai“ – įrankis prieš sukčius

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Saulius Čiučelis

Vardai

15min studijoje – iš ekstremalios kelionės grįžę L.Pobedonoscevas ir A.Bružas

15min iš Belgrado Sportas

Serbų mačas su lietuviais Belgrade – vertas milijono

Aktualu

Garsus fotografas drėbtelėjo: niekas nepasikeis, kol asocialams leidžiama daugintis

Gyvenimas

Pirmasis plikledis: kaip išsilaikyti ant kojų ir išvengti traumų?

Aktualu

Dailininkės A.Každailytės artimieji neiškovojo didesnės bausmės jos žudikui

Vardai

R.Mačiulytės skriaudėjo nepasigailėjo ir apeliacinis teismas: nelaisvės terminas prailgintas

Mokslas.IT

Pasaulyje sutriko „Facebook“ ir „Instagram“ veikla

Mokslas.IT

Tiesos serumas: filmų kūrėjų pramanas ar realiai egzistuojanti tardymo priemonė?

Gazas

Ar automobilis gali degalams naudoti vandenį?

Vardai

Ypatingos

07:48
07:40

Gera keliauti kartu

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas