Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paspirtuko ir motociklo lenktynės Kaune – „rusiška ruletė“?

Skaitytojas Jonas pasidalijo vaizdo įrašu, publikuotu elektrinių paspirtukų grupėje socialiniame tinkle. Jo pavadinimas – „Kaune rimti vyrai“.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Panašu, kad elektrinio paspirtuko vairuotojas demonstruoja jį filmuojančiam motociklininkui, kad gali išvystyti didesnį nei 50 km/val. greitį. „Kamikadzė“ važiuoja šaligatviu, be šalmo ir jokių apsaugų.

„Vaizdo įraše paspirtukas Kaune, važiuodamas šaligatviu, lenkia greičiau nei 50 km/val. gatve važiuojantį motociklą. Juk paspirtukai pagal KET yra transporto priemonės, kurių projektinis greitis yra iki 25 km/val. O jei daugiau – jie yra mopedai arba motociklai ir privalo važiuoti tik gatve“, – primena KET reikalavimus skaitytojas.

Skaitytojų vertinimai

„Facebook“ komentatoriai tokį poelgį vertina nevienareikšmiškai. Kai kurie aiškina, kad 50 km/val. yra nedaug. Kiti piktinasi ir bando atvesti šios istorijos veikėjus į doros kelią. Kai kurie skaitytojai prisipažįsta jau griuvę su paspirtuku ir supratę, koks jis pavojingas.

Ko gero, išsamiausias Povilo komentaras:

„Aš griuvęs ant ~45 km/val. Stipinkaulio lūžis su delnine dislokacija. Kadangi ant rankų kritau, reikėjo operacijos. Kitos rankos raiščiai patempti. Kai ligoninėje į sėdynę vaistus suvarė, net kelnių negalėjau užsitempti. Gavau 6 mėn. nedarbingumą. Su paspirtuku trečią dieną variau nuo kalno. Parlėkė trys fūros iš priekio ir nuo vėjo sumėtė. Daugiau vienpusiu dviračių taku prie kelio nevažiuoju. O baltarusių fūros, kai persiverčiau, net nesustojo.“

Ekspertas: tai – chuliganizmas

Saugaus eismo ekspertas Darius Grinbergas nevynioja žodžių į vatą: tai – neeilinis KET pažeidimas.

„Tai – chuliganizmas. Nemanau, kad sveiko proto žmogus galėtų taip elgtis. Paspirtuku ne tik šaligatviu, bet ir gatve tokiu greičiu pavojinga važiuoti. Pats turiu elektrinį paspirtuką ir mano kreiserinis greitis visuomet būna iki 18 km/val. Bet tik tada, kai važiuoju dviračių taku. Ten, kur dviračių takas pereina į šaligatvį, tenka važiuoti dar lėčiau, nes danga nelygi, daugiau praeivių.

Manau, kad tokie atvejai, kaip šiame vaizdo įraše, anksčiau ar vėliau prives prie privalomos paspirtukų registracijos. Ne pro šalį būtų ir bent teorijos kursas Regitroje“, – komentavo D.Grinbergas.

Prie kiekvieno pažeidėjo policininko nepastatysi

Pateikiame Lietuvos kelių policijos tarnybos komentarą apie nufilmuotą situaciją.

Policijos pareigūnai prie kiekvieno nemąstančio asmens šalia neatsistos. Eismo dalyvių kontrolė vykdoma nuolat. Tarp jų ir šių eismo dalyvių – elektrinių paspirtukų vairuotojų. Be to, policijos pareigūnai nebūtinai turi būti matomi. Policija, užtikrindama eismo saugumą, taiko ir viešąjį, ir neviešąjį, ir mišrųjį patruliavimo būdus. Svarbu, kad eisme dalyvaujantieji elgtųsi tinkamai, vykdytų Kelių eismo taisyklių reikalavimus, nekeltų pavojaus ne tik sau, bet ir kitiems.

Pateiktoje vaizdo medžiagoje užfiksuota, konstatuotina abiejų eismo dalyvių nepagarba viešajai tvarkai. Asmuo, kuris pats filmavo, neturėjo leistis provokuojamas elektrinio paspirtuko (pagal Jūsų pateiktą techninę charakteristiką galbūt mopedo ar net motociklo) vairuotojo ir taip su juo lenktyniauti.

Jei elektrinis paspirtukas visgi yra priskiriamas mopedui ar net motociklui, tai šios transporto priemonės vairuotojas, važiuodamas šaligatviu, pažeidė Kelių eismo taisyklių 124 punkto reikalavimus: „Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams, vadeliotojams draudžiama važiuoti veja, šaligatviu, pėsčiųjų, dviračių taku, dviračių juosta arba užvažiuoti ant jų, išskyrus tuos atvejus, kai užvažiuoti ant šaligatvio krašto leidžia stovėjimo būdą nurodantys kelio ženklai, o dviračių takas ar dviračių juosta pažymėti 1.14 horizontaliojo ženklinimo linija. Draudžiama važiuoti transporto priemonėmis skiriamąja juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, įvažiuoti į kelią ar nuvažiuoti nuo jo ne specialiai tam įrengtose vietose.“

Taip pat tokiu atveju tokia transporto priemonė privalo būti nustatyta tvarka įregistruota, apdrausta, atlikta privalomoji techninė apžiūra, o vairuotojas turi turėti vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemones.

Jei tai yra elektrinis paspirtukas (motorinis dviratis), tai jo vairuotojas privalėjo vykdyti Kelių eismo taisyklių 59 punkto reikalavimus, t. y. artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją kelio dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius