Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patarimas lekiantiems per apsemtas gatves: pasiruoškite mažiausiai 1000 eurų arba net nevažiuokite

Lietuvoje pastarąją savaitę vyraujantys karščiai neretai yra lydimi galingų audrų ir liūčių, ne tik atgaivinančių įkaitusį orą, bet ir užtvindančių gatves. Kone kasmet po gausaus lietaus patvinstančios gatvės kai kuriems vairuotojams baigiasi nemažais nuostoliais. Ne visiems pakanka žinių apie tai, kuo gali baigtis neatsakingas važiavimas per vandenį.
Apsemtos gatvės Panevėžyje
Apsemtos gatvės Panevėžyje / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Panevėžio rajone, Dembavoje, įsikūrusio automobilių serviso „Autoaivas“ vadovas Aivaras Petkas teigia, kad šiemet jiems dar neteko remontuoti vandens gurkšnį gavusių automobilių, tačiau ankstesniais metais tokių atvejų pasitaikė.

Vanduo automobilio mazgams – ne draugas

Anot pašnekovo, dažnai vairuotojai nė nesusimąsto, kokios išlaidos jų gali laukti neatsakingai važiuojant per apsemtą gatvę. „Autoaivo“ vadovo teigimu, negili bala tikrai jokių nuostolių automobiliui nepadarys, tačiau kai vanduo jau verčiasi per variklio gaubtą, gali laukti didelės išlaidos automobilio remontui.

„Jei gatvė po lietaus apsemta nedaug ir vanduo nesiekia net pusės rato, slenksčių, ramus pervažiavimas per vandenį tikrai jokių problemų nesukels. Tačiau mes kalbame apie atvejus, kai vanduo yra gerokai gilesnis ir jau semia groteles, slenksčius. Tokiais atvejais dažniausiai nuo vandens kenčia visos metalinės dalys, jei trūksta sandarumo granatų gumose, vanduo patenka ir ten.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Apsemtos gatvės Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Apsemtos gatvės Panevėžyje

Ratų guoliams, šarnyrinėms jungtims tokie nardymai po balas tikrai sveikatos neprideda. Žinoma, vienkartinis atvejis kardinalių gedimų gal ir neatneš, bet dalies tarnavimo laiką sutrumpinti gali.

Jei vanduo kiek gilesnis, gali prasidėti problemos su įvairiais davikliais, jutikliais, kurie yra variklio skyriuje, žemesnėse pozicijose. Tuomet gali tekti keisti juos, kai kuriais atvejais ieškoti gedimų elektros sistemoje“, – pasakojo serviso vadovas.

Laukia variklio remontas

Pasak Aivaro Petko, yra ir tokių vairuotojų, kurie per apsemtas gatves važiuoja visiškai neprotingai – įsibėgėja ir balą įveikia į viršų keldami vandens purslus. Aivaro Petko teigimu, į tokias avantiūras gali leistis tik specialiai tam paruoštų visureigių savininkai, nes kitu atveju į variklį patekęs vanduo jūsų kelionę ir pabaigs viduryje balos.

„Jeigu važiuojate standartiniu, gatviniu automobiliu ir norite kirsti apsemtą gatvę taip, kad vanduo kiltų į viršų ir bangos virstų per variklio gaubtą – pirmyn. Tik prieš tai atsidėkite mažiausiai tūkstantį eurų variklio remontui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Autoservisas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Autoservisas

Daugumai standartinių automobilių oro įsiurbimas, reikalingas varikliui veikti, yra priekyje ir gana žemai. Kai vietoje oro į variklį patenka vanduo, atsitinka vadinamasis hidro smūgis. Vanduo – ne oras. Jis nesusispaudžia. Tad jei į cilindrus vietoj oro bus prisiurbta vandens, laukia kapitalinis variklio remontas, švaistiklių keitimas, viso variklio ardymas.

Remontas dažnai gali viršyti tūkstantį eurų ar dar daugiau, priklausomai nuo automobilio. Yra buvę atvejų, kad žmogus, sužinojęs preliminarią remonto kainą, nusprendė ieškoti kito variklio. Taigi, toks neatsakingas elgesys ir norėjimas pasirodyti prieš kitus, kaip jūsų automobilis gali skrosti vandenį, gali kainuoti labai brangiai“, – pasakojo Aivaras Petkas.

Jeigu galite nevažiuoti – nevažiuokite

Savo patarimais su vairuotojais pasidalijo ir keliautojas, visureigių sporto varžybų organizatorius bei nugalėtojas Audrius Sutkus. Jis vairuotojams rekomenduoja apskritai net nebandyti važiuoti per apsemtą kelią.

Jei tai gyvybės ar mirties klausimas ir kelią kirsti būtina, Audrius Sutkus rekomenduoja prieš važiuojant išsiaiškinti vandens gylį.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Audrius Sutkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Audrius Sutkus

„Pirma rekomendacija – net nevažiuoti. Nes oro paėmimą automobilių inžinieriai daro ten, kur jiems patogiau. Jie gi negalvojo jį standartinėje modifikacijoje kažkur pakelti aukščiau. Bet jei važiavimas per balą neišvengiamas – siūlyčiau išlipti ir tą vietą pereiti pėsčiomis, pamatuoti gylį. Ir tuomet savo kelnių sušlapimo lygį prinešę prie automobilio galėsite palyginti, ar vanduo nesiektų oro paėmimo angos.

Jei vanduo žemiau – galima lėtai bandyti važiuoti. Bet automobilis yra skirtas keliui, o ne vandeniui. Juolab, kad mieste kitu maršrutu apvažiuoti vieną ar kitą apsemtą gatvę nėra jokios problemos“, – mintimis pasidalijo Audrius Sutkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius