Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pavasarį keičiant padangas būtina pasidomėti ir jų amžiumi

„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2“ padangos
Gamintojo nuotr. / „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2“ padangos
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos vairuotojai iki balandžio 10 d. turėtų žiemines automobilio padangas pakeisti vasarinėmis. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ specialistai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šiltajam periodui skirtos padangos turėtų būti ne tik tinkamo protektoriaus gylio, bet ir tinkamo „galiojimo“ amžiaus.

Pagal Kelių eismo taisykles, nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. mūsų šalyje draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Vasaros metu vairuotojai gali eksploatuoti automobilius su vasarinėmis arba universaliomis padangomis. 

Anot „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus Modesto Žilionio, keičiant automobilio padangas būtina įvertinti protektoriaus gylį – vasarinėms padangoms jis tur būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Nudilusios padangos ypač pavojingas šlapiame kelyje. Tačiau saugiai kelionei ne mažiau svarbus faktorius yra padangos amžius – senesnių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.

„Padangų susidėvėjimas matuojamas ne tik protektoriaus gylio sumažėjimu, t.y. važinėti pavojinga ne tik „plikomis“ padangomis. Ne ką mažiau pavojaus kelia kad ir tinkamo protektoriaus gylio, tačiau netinkamo amžiaus padangos. 4-5 metų senumo padangos, nors ir mažai naudotos, neberekomenduojamos eksploatuoti, nes medžiaga, iš kurios jos pagamintos, praranda elastingumą, sukietėja, taigi ir tinkamai nebesukimba su kelio danga. Su tokiomis „galiojimo laiką“ išeikvojusiomis padangomis vairuotojas kelyje jaučiasi panašiai kaip su nudilusiomis. Tai kelia didžiausią pavojų – smarkiai pailgėja stabdymo kelias ir automobilis tampa nevaldomas“, - teigia „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

Padangų nusidėvėjimą tikrina tik pusė apklaustų Europos vairuotojų

Jis pabrėžė, kad būta atvejų, kuomet draudikai eismo įvykius pripažino nedraudžiamaisiais, nes vairuotojai vairavo automobilius su netinkamomis padangomis, kurios ir buvo avarijos priežastis.

Specialistai teigia, kad vidutiniškai padangos yra eksploatuojamos tris sezonus. Padangų saugojimas, jų nenaudojant kelerius metus nėra parankus pačiam padangų savininkui, nes jis mano turįs naujas padangas, tačiau jos „sensta“ ir nevažiuodamos. Dėl šios priežasties patariama pasidomėti padangų amžiumi, perkant jas iš asmenų, o ne parduotuvėse.

„Goodyear Dunlop“ atliktas Europos vairuotojų tyrimas parodė, kad ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje vairuotojai gana mažai žino apie padangas ir jų tinkamumą naudoti. Atlikus apklausą Europos šalyse, net 34 proc. apklaustųjų pasisakė išvis nesantys įsitikinę, ar jų padangos tinkamos vasaros ar žiemos sezonui.

Padangų nusidėvėjimą  tikrina pusė apklaustų Europos vairuotojų (51 proc. vyrų ir 52 proc. moterų). Beje, vyrai dažniau nei moterys  stengiasi pratęsti dėvėtų padangų sezoną dar vienus metus – 32 proc. vyrų ir 25 proc. moterų linkę rizikuoti tokiu būdu.

2011 metais draudimo bendrovė „PZU Lietuva“ išmokėjo 51 mln. litų pagal transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo (TPVCA) ir KASKO draudimo sutartis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas