Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

PER4M MAG: ekologiškas monstras „Subaru Impreza“

PER4M MAG: Ekologiškas „Subaru Impreza“ monstras
VAZZ nuotr. / PER4M MAG: Ekologiškas „Subaru Impreza“ monstras
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Įspūdžių ištroškę PER4M MAG reporteriai susikrovė būtiniausius reikmenis ir nuvyko į emigrantų rojų Angliją. Tiesa, šį kartą tikslas ne įsidarbinti, bet parvežti į Lietuvą dalelę angliškos automobilių kultūros.

Jos atstovų  viršūnėje – viena žinomiausių ir rimčiausių automobilių bei technikos puoselėtojų kompanija „Zen Performance“. Pagrindinė įmonės veikla – „Mitsubishi" ir „Subaru" tobulinimas.   Neatsisakydami pakrapštyti ir kitų Tekančios Saulės šalies gamintojų automobilius, „Zen P“ tapo, ko gero, vienais geriausių japoniškų mašinų specialistų Europoje, o sugebėjimus ir profesionalumą tiksliausiai apibūdina jų pačių rankomis nušlifuotas deimančiukas „Subaru Impreza GC8".

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG

Nesuklysime sakydami, kad tai viena greičiausių ir rimčiausiai parengtų „Subaru", jei ne Europoje, tai Didžiojoje Britanijoje. TIKRAI! Trumpas įvadas apie mašiną būtų toks – 600 AG po kapotu, E85 degalai ir dulkes uostantys užnugaryje palikti lenktynių bolidai. Na, o daugiau apie grėsmingąją „Subaru“ ir pačią kompaniją papasakojo „Zen P“ vadas Paulas Blamire.

Japoniškų automobilių  tobulinimo klausimais besirūpinanti kompanija „Zen Performance“ 2007-aisiais tapo greičiausia Anglijos „Time–Attack“ serijoje. „Team ZEN“  gavo išskirtinį kvietimą dalyvauti tikrų tikriausiame „Time–Attack“  Japonijoje kasmečiame, jau 18-ą kartą, surengtame greičiausio rato mūšyje – „RevSpeed Tsukuba Super Battle“, „Tsukuba“ trasoje.

Tai buvo pirmasis „Team ZEN“ vizitas Japonijoje ir, patikėkite, pirmas blynas neprisvilo. Išlipta iš 1 minutės „barjero“, pasiektas 58,534 sek. laikas ir pelnyta 11 vieta absoliučioje įskaitoje iš 64 dalyvių. Tai buvo geriausias rezultatas iš visų valstybių atstovų, išskyrus Japonijos. Likęs greitesniųjų dešimtukas – vien japonai.

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG

2008 metų sezonui komanda nusiteikė dar rimčiau, pereidama nuo keturdurio „Subaru Impreza GC8" prie tokio paties, tik dvejų durų modelio. Automobilis buvo visiškai modifikuojamas. Tai reiškia, kad sunku rasti tokią vietą automobilyje, kuri nebūtų pakeista dėl „performance‘o“. Net galiniai automobilio sparnai, kurie šiaip yra nekeičiama detalė, buvo išpjauti ir pakeisti karbono ir kevlaro sparnais. Ir visa tai tik standumo ir automobilio masės sumetimais. Visas automobilio kėbulas sutvirtintas papildomai pervirinant  visas siūles (padarytas „seamwelding‘as“), o pagal naujausius inžinerijos sprendimus ir technologijas sudėti „T45 Custom Cages“ saugos lankai, atitinkantys FIA reikalavimus, užtikrina, kad piloto klaidos trasose baustų tik kovinę „Impreza". Kadangi šis automobilis yra ekologiškas, publika net sugalvojo jam pravardę –  „Green Goblin“ – žaliasis goblinas.

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG

Monstrui į kelią įsikibti padeda EXE–TC „Coilover‘iai". Šių pakabos specialistų produktas montuojamas net į „Citroen WRC" modelį. Daugkartinis ralio čempionas – visai nebloga vizitinė kortelė.

Variklio „viduriai“ pagaminti „Lateral Performance“ dirbtuvėse, o ZEN komanda pasirūpino, kad kiekviena detalė būtų ten, kur jai priklauso būti. Didelės „sraigės“ (turbinos) ir net du „wastegate‘ai“ Goblino širdžiai leidžia prisukti net 600 AG. Tai įgyvendinti padėjo E-85 degalai bioetanolis). Gal ir juokingai skamba, bet šią „Subaru Impreza“ netgi „Time-Attack“ serijoje vadina žaliuoju automobiliu dėl mažesnės taršos aplinkai. Bioetanolio savybės labai panašios į itin brangių didelio oktaninio skaičiaus lenktyninių degalų, tačiau variklių, maitinamų bioetanoliu, išmetamosios dujos yra ne tokios kenksmingos aplinkai, o turbinos bei duslintuvo temperatūros – mažesnės. Tai didelis pliusas koviniam automobiliui.

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG

Gana įdomūs ir neeiliniai sprendimai sugalvoti su aušinimu. Taupant laisvą vietą variklio skyriuje, už priekinio buferio paslėptas tik „Intercooler‘is“, o radiatorius išvestas į galą, tiksliau – į vietą, skiriančią saloną nuo bagažinės. Didelį radiatorių vėsina šviežias oras, patenkantis pro specialiai tam išpjautas angas galiniuose sparnuose. Iš bagažinės pusės radiatorių nuo karščio gina du dideli ventiliatoriai.

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG

Iš išorės irgi matyti, kad tai ne šiaip lipdukais papuoštas reikalas. Kiekviena detalė padaryta  taip, kad aerodinamikai neštų kuo daugiau naudos: didelis galinis aptakass gal ir daug kam kelia šypseną, tačiau, patikėkite, jis ten labai reikalingas. Priekinio buferio apačioje prispaudžiamąją jėga generuojantis „sijonas“ primena žiedinius automobilius. Jei jau užsiminėme apie žiedinius automobilius, galime akcentuoti ir tai, kad tokiose Didžiosios Britanijos trasose kaip „Brands Hatch“ ar netgi F–1 pasaulyje pamėgtoje „Silverstone“ „Team ZEN“ „Subaru Impreza" beveik sekunde lenkia BTCC („British Touring Car Championship") automobilius.

 

VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiakas Subaru Impreza monstras
VAZZ nuotr./PER4M MAG: Ekologiškas „Subaru Impreza“ monstras

Nors tai pakankamai „šviežias automobilis, gerų komandos specialistų dėka jis labai sėkmingai prigijo Anglijos „Time–Attack" serijoje ir skynė pergales vieną po kitos, tačiau „Team ZEN“ mechanikai teigia, kad tai ne viskas, ką galima išspausti iš šio automobilio. Visa kita – praktikos reikalas: ieškoti geriausių pakabos ar aerodinamikos nustatymų. Per trečią „Time–Attack“ etapą Didžiojoje Britanijoje svečiavęsis turbūt didžiausią patirtį tokio pobūdžio lenktynėse turintis „Tarzan“ Yamada ir „Do–Luck“ tuner‘io atstovas Mr.Ito pripažino, kad tai viena greičiausių pasaulyje „Impreza", galinti drąsiai konkuruoti su Japonijos „Time–Attack" varžyboms paruoštais ginklais.

Maža to, „ZenP“ darbo įvertinimu galima laikyti ir gana įdomų faktą – šio anglų garažo klientų sąraše yra ne kas kitas, bet pati komanda „Team Orange“, kurios automobilius prižiūri „ZenP“ specialistai.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas