-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

PER4M MAG: Japonijoje sutiko Chrisą de Jagerį

Pašnekesys su Chrisu De Jageriu. Įdomus jis todėl, kad kaip ir kiekvienas tikras drifteris, yra visiškai pametęs galvą dėl automobilių ir slydimo šonu.
Chris De Jager
Chris De Jager / PER4M MAG nuotr.
Temos: 2 Driftas Japonija

Chrisas paliko savo gimtinę ir darbą tam, kad galėtų tuo mėgautis Japonijoje, Ebisu – driftingo rojuje! Kurį laiką valgė vien tik dešrainius, nes daugiau negalėjo sau leisti... Chriso istorija tarsi pelenės ar bjauriojo ančiuko – nuo nulio iki D1 GP licencijos. Pagavome jį sėdintį ant kalvos ir stebintį veiksmą Minami trasoje. Uždavėme keletą klausimų...

Chrisai, iš kur esi ir kada atvykai į Japoniją?

Esu iš Australijos, Melburno. Pradėjau driftinti prieš 6 metus šalyje, kur tai daryti nėra lengva. Sulaukdavome „Track Days“ tik maždaug viena kartą per du mėnesius. Pradėjau galvoti, kad galbūt reikėtų išmėginti jėgas JAV. Visgi, man driftingas yra pirmiausiai „smagu“, tad galimybė kuriam laikui pamiršti varžybas ir tiesiog mėgautis driftu, atvykti į Japoniją, kur galėčiau grįžti prie pradmenų ir slysti šonu tuo mėgaudamasis, atrodė priimtiniausia. Praeitų metų lapkritį, atostogų metu atvykau čia, į Ebisu. Tiesiog norėjau pasidairyti, pajausti atmosferą. Sutikau Andy (Powevehicles.com) bei Dino (speedhunters.com reporteris), kuris man pasakė tiesiai šviesiai: „Jei nori persikelti į Japoniją ir driftinti, turi atvykit ir būti čia – Ebisu“.

Kaip sekėsi „karjera“ namie?

Tikrai buvo sunku varžytis. Mano nuomone, mokėjau driftinti neblogai, dalyvaudavau vietinėse varžybose. Tačiau nacionalinėje lygoje, kai ateidavo kovų metas,  nepasirodydavau gerai. „Nervuodavausi“ kai reikėdavo slysti arti kitų mašinų, be to, niekad neturėjau pakankamai gero automobilio. Visą laisvą laiką ir uždarbį skirdavau savo nuosavo drift car'o tobulinimui. Susikonstravau 500 AG Nissan S15, bet taip jos ir neišbandžiau trasoje, nes sezonas spėjo pasibaigti.

PER4M MAG nuotr./Chris De Jager

Taigi, kas pasikeitė atvykus į Japoniją?

Atvykęs čia ir pasimokęs iš „Team Orange“, supratau, kiek daug aš nežinojau apie driftingą ir kovojimą varžybose. Buvau įsitikinęs, kad tai tik klausimas, kiek daug kartų tu esi praslydęs vieną ar kitą lenktynių trasą, kaip arti varžovo ar trasos kraštų sugebi būti. Tačiau iš tikro viskas priklauso nuo įgūdžių, nuo to, kaip ir kiek skirtingų slydimo „technikų“ esi įsisavinęs. Galėjau likti Australijoje dar dešimčiai metų, bet tai būtų nuvedę į niekur. Tikrai nebūčiau tapęs geresniu vairuotoju.

Į kokį driftcar'ą įsėdai čia persikėlęs?

Į tą pačią juodą Nissan S14, su kuria laimėjau G1GP čempionatą. Dabar ji turi šiek tiek daugiau „arklių“, bet iš esmės automobilis beveik standartinis. Įdėta tik našesnė turbina, 550 cc purkštukai, keletas patobulinimų važiuoklėje ir saugos lankai. Daugiau nieko.

PER4M MAG nuotr./Chris De Jager

Kaip pradėjai varžytis Japonijoj?

Dalyvavau D1 Divisional Series, viename etape D1 Street Lygoj, kur pavyko praeiti kvalifikaciją ir patekti į porinius važiavimus. Na, ir, žinoma, G1 GP. Nebuvau išsikėlęs kažkokių tikslų, dalyvavau tiesiog savo malonumui.

Atvykęs,čia, turėjai pajausti kažkokius skirtumus tarp australų ir japonų drifto vairuotojų...

Tikrai taip. Na, geriausiai galėčiau apibūdinti kaip pavyzdį pateikdamas D1 drifterį Suenagą (Naoto Suenaga, Team Orange). Jis gali driftinti poroje su bet kuo, nesvarbu ar turi 10 metų patirtį ar vienerių. Suenaga Tsuiso kovoje būdamas gale slysta idealiai kiekvieną kartą. Būtent tai ir yra, ko jie tikisi  iš tavęs: jei esi geras vairuotojas, vadinasi moki slysti gale bet kurio drifterio.

PER4M MAG nuotr./Chris De Jager

Ką manai apie G1GP čempionatą? Ypač paskutiniame etape buvo daug ir įvairaus lygio vairuotojų, skirtingų automobilių. Ar sumesti visus į vieną „krūvą“ yra gerai?

Viskas labai šaunu su G1. Aišku, atsiranda didesnė tikimybė padarius klaidą pralaimėti prieš akivaizdžiai silpnesnį varžovą porinėse kovose, arba užleisti jam vietą net nepatekus į TOP-16. Bet visa kita – labai smagu.

Kada patikėjai, jog gali laimėti?

Tiesiog, labai norėjau laimėti tiek šį, trečiąjį ir paskutinį etapą, tiek ir visą čempionatą. Labai džiaugiuosi, kad pavyko tai padaryti.

Lietus per patį finalą, nesugadino reikalų?

Tikrai ne, lietus man tik padėjo. Esu įpratęs ir tai man nesutrukdė.

Tai pačiam kur smagiau slysti? Šlapioj ar sausoj trasoj?

Jei vertinti pagal smagumą, tai panašiai. Kai šlapia, praktiškai nereikia keisti padangų. Ant „sauso“ - greitis kur kas didesnis. Daug žmonių nemėgsta šlapios dangos, nes tai jiems per daug pavojinga. Kartu su Andy esame nuslydę daug kilometrų šlapioje Minami trasoje ir tai man labai padėjo išmokti driftinti techniškai.

Šiek tiek apie ateitį tuomet. Laimėjai D1 GP licenciją. Kas dabar? Vyks komandos ir automobilio paieškos?

Viskas įvyko taip žaibiškai ir nesu visiškai nieko susiplanavęs. Po pergalės, vakare teko pabendrauti su pora kompanijų dėl rėmimo. Esu palikęs savo S15-ą Australijoje, tad, galbūt, reikės atsigabenti ją čia. Bet, jei viską vertinti realistiškai, dalyvaujant D1 GP varžybose pirmiausia reikia galvoti kaip praeiti kvalifikaciją. Lygis toks aukštas, kad jeigu iš septynių sezono etapų pavyks patekti į porinius bent viename – tuomet gali sakyti, jog metai tau buvo sėkmingi.

Jei nesiseks, galbūt pasuksiu kita kryptimi – į JAV. Tiesa, ten, porinių kovų ir teisėjavimo stilius skiriasi nuo to, kas yra Japonijoje. Skirtumas, kurį matau aš, yra tai, kad JAV teisėjai nori matyti besivejančią mašiną „ant“ priekyje esančio drifterio trajektorijos. Kad tai pavyktų, automobiliai niekada neatsidurs „door to door“ padėtyje. Norint atkartoti tą pačią trajektoriją, besivejančio automobilio durys bus tik maždaug ties priekyje esančio automobilio galu, kas galbūt neatrodo taip įspūdingai, kaip „door to door“ tsuiso. Bet tai, tiesiog skirtumai tarp skirtingų šalių ir įpročių.

PER4M MAG nuotr./Chris De Jager

Kokiose šalyse teko pačiam driftinti?

Kol kas Australija ir Japonija.

Ar žinai ką nors apie driftingą Europoje?

Taip, tikrai žinau, seku įvykius „European Drift Championship“ lygoje. Būčiau labai laimingas jei kada pavyktų praslysti šonu Europoje.

Žiūrint drifto filmukus internete, matosi, jog „backwards drift“ dabar tikrai madingas. Pats mėgsti įeiti galu į posūkį?

Taip taip! Esu nufilmavęs keletą „backwards entry“ video su savo „kovine“ (missile) 180SX S13. Tai daryti -  labai smagu!

Tuomet, gal ir pamokyk mus? (PER4M MAG grįžęs mėgins treniruotis)....

Yra keletas paslapčių. Pagrindinė, apie kurią aš galiu pasakyti, kad tikrai veikia, yra ta, kad „užsistačius“ automobilį ir pasiekus 90 laipsnių kampą – reikia užblokuoti galinius ratus rankiniu stabdžiu. Mašina pradeda čiuožti galu į priekį, o atleidus rankinį galiniai ratai jau „gripina“ (sukimba su kelio danga) ir tai padeda mašinai išeiti iš posūkio. Atrodo paprasta kai kalbi, bet padaryti visai kas kita...

PER4M MAG nuotr./Chris De Jager

Kokia priežastis to, kad šis savaitgalis EBISU trasoje, tiesiog pilnas drifterių iš Australijos?

Tai pasekmė to, kad atvykti čia yra pigu, o driftinti Australijoje yra gana sudėtinga ir brangu. Jei norėtum padriftinti penkias dienas iš eilės ten, tai kainuotu apie 400 000 jenų... (~12 000 Lt). Tuo tarpu, jei nori atvykti penkioms dienoms čia į Ebisu... skrydis pirmyn/atgal tekainuoja 500 australiškų dolerių (~ 1200 Lt), gali gyventi nemokamai, mašinos  - pigiai, padangos – pigiai. Tad viską sudėjus gaunasi taip, jog atvykti ir driftinti į Ebisu yra pigiau nei tai daryti būnant Australijoje.

Ar spėjai išmokti japonų kalbą?

Šiek tiek pramokau, bet man tikrai nėra lengva, nes su dauguma žmonių bendrauju angliškai.

VIDEO: MVI 7408

Baigę pokalbį pasipaveikslavome šalia juodosios „čempioniškos“ silvijos, papasakojome ką veikia drifteriai Lietuvoje ir palinkėjome Chrisui sėkmės D1 čempionate. Be abejonės, jis jau turi keletą fanų Lietuvoje!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius