Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Permainos Savanorių žiede Vilniuje: vienos gatvės gyventojai ir darbuotojai sprendžia galvosūkį

Rugpjūčio pradžioje Vilniaus savivaldybė atnaujino eismo organizavimą vienoje didžiausių ir sudėtingiausių žiedinių sankryžų mieste – vadinamajame Savanorių žiede. Jau netrukus pasipylė vairuotojų skundai dėl neaiškaus eismo krypčių žymėjimo, nesuprantamo ženklinimo. Ir, žinoma, transporto spūsčių. Vilniečiai atkreipia dėmesį, kad buvo panaikintas ir vienas išvažiavimas į centro pusę.
Gerosios vilties žiedinė sankryža Vilniuje po eismo organizavimo pakeitimo
Gerosios vilties žiedinė sankryža Vilniuje po eismo organizavimo pakeitimo / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Pagal taisykles, iš Elektrinės gatvės, netoli „Vokiškos keramikos“ , vairuotojai gali sukti tik į dešinę link Žemųjų Panerių. Kyla klausimas, kaip į miestą išvažiuoti gatvės gyventojams bei įmonių darbuotojams, nepažeidžiant taisyklių?“, – su tokiu klausimu kreipėsi 15min skaitytoja.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Situacija Savanorių žiede: iš Elektrinės gatvės galima sukti tik į pirmą juostą (į dešinę)
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Situacija Savanorių žiede: iš Elektrinės gatvės galima sukti tik į pirmą juostą (į dešinę)

Galima apvažiuoti

Vilniaus savivaldybė teigia, kad čia ir toliau galios naujoji eismo tvarka. Vairuotojai, norintys patekti į centrą, turės rinktis aplinkinius kelius, kad galėtų išvažiuoti į žiedinę sankryžą, o iš jos – norima kryptimi.

„Keisti eismo tvarkos išvažiuojant iš Elektrinės gatvės neplanuojame, nes į žiedą galima patekti keliais maršrutais, t.y. važiuojant per Giraitės gatvę ir įvažiuojant į Laisvės prospektą arba Eigulių gatve į žiedą atvykstant nuo Geležinio Vilko gatvės“, – rašoma 15min atsiųstame Vilniaus miesto savivaldybės komentare.

Eismas
Eismas

Tiesa, miesto savivaldybė pozityviai žvelgia į naująjį eismo organizavimą šioje žiedinėje sankryžoje, nors pastaruoju metu girdima daugiau vairuotojų skundų dėl sankryžos pralaidumo, eismo organizavimo joje.

„Atnaujinus ženklinimą Savanorių, Laisvės prospektų, Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių žiedinėje sankryžoje eismas tapo tvarkingesnis, sklandesnis, o vairuotojai mažiau laiko praleis manevruodami žiedinėje sankryžoje ir jos apylinkėse. Pakeitus pirmųjų žiedinių sankryžų ženklinimą, stebėjome pokyčių rezultatus – avaringumas šiose sankirtose sumažėjo beveik 2 kartus“, – rašoma atsakyme.

VIDEO: Išbandėme pasikeitusį Savanorių žiedą: prireiks atidumo, susikaupimo ir kantrybės

Permainos žiedinėje sankryžoje

Kaip jau anksčiau rašėme, eismo tvarka šioje sankryžoje pasikeitė jau praėjusią savaitę. Eismo dalyviai pripratę prie buvusios tvarkos, todėl ženklų pakeitimo kai kurie ar nepastebi, ar nenori pastebėti.

Šis žiedas iššūkis daugeliui vairuotojų buvo ir anksčiau. Iš jo veda ne keturi, kaip įprasta, o net penki išvažiavimai, nukreipiantys eismą iš/į Savanorių prospektą, Geležinio Vilko bei Tūkstantmečio gatves.

Lankydamiesi čia šiek tiek po pietų, didesnių spūsčių nepastebėjome nei vaikščiodami, nei patys pravažiavę šį žiedą skersai išilgai. Tačiau probleminės vietos pastebimos vos per kelias minutes.

Pavyzdžiui, žiede yra tik viena juosta, kuria važiuojant leidžiama išvažiuoti į Geležinio Vilko gatvę. Ne visi pamato, galbūt, ne visi ir nori pamatyti. Todėl teko pastebėti ir ne vieną pasimetėlį, kuris rikiavosi kirsdamas ištisinę liniją. Tiesa, iki šiol panašių problemų kyla ir vadinamajame Edukologijos universiteto žiede, nors prabėgo metai.

Visgi bent kol kas pastebimiausia sudėtingiausia vieta – keliaujant Tūkstantmečio gatve nuo Gariūnų link Geležinio vilko gatvės. Jei jau atsidūrėte šioje atkarpoje ir norite patekti į minėtą gatvę, judėti žiede galėsite tik viena juosta, į ją įvažiuoti – taip pat iš vienos eismo juostos – trečiosios. Todėl čia kas kelias minutes nusidriekdavo automobilių eilės, kurių nebuvo kitose gatvėse. O čia pat į Savanorių gatvę, link centro, galima įvažiuoti važiuojant tiek antrąja, tiek trečiąja eismo juostomis Tūkstantmečio gatvėje.

Sudėtingai viskas atrodo, tačiau galbūt tik iš pradžių. Kol žvelgi į eismo schemą, pavaizduotą ženkluose, regis, viskas suprantama. Tačiau, kai kalbama apie kelio juostų ženklinimą – maišatis galvoje visgi atsiranda. Visos tos ištisinės ir punktyrinės linijos neretai pinasi viena su kita, todėl užsižiopsojus galima ir rimtai „pasibučiuoti“. Pirmųjų techninių avarijų ilgai laukti nereikėjo.

Taip, žiopliams prie vairo ne vieta, tačiau kuomet tenka stebėti eismą net keliose kelio juostose, prieš save ir už savęs, taip pat ženklus, sutikite, suirutės sunku išvengti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius