-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Piktas ir labai retas Vabalas: „Volkswagen New Beetle RSi“

„Volkswagen Käfer“ buvo pirmasis savo markės automobilis, gamintas net kelis dešimtmečius ir taip užsitarnavęs legendos statusą. Vabalas, kaip jį įpratome vadinti, yra vienas iš lengviausiai atpažįstamų automobilių pasaulyje ir tą patį galime pasakyti ir apie jo reinkarnaciją „New Beetle“, gamintą 1998-2011 metais. Tačiau vienos šio automobilio versijos tikriausiai nesate sutikę – „New Beetle RSi“ yra ypatingai retas.
New Beetle RSi, gamintas 2001-2003 metais. (Gamintojo nuotrauka)
New Beetle RSi, gamintas 2001-2003 metais. (Gamintojo nuotrauka)

„Käfer“ buvo gaminamas nuo 1938 metų. Faktų iš istorijos neišbrauksi – tai buvo Hitlerio ir jo žmonių projektas, įgyvendintas per Ferdinando Porsche protą ir pieštuką. Vokietija aktyviai plėtojo greitkelių tinklą, kuriuo garsėja ir dabar, o tam, kad žmonės galėtų juo naudotis, reikėjo automobilių. „Käfer“ buvo tikras liaudies automobilis. Kitaip tariant, tai buvo „Volkswagen“.

„Käfer“ forma, kuri buvo nužiūrėta nuo čekoslovakiško „Tatra V570“ prototipo, buvo įkvėpta ne grožio, o pigumo siekio. Apvalus Vabalo stogas leido didelę kėbulo dalį pagaminti iš vos kelių štampuotų detalių. Oru aušinamas variklis buvo gale ir suko galinius ratus.

„Käfer“ buvo pigus, nes tokia ir buvo jo paskirtis. Karas sustabdė Vabalo gamybą, bet ji buvo atnaujinta netrukus po jo. Britai aptiko apgriautą „Volkswagen“ gamyklą ir siūlė ją savo automobilių gamintojams. Niekas nepanoro gaminti Vabalo, todėl po Antrojo pasaulinio karo Vokietijoje atsirado „Volkswagen“. „Volkswagen“ gamino „Käfer“, o „Käfer“ sukūrė pasaulinį „Volkswagen“ įvaizdį. Ilgą laiką Vabalas taip ir buvo vadinamas – tiesiog „Volkswagen“.

Vokietijoje paskutinis „Käfer“ buvo pagamintas 1978 metais. Europoje tuomet jis tiesiog atrodė pasenęs šalia žymiai modernesnių „Renault 5“, „Fiat 127“ ir net „Citroën Dyane“, kuris buvo tiesiog sumodernintas 2CV. „Volkswagen“ pakeitė „Käfer“ nepalyginamai modernesniais automobiliais – „Golf“ ir „Polo“. Tačiau kai kuriose kitose rinkose Vabalas buvo gaminamas ir toliau.

Meksikoje tai buvo tiesiog automobilis, o ne kažkoks aksesuaras ar entuziasto žaislas. Ten paskutinis Vabalas nuo konvejerio nuriedėjo 2003 metais.

„Volkswagen“ Vabalą į savo modelių gamą sugrąžino 1997-aisiais, kai buvo pradėta „New Beetle“ gamyba. Jokių pretenzijų į pigumą čia jau nebebuvo – „New Beetle“ yra tiesiog stilingas automobilis norintiems išsiskirti iš minios. Kadangi „New Beetle“ buvo gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir Golf Mk.4, jo variklis yra priekyje, įsitaisęs tarp priekinių varančių ratų. „New Beetle“ ir originalų „Käfer“ sieja nedaug, bet bent jau išvaizda nepalieka abejonių, kad tai – giminaičiai.

„New Beetle RSi“

„New Beetle“ toli gražu nėra sportiškas automobilis. Tai – tiesiog mielas gyvenimo palydovas, greičiausiai geriausiai tinkantis gyvenantiems mieste. Tačiau 2001-2003 metais „Volkswagen“ gamino ypatingą „New Beetle RSi“.

„New Beetle RSi“ – tai sportinė modelio versija. „Volkswagen“ ją sukūrė tiesiog dėl to, kad kompanijos viduje būta tikrų Vabalo istorijos mėgėjų. Jie norėjo pamatyti ypatingą „New Beetle“ – tokį, kokį būtų verta kolekcionuoti. Tuo metu senieji „Käfer“ jau seniai buvo statomi į privačias automobilių kolekcijas, bet „New Beetle“, kad ir koks stilingas būtų, neatrodė kaip entuziastams patrauklus modelis.

„Volkswagen“ inžinieriai paėmė 2,8 litrų VR6 (siauro kampo V6) variklį ir jį stipriai modifikavo – darbinis tūris išaugo iki 3,2 l, galia pasiekė 165 kW. Variklis buvo suporuotas su šešių laipsnių mechanine transmisija. „New Beetle RSi“ gavo keturių varomų ratų sistemą 4motion, „Remus“ išmetimo sistemą, 18 colių OZ ratus.

Nors žurnalistai spėliojo, kad „New Beetle RSi“ važiuoklę kūrė „Porsche“ inžinieriai, tai buvo „Volkswagen“ projektas. Galinė automobilio važiuoklė buvo sustiprinta ir paplatinta, kad automobilis būtų stabilesnis trasoje. Tai, beje, stipriai sutrumpino padangų gyvavimo laiką, bet „New Beetle RSi“ ir neturėjo jokių pretenzijų į taupumą. Žemesnės ir platesnės važiuoklės estetiką pabrėžė ir nauji bamperiai bei platesni sparnai.

„New Beetle RSi“ viduje „Volkswagen“ įrengė naują anglies pluošto ir aliuminio apdailą. Posūkiuose vairuotoją ir keleivį prilaiko sportinės Recaro sėdynės. „New Beetle RSi“ išsaugojo ir galinę sėdynę, o štai bagažo skyrius šiek tiek sumažėjo dėl čia įrengtos atramos ir galinius ratus sukančio mechanizmo.

Šiek tiek daugiau nei pusantros tonos sveriantis „Volkswagen New Beetle RSi“ iki 100 km/val. bėgėjasi apie 7-7,5 sekundes ir pasiekia maksimalų 225 km/val. greitį. „Volkswagen“ inžinieriai pasistengė, kad automobilis išliktų stabilus ir važiuodamas tokiu greičiu – „New Beetle RSi“ turi difuzorių ir dvigubą spoilerį. Šis automobilis sukurtas galvojant apie pasilinksminimą trasose, bet tam buvo šiek tiek per brangus.

„Volkswagen“ pagamino tik 250 „New Beetle RSi“ automobilių – jis yra dar retesnis nei anksčiau aprašytas Jaguar Project 8. Jis kainavo daugiau nei 70 tūkstančių eurų, tačiau visi ribotos serijos automobiliai buvo išpirkti, o ir dabar yra noriai medžiojami kolekcionierių.

2011 metais „New Beetle“ buvo pakeistas nauju Vabalu, kuris buvo sukurtas ant Golf MK.6 platformos. Tai yra modernesnis ir šiek tiek praktiškesnis automobilis. Jo gamyba nutraukta 2019 metais, nes Volkswagen turėjo susikoncentruoti į pelningųjų miesto visureigių gamybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius