Dabar populiaru
Publikuota: 2013 liepos 1d. 10:40 , atnaujinta: 2013 liepos 1d. 17:08

Pirmadienio rytas važinėjant Vilniaus viešuoju transportu: trūksta informacijos, greitieji autobusai važiuoja pustuščiai, bet chaoso nėra

Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų

Pirmadienio, liepos 1-osios, rytą kai kuriuos vilniečius ištiko šokas – jiems nepavyko sulaukti tų troleibusų ir autobusų maršrutų, kuriais jie buvo įpratę važinėti nuolat. O ir lipti į greituosius autobusus kai kuriems buvo nedrąsu, nes ne visi žinojo, kur jie sustoja, o kurias stoteles pravažiuoja. Vis dėlto chaosas Vilniuje neįsiviešpatavo, nors keleiviai ir skundėsi informacijos stoka, o valdininkai ramino, kad įpročiai susiformuos.

Atlikome eksperimentą – pasivažinėjome po miestą greitaisiais autobusais. Pirmasis maršrutas – iš Karoliniškių į Stotį 2G autobusu, važiuojančių į Stotį iš Santariškių. Vaivorykštės stotelėje laukiančiųjų beveik nebuvo. Kadangi nutarėme išmėginti naujuosius greituosius autobusus ir pažadus, kad jie važinės itin dažnai, į pirmą atvažiavusį nelipame. Ir išties – praėjus vos penkioms minutėms atvažiavo kitas.

Ilgas, triašis autobusas važiavo pustuštis, keleiviai bent kol kas mieliau renkasi tradicinį 16 troleibusą. Įpročiai laimi. Tiesa, laiko prasme greitasis autobusas šioje trasoje irgi ne itin laimi – Stotyje tyčia laukiame 16 troleibuso, kuris iš Vaivorykštės stotelės išvažiavo 4 minutėmis anksčiau, greitasis autobusas jį aplenkė tie Gerosios Vilties žiedu, bet Stotį troleibusas pasiekė vos keliomis minutėmis vėliau.

Antrasis maršrutas – iš Stoties iki „Panoramos“ prekybos centro. Kadangi tiesioginio maršruto čia nėra, puiki proga išmėginti, ar patogu persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą ir kokį atstumą įmanoma įveikti turint vieną pusvalandinį bilietą.

1G autobusas, važiuojantis iš Stoties per Kalvarijų g. į Santariškes, atrodo, bus populiarus. Jis pakeitė iki šiol ta pačia trasa važiavusį 5 troleibusą, tad keleivių šiame autobuse netrūko. Išlipę prie Žaliojo tilto, laukiame 3G autobuso (Fabijoniškės-Centras-Oro uostas). Kelios minutės ir važiuojame Konstitucijos prospekto link, čia tenka pasinaudoti 9 troleibusu. Kelionė net netrunka pusvalandžio, netenka pasinaudoti ir tomis 10 minučių, kurios skirti palaukti kito autobuso.

Vienas iš ilgiausių suformuotų naujųjų maršrutų – 4G, prasideda mažajame Pilaitės autobusų žiede ir baigiasi ties paskutine troleibusų stotele Saulėtekyje, pagal žemėlapio nuorodas internete pateikiamas atstumas 18,6 km ir 33 min. trukmės kelionė (automobiliu).

Iki šiol populiariausi viešojo transporto maršrutai vykstantiems į miesto centrą dirbantiems Pilaitės gyventojams buvo 47 autobusas, siekiantis iki pat Žaliojo tilto ir Lukiškių aikštės, na o studentams – iki pat Antakalnio važiuojantis 30-as. Autobusų kursavimo dažnis buvo nevienodas. 47-tas piko metu važiuodavo maždaug kas 7–12 min., tuo metu 30-tas – ne dažniau kaip kas 30 min.

Kuomet praėjusią savaitę greičiausiu įmanomu būdu bandėme įveikti būsimą 4G maršrutą, su persėdimais vis tiek užtrukome visas 49 min. Kaip pažymi transporto organizavimo specialistai, miestas gali plėstis ir augti, jei vykstant nuo bet kurio iki bet kurio jo taško, kelionė užtrunka ne ilgiau kaip 30 min.

Pirmasis važiavimas 4G maršrutu paliko gerą įspūdį. Stotelės koncentruojamos ten, kur surenkama daugiausiai keleivių, t.y. Pilaitėje, Konstitucijos pr. ir Saulėtekyje, o bendra kelionės trukmė nuo įlipimo iki išlipimo mūsų atveju buvo 36 min.

Čia visgi verta atkreipti dėmesį į dvi potencialias problemas. Pirma, vėl kyla abejonių dėl tam tikrą laiką galiojančių vienkartinių el. bilietų. Jei 30 min. neužtenka, keleivis turi rinktis 60 min.? Ar važiuoti 30 min. ir 15 min. eiti pėsčiomis?

Kita problema 4G maršrutui yra siauros ir duobėtos Antakalnio gatvės. Tam, kad išnaudotų savo pranašumus greitieji autobusai bus priversti lenkti lėtesnį viešąjį transportą, o tokioje gatvėje kaip Antakalnio nėra labai saugu.  

Anot Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovo Kastyčio Lubio, pirmadienio rytas Vilniuje praėjo ramiai. Jis pats sulaukė tik kelių pasipiktinusių vilniečių skambučių, tačiau visi jie buvo nepatenkinti tuo, kad kai kuriose stotelėse greitieji autobusai nestoja.

Greitieji autobusai vis dėlto dalį keleivių gąsdina: daugelis tiksliai nežino, kur tie autobusai stoja. O pačiuose autobusuose esančios schemos pakabintos tokiose vietose, kur nežinodamas gali jos ir nepamatyti. Be to, vyresnio amžiaus žmogui tą schemą išnagrinėti gali būti gana sudėtinga, nes ji patalpinta aukštai ir smulkiai surašyta.

Žadėtieji konsultantai-savanoriai paslaugūs, pripuola pagelbėti vos pastebėję, kad domiesi tvarkaraščiais, tačiau jų mieste pirmadienio rytą nebuvo tiek daug, kaip galima tikėtis. Mes juos matėme tik Stotyje.

Nors Vilniaus savivaldybė skelbė, kad privačių vežėjų su maršrutiniais taksi sostinės gatvėse nuo liepos 1-osios nebeliks, pirmadienį jie toliau sėkmingai važinėjo. Galbūt ne visi maršrutai tebėra išlikę, bet tokie populiarūs mikriukai kaip 1, 7, 5, 16 neišnyko, tik kaina pasikeitė – už greitį ir patogumą dabar jau tenka mokėti 3,5 Lt.

Papildyta 17.08 val. Po miestą pirmadienį pasidairęs Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovo K.Lubys pirmadienio pavakare teigė nepastebėjęs kažkokių negatyvių dalykų: greitieji autobusai važinėja ritmingai, keleivių srautai juose pasiskirsto tolygiai. „Kai tarp greitųjų maršrutų autobusų nedidelis intervalas, didesnė dalis keleivių važiuoja sėdėdami. Kai jie ilgai laukdavo sau reikalingo maršruto transporto priemonės, susirinkdavo daugiau žmonių, visi negalėdavo atsisėsti. Dabar srautai protingai pasiskirsto, autobusai neperpildyti“ , - įspūdžiais dalijosi K.Lubys, pats nuolat pabrėžiantis, kad į darbą važinėja visuomeniniu transportu.

Paklaustas, kaip bus elgiamasi su maršrutiniais taksi, savivaldybės atstovas teigė, kad „raganų medžioklės“ niekas neskelbia, tačiau mikriukai bus tikrinami atidžiau. „Kelių įmonių mikroautobusai važiuoja, bet jų intensyvumas ženkliai sumažėjęs, gretos išretėjo. Čia tarsi toks provokuojantis veiksnys, kaip jau esu minėjęs, jie galbūt laukia, kad mes pulsime ir stengsimės juos sulaikyti. Bet mes stebime ir tikrinsime tas transporto priemones, žiūrėsime, kokius dokumentus jie turi, ar atitinka licencijavimo tvarką, sutarties sąlygas, - žadėjo K.Lubys. - Nesame nusiteikę drastiškiems veiksmams, bet būsime griežti, principingi ir nesitaikstysime su nepagarba mums. Be to, didesnės baudos už pažeidimus laukia ne vairuotojų, kurie ne visada gali pasipriešinti įmonės vadovams, o būtent pastarųjų.“

Kalbėdami apie el.bilietus viešojo transporto sistemos reformuotojai nuolat pabrėžia, kad pusvalandinį ar valandinį bilietą turintys keleiviai dar įgija ir 10 papildomų tolerancijos minučių. Esą tai laikas, per kurį galima persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą.

„Jeigu persėdote iš vienos transporto priemonės į kitą, tai ir yra tas tolerancijos, laukimo laikas. Mūsų supratimu, keleiviai neturėtų laukti ilgiau kitos transporto priemonės, juolab kai yra greitieji autobusai. Tad bendras kelionės laikas turėtų būti 30 minučių važiavimo ir kelios minutės palaukti. Tada keleivių kontrolė neturėtų „skalpuoti“ keleivių“, - teigė K.Lubys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Interviu Aktualu

Lyčių lygybės ekspertas Rogeris Klinthas apie modernų vyrą: „Tai vyras, kuris prisiima atsakomybę“

Vardai

Šorenos ir A.Bružo skyrybų byloje parakas išsisklaidė: pakvipus taikai, teismas paskelbė verdiktą

Pasaulis kišenėje

Ignalinai reikia recepto, kaip tapti madinga – čia ne blogiau nei Nidoje

Kultūra

S.Gedos dukra: „Jis buvo ryto žmogus: pusryčiai, kava, radijas, o tada jau sėdasi prie stalo iki pietų“

Aktualu

Popiežiaus Pranciškaus vizito pabaiga Vilniuje: „Te Lietuva būna vilties švyturiu“

Gyvenimas

Košmariškas lietuvės gimdymas Jungtinėje Karalystėje: dėl dukters suluošinimo bylinėjasi su ligonine

Popiežiaus Pranciškaus asmens sargybiniai Lietuvoje

Aktualu

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Petro Gražulio nuopelnų

Popiežiaus vizitas Aktualu

Antroji popiežiaus diena: penkios įsimintiniausios citatos

Vardai

Tarp LKL aistruolių – ir brolius Lavrinovičius palaikiusios žmonos su vaikais

Verslas

Ekologinio ūkio savininkas: man gaila, bet turiu absoliučiai viską eksportuoti

Mokslas.IT

Surastas paskutinis Marso vandenynas

Popiežiaus vizitas Aktualu

Vytautas Landsbergis: per popiežiaus vizitą Lietuva įgijo draugą

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Vardai

Eurika Masytė sukėlė audrą feisbuke: kodėl popiežių oro uoste pasitiko būtent ši mergaitė?

Gazas

Atlikti „Tesla Model 3“ saugumo bandymai: ar elektromobiliai yra saugesni už automobilius su vidaus degimo varikliais?

Vardai

Liucinos Rimgailės atostogos Balyje: be vyro, švenčiant pasakiškas draugės vestuves

Aktualu

Popiežius Kaune kvietė kunigus būti arčiau žmonių: „Sako: žmonės neateina. Eik juos atrasti“

24sek

Galingai puolę Prienų veteranai susitvarkė su „Lietkabeliu“

Gazas

Šiauliuose paaiškėjo „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“

Naujienos

Interviu Aktualu

Lyčių lygybės ekspertas Rogeris Klinthas apie modernų vyrą: „Tai vyras, kuris prisiima atsakomybę“

Vardai

Šorenos ir A.Bružo skyrybų byloje parakas išsisklaidė: pakvipus taikai, teismas paskelbė verdiktą

Pasaulis kišenėje

Ignalinai reikia recepto, kaip tapti madinga – čia ne blogiau nei Nidoje

Kultūra

S.Gedos dukra: „Jis buvo ryto žmogus: pusryčiai, kava, radijas, o tada jau sėdasi prie stalo iki pietų“

Aktualu

Popiežiaus Pranciškaus vizito pabaiga Vilniuje: „Te Lietuva būna vilties švyturiu“

Gyvenimas

Košmariškas lietuvės gimdymas Jungtinėje Karalystėje: dėl dukters suluošinimo bylinėjasi su ligonine

Popiežiaus Pranciškaus asmens sargybiniai Lietuvoje

Aktualu

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Petro Gražulio nuopelnų

Popiežiaus vizitas Aktualu

Antroji popiežiaus diena: penkios įsimintiniausios citatos

Vardai

Tarp LKL aistruolių – ir brolius Lavrinovičius palaikiusios žmonos su vaikais

Verslas

Ekologinio ūkio savininkas: man gaila, bet turiu absoliučiai viską eksportuoti

Mokslas.IT

Surastas paskutinis Marso vandenynas

Popiežiaus vizitas Aktualu

Vytautas Landsbergis: per popiežiaus vizitą Lietuva įgijo draugą

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Vardai

Eurika Masytė sukėlė audrą feisbuke: kodėl popiežių oro uoste pasitiko būtent ši mergaitė?

Gazas

Atlikti „Tesla Model 3“ saugumo bandymai: ar elektromobiliai yra saugesni už automobilius su vidaus degimo varikliais?

Vardai

Liucinos Rimgailės atostogos Balyje: be vyro, švenčiant pasakiškas draugės vestuves

Aktualu

Popiežius Kaune kvietė kunigus būti arčiau žmonių: „Sako: žmonės neateina. Eik juos atrasti“

24sek

Galingai puolę Prienų veteranai susitvarkė su „Lietkabeliu“

Gazas

Šiauliuose paaiškėjo „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie Gazas