-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmoji išorinė saugos pagalvė nukreipta prieš kitus automobilius: kokios naudos ji duotų

Visame pasaulyje garsi automobilių komponentų gamintoja ZF, labiausiai žinoma dėl žurnalistų mėgstamiausių automatinių transmisijų, pristatė naują technologiją – išorinę šoninę saugos pagalvę automobiliams. Dabar galėsite sankryžose net nesidairyti – kiti automobiliai nuo jūsų atšoks kaip stalo teniso kamuoliukai.
ZF pristatė išorinę saugos pagalvę
ZF pristatė išorinę saugos pagalvę / Stop kadras

Išorinių saugos pagalvių jau yra, tik jos yra skirtos pėstiesiems apsaugoti. Apskritai, saugos oro pagalvės yra skirtos žmonėms, o ne daiktams ar juo labiau mašinoms. Kiekviena jūsų automobilyje esanti saugos pagalvė yra sukurta taip, kad neleistų jums ir kitiems keleiviams atsitrenkti į kietus paviršius.

Tuo šis ZF išradimas ir išskirtinis – ši oro pagalvė niekada nesiliestų su žmogaus kūnu. Ji išsiskleidžia automobilio šone prieš pat susidūrimą ir sumažina padaromą žalą bent 30 proc.. Tai – didžiulė nauda ir skirtumas, kuris gali stipriai sumažinti keleivių traumos riziką.

VIDEO: ZF external side airbag system

Šoniniai susidūrimai, kaip teigia ZF ekspertai, yra itin pavojingi, nes šioje vietoje automobilis yra ploniausias. Priekyje įprastai yra variklis, bamperis ir susilankstanti smūgius sugerianti konstrukcija. Gale dažniausiai yra bamperis ir didelė erdvė, galinti sugerti smūgius. To tarpu šonuose lieka pasitikėti tik palyginti nedidelėmis metalinėmis konstrukcijomis.

Tačiau ši technologija pati savaime buvo iššūkis, nes oro pagalvė turi išsiskleisti dar prieš avariją. Tai reiškia, kad automobilyje sumontuoti jutikliai turi spėti užfiksuoti kito automobilio judėjimą, o kompiuteris turi interpretuoti šiuos duomenis kaip neišvengiamą susidūrimą. Jei pagalvė išsiskleistų be reikalo, vairuotojai nebūtų patenkinti. ZF apskaičiavo, kad sistema sprendimą išskleisti pagalvę priima per akimirksnį – vos 150 milisekundžių.

Stop kadras/ZF pristatė išorinę saugos pagalvę
Stop kadras/ZF pristatė išorinę saugos pagalvę

Pati oro pagalvė taip pat nėra eilinė. Jos talpa – 280-400 litrų. Tai yra, ši pagalvė yra 5-8 kartus didesnė nei ta, kuri yra montuojama vaire. Bandymai parodė, kad jutiklių sistema yra pajėgi užfiksuoti artėjantį automobilį ir jį interpretuoti kaip neišvengiamo susidūrimo dalyvį. Pati pagalvė atlaiko smūgį ir jį sušvelnina, todėl automobilio keleiviai nepatiria stiprių sužalojimų.

Sunku prognozuoti, ar nors vienas gamintojas susidomės šia technologija. Tikriausiai, kad anksčiau ar vėliau šias oro pagalves dar išvysime. Tačiau ZF teigia, kad projekto nauda nėra tik pagrindinis išradimas. Jutikliai ir programa gali pasitarnauti ir kitaip. Pavyzdžiui, apie neišvengiamą susidūrimą gali būti informuoti keleiviai ar saugos diržų įtempikliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius