Dabar populiaru
Publikuota: 2012 rugpjūčio 13d. 12:39

Pokalbis su „McLaren“ automobilių bandytoju Chrisu Goodwinu

Chrisas Goodwin'as McLaren simuliatorius
Chrisas Goodwin'as McLaren simuliatorius

Būti automobilių bandytoju yra tiek pat linksmas, kiek ir sunkus bei atsakingas darbas. Tam reikia turėti ne tik puikių techninių žinių, bet ir tvirtus įgimtus instinktus. Apie savo darbą pasakoja „McLaren“ automobilių bandytojas Chrisas Goodwinas.

„Prisimenu, kai Ronas (Ronas Dennisas, „McLaren“ vykdomasis direktorius) pasakė: „Aš manau, kad tau reikėtų nebegalvoti apie lenktynininko karjerą. Manau, kad turėtum ateiti pas mus ir susitelkti į automobilių bandytojo darbą.“

Daugeliui lenktynininkų tai būtų sunkiai priimtina ir vargu ar jie rimtai svarstytų apie tokį pasiūlymą. Tačiau šiuo atveju, Chrisas Goodwinas yra kiek kitoks pavyzdys. Jis prisipažino: „Tai buvo pats geriausias dalykas, kurį esu padaręs.“

Lenktynininko karjera

Ch.Goodwino vardas geriausiai žinomas iš GT serijos lenktynių. Jam teko lenktyniauti Europos ir Anglijos kėbulinių automobilių lenktynių serijose, taip pat jis žinomas ir iš „Ford“ formulės serijos, kurioje kovėsi su Davindu Coulthardu. Tačiau nuo 1997-ųjų, šis žmogus savo žiniomis ir talentu, prisideda prie „McLaren“ automobilių tobulinimo. Jis – vyriausiasis „McLaren“ automobilių bandytojas. Jeigu per pastaruosius penkiolika metų koks nors „McLaren“ automobilis išvažiavo į kelią ar trasą, galima būti garantuotam, kad prie automobilio kūrimo prisidėjo būtent šis žmogus – Ch.Goodwinas.

„Aš lenktyniavau su vienviečiais ir kėbuliniais automobiliais, tačiau išmėginęs GT ištvermės lenktynes supratau, kad tai man suteikia didelį pasitenkinimą ir čia man neblogai sekasi. Tuomet aš atėjau į „McLaren“. Deja, bet tuo metu jie mažiau dėmesio skyrė GT serijai ir daugiau laiko ir jėgų atidavė serijinių automobilių produkcijai. Ronas labai logiškai mąsto ir tai buvo labai geras pavyzdys, kaip reikia žvelgti į ateitį. Prisimenu, kai jis pasikvietė mane į savo kabinetą ir pakvietė mane tapti „McLaren“ automobilių bandytoju, atsisakant karjeros automobilių sporte.“

Pasikeitimai atėjus į „McLaren“

Panašu, kad šis spendimas buvo teisingas. Nuo to laikotarpio, kai Chrisas tapo „McLaren“ automobilių bandytoju, jis užsitikrino pastovumą. Nuo šiol jam nereikėjo ieškoti vietos lenktynių komandoje ir galvoti apie ateitį. Jis turėjo užtikrintą darbo vietą ir netrukus pradėjo darbus su įdomiu „Mercedes-Benz McLaren SLR“ projektu. Tačiau naujasis darbas ne tik netrukdė lenktynininko karjerai. Priešingai, viskas apsivertė aukštyn kojom

„Nuo to laiko, kuomet nustojau būti lenktynininku, aš sukaupiau dar daugiau patirties iš lenktynių! Dabar galimybės pačios ateina pas mane, man nebereikia jų ieškoti. Per pastaruosius kelerius metus aš lenktyniavau Spa, Niurburgringe ir „Le Mano 24 valandų lenktynėse“. Aš išmėginau visas GT serijas, įskaitant GT1, GT2, GT3 ir pilotavau lenktynėms skirtus prototipus. Tai buvo mažos, neilgalaikės programos, tačiau jos man suteikė patirties, kuri ypač pravertė kuriant mūsų automobilius.“

Nuo 1966-ųjų „McLaren“ formulės komandos pilotai net dvylika kartų tapo pasaulio čempionais

„Per šiuos metus aš įgijau nemažai atsakomybės ir pasitikėjimo, todėl išvengiau konfliktų. „McLaren“ man niekada nesakė: „Mes nenorėtume, kad tu ten lenktyniautum.“ Tačiau aš žinau, kas gali sukelti konfliktą, todėl to vengiu.“

Darbo etika

„McLaren“ turi didelį autoritetą automobilių sporto pasaulyje. Nuo 1966-ųjų, kuomet įmonė buvo įkurta, „McLaren“ formulės komandos pilotai net dvylika kartų tapo pasaulio čempionais, o komanda iškovojo aštuonias konstruktorių taures. Ir toks efektyvumas gimsta ne šiaip sau. „McLaren“ mėgsta švarą, tikslumą ir discipliną. Geriausias to pavyzdys, jų būstinė  Vokingo mieste. Čia viskas viskas balta. Grindys, sienos, lubos. Balta yra geriausia spalva, ant kurios galima pamatyti nešvarumus, dulkes. Balta spalva leidžia viską pradėti iš naujo.

„Aš nebandau pasirodyti, aš iš tikrųjų esu užsiėmęs, kaip jau spėjote įsitikinti, pamėginę mane sugauti lenktynių savaitgalį. Aš tiesiog neturiu laiko daryti tai, kas nėra būtina. Taip mes stengiamės dirbti ir „McLaren“. Viskas suplanuojama taip, kad kiekviena darbo valanda būtų išnaudota iki maksimumo.“

„Ronas visuomet geras, kai reikia sutelkti žmones, kurie supranta jo darbo etiką, jo tobulumo siekimą ir jo dėmesį detalėms. Jeigu mes keliaujame į bandymų trasą, mane visuomet supa inžinieriai ir mechanikai, kurie galvoja: „Kaip viskas atrodytų Ronui? Ar viską atliekame laiku? Ar mes dirbame tinkama linkme? Ar mes išspaudžiame viską iš visos darbo dienos?“. Tai yra Rono šmėkla ir ji man patinka! Mes darome dalykus taip, kad jie patiktų Ronui, ir tai iš pagarbos jam. Ir tai nėra tik mūsų darbo būdas. Pavyzdžiui MP4-12C automobilyje nėra nieko, kas nebūtų kurta pagerinti ekonomiją, technines charakteristikas, valdymo paprastumą ar komfortą.“

Naujasis MP4-12C ir legendinis „McLaren F1“

Prakalbus apie šį automobilį, tenka išmokti vieną Chriso pamoką. Mes įpratome naujausią „McLaren MP4-12C“ vadinti superautomobiliu. Tačiau čia Chrisas viską sudėlioja į savo vietas ir prakalba apie teisingą šio automobilio identifikavimą.

„Tai nėra superautomobilis. Tai didelių galimybių sportinis automobilis, tačiau mes pasiekėme superautomobiliams būdingus duomenis. Mes turime šiek tiek daugiau nei superautomobilio vairavimo galimybių, ir kur kas geriau kasdieniam naudojimui pritaikytą automobilį. Tačiau visos techninės savybės leidžia jam būti ir superautomobiliu, ar ne?“

Tai paneigti sunku. Automobilis turi 3,8 l V8 variklį su dviem turbinomis, kuris automobiliui nuo 0 iki 100 km/h leidžia įsibėgėti per 3,1 sekundės. O maksimalus greitis – 333 km/h. Taip pat pristatytos ir GT3  bei „Spyder“ versijos.

„Pagrindinė „MP4-12C“ koncepcija, kad automobilis buvo kuriamas aplink vairuotoją, taip užtikrinant svarbiausias vairavimo savybes: prisilietimas ir kontrolės jausmas, kontrolė, kuri suteikiama jums. Tai geriausias keliams skirtas automobilis, turintis lenktyniniams automobiliams būdingus bruožus, kuriais užtikrinamas tikslumas ir greitas reagavimas. Tai vairuotojo automobilis, kuris užtikrinta puikias vairavimo galimybes ir geriausius pojūčius, neprarandant saugumo ir komforto. Aš manau, kad „McLaren“ įrodė, kad tai yra ne tik automobilis: jis komfortiškas ir greitas!“

„To mums leidžia pasiekti technologijos: anglies pluošto kėbulas, kuris yra lengvas ir itin tvirtas, aktyvioji važiuoklės kontrolės sistema, tai labai inovatyvi sistema, leidžianti užtikrinti puikų posūkių įveikimą ir komfortą, taip pat aerodinamika, kaip oro stabdis. Ir žinoma, mūsų gamybos variklis, kuris buvo sudėtinga užduotis, tačiau suteikė automobiliui širdį ir sielą. Jis turi didelį sukimo momentą ir daug galios.“

Primename, kad „McLaren MP4-12C“ turi 3,8 l V8 variklį, su dviem turbinomis, kuris pasiekia 616 arklio galių.

„McLaren F1“ ir MP4-12C – skirtingų laikotarpių automobiliai, jų negalima lyginti

Nieko nenustebintų pareiškimas, kad tokio automobilio kūrimas ir tobulinimas trunka ne vieną dieną. Tai gali trukti ir kelerius metus, bet viskas tik tam, kad automobilis būtų kiek įmanoma tobulesnis. Šiam automobiliui sukurti, prireikė daugiau nei penkerių metų. Ką per tą laiką veikė Chrisas?

„Nesibaigiančios dienos ir naktys, ir begalinė įvairovė bandymų vietų, nuo Arkties iki Europos lenktynių trasų. Prieš pradedant bandymus, buvo ilgos treniruotės simuliatoriuje, kur aš mėginau automobilį, kai jis dar net nebuvo pagamintas. Šiuo metu mes esame tokiame lygyje. Mes norime tęsti plėtrą todėl šiuo metu daug laiko praleidžiu simuliatoriuje, kuriame nesibaigiančios galimybės.“

Tačiau nuo dabarties, persikeliame į praeitį. Nuo šiol pokalbis pasisuka kita linkme ir prisimenamas legendinis „McLaren F1“. Pirmasis automobilis buvo pagamintas 1992-ais ir turėjo 6 l V12 variklį. Pasiekdamas 372 km/h greitį, šis automobilis tiesiog sutriuškino savo konkurentus. 1998-ais šis automobilis buvo pripažintas pačiu greičiausiu pasaulyje. Galiausiai buvo pristatyta ir F1 GTR versija, skirta lenktynėms. Su šiuo automobiliu lenktyniavo ir Chrisas.

„Tai buvo nuostabus automobilis! Tai tikra legenda ir vienas tų automobilių, kuriais didžiuojuosi. Tai buvo Gordono Murray kūdikis, ir jis tiesiog aplenkė laiką paneigdamas, kad tai 90-asis dešimtmetis. Automobilis buvo ne tik greitas, bet ir patikimas: aš pasiekiau kiekvienų lenktynių finišą šiuo automobiliu. Jis pakeitė visą GT serijos automobilių filosofiją ir šiuo metu „McLaren“ vėl grįžtą į GT seriją.“

Nors abu šie automobiliai sukėlė daug diskusijų ir susilaukė daug komentarų, tačiau juos palyginti per daug sudėtinga. Juos skiria du dešimtmečiai ir skirtumą tarp jų galima palyginti su „Formulės-1“ bolidais:

„Jie abu yra nuostabūs, tačiau F-1 yra beveik dviem dešimtims senesnis nei MP4-12-C. Pavyzdžiui, jūs galite vairuoti Ayrtono Sennos 1988-ųjų pergalingą bolidą, arba Lewiso Hamiltono 2008-ųjų čempionišką bolidą. Automobilius skiria dvidešimt metų, per kuriuos tobulėjo medžiagos, gamybos technologijos, aerodinamika. Tai per daug skirtingi automobiliai, kad juos būtų galima tinkamai palyginti.“

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas