Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Radikalūs BMW 5 automobilio pirkėjo įspūdžiai (N-14)

BMW 5
Gamintojo nuotr. / BMW 5
Šaltinis: 15min
0
A A

Kažkada publikavome šio žmogaus mintis apie automobilius, nuo kurių daugelio skaitytojų galvose, kaip sako autorius, „išmušė saugiklius“. Tada daugelis norėjo pamatyti, kokį automobilį tas ponas pirks. Nusipirko – ankstesnis straipsnis, pasirodo, rašytas renkantis naują automobilį. Taigi, įspūdžiai apie neseniai įsigytą naują BMW penktuką. Perspėjame, kalba stipri!

Galiu perspėti iš anksto, kad šiame automobilyje įgyvendinti 80 procentų mano pageidavimų. Deja, langų apiplovimo skysčio įpylimo anga vis dar yra ne salone, o po tuo šlykščiu variklio dangčiu, kur purvina ir šalta.

Nenustebkite, kad nuolat lyginsiu su „Volvo XC70“ ir „Mercedes Benz CLS 350“. Nė vienas jų nėra mano BMW klasės atstovai, bet taip jau nutiko, kad tuos du geriausiai pažįstu, todėl begėdiškai lyginsiu.

Jei kam pasirodys, kad skundžiuosi smulkmenomis – pastebėjimas visiškai teisingas. Tai yra tiesiog geriausias automobilis rinkoje ir visi jo trūkumai mažareikšmiai. Privalumus vardinti galima, bet bus ilga ir nuobodu, galų gale tam yra BMW pardavėjai, algą už tai gauna.

Pirmas dalykas, į kurį atkreipiau dėmesį pasiėmęs automobilį, yra tai, kad jį, velnią, vis dar reikia vairuoti, nors viskas ten yra, kad nereikėtų. Tai yra vienas didelis, riebus ir juodas minusas, kaušas deguto Bavariško medaus statinėj.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Salonas

Kiek ten viskas gražu, išbaigta ir prabangu bebūtų, ergonomikos prasme BMW „nepavarė“ ir stipriai nusileidžia „Volvo“ (juos sunku pralenkti). Kad tau įkišo gražų, bet nefunkcionalų saloną, supranti vos atsisėdęs, bandydamas pasidėti telefoną, piniginę, ir, mano atveju, cigaretes su žiebtuvėliu.

Tenka atidaryti viską – ir puodelių laikiklius, ir peleninę, ir porankį. Dėtuvės porankyje dizainerį reikia priversti pusmetį kasdien ten dėti daiktus ir juos iš ten išimti – visiškai nepatogus, netalpus, ne vietoje esantis ir baisiausiu pasaulyje mygtuku ir baisiausia pasaulio rakto skyle (!) atidaromas ir rakinamas daiktas. Tas mygtukas ir ypač ta šlykšti žiojėjanti rakto skylė pačiam centre šlyštumu nusileidžia tik legendiniam „Lexus“ barškančiam kvadratiniam „shift lock“ mygtukui, esančiam ten nuo 1987 metų. To nepralenks niekas.

Žodžiu, pasidėt daiktų nėra kur, o ten, kur yra, nepatogu. Visi BMW vairuotojai, garantuoju, važinėja su telefonu viename puodelio laikiklyje, cigarečių pakeliu kitame, pinigine ant sėdynės ir raktu peleninėje. Nuostabu. Pasigrožėti tikrai dailiai tarp sėdynių esančios konsolės dizainu gali tik BMW pardavimo salone – normaliam gyvenime viskas atidaryta ir užkrauta daiktais, o visų tų gražių blizgių dangtelių, deja, daugiau niekada nepamatysi. Apie „Volvo“ kišenę sėdynės priekyje, apie normalias patogias angas centrinėje konsolėje bavarams niekas nepapasakojo.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Raktas

Žodžiu, BMW nusprendė padaryti „išmanųjį“ raktą. Jo niekur nereikia dėti, reikia turėti kišenėje, rankoje, kuprinėje. Mano pasiūlymas dizaineriams yra jį, blemba, pasikabinti ant kaklo, ant ilgos grandinėlės. Negana to, kad raktas neturi savo vietos („jo nereikia niekur dėti“, kietai, ar ne?), tai dar ir sušikta peleninė jam per maža (ar raktas per didelis). Ir važiuoji su tuo barškančiu pusiau iš peleninės išlindusiu raktu. Kiti automobiliai turi vietą raktui – įkiši į skylę, jis ten laikosi, turi savo vietą, visada žinai, kur yra.

Bėdos priežastys paprastos – nenusipirkau „comfort access“ opcijos. Tuo atveju rakto vietos nebuvimas iš karto tampa privalumu – apgyvendini raktą kuprinėj prie nešiojamo kompiuterio ir niekada jo nematai, nes jo nereikia automobiliui atrakinti. Dabar – nei šis nei tas. Žodžiu, jei jau reikia raktą išsitraukti, kad atrakintum automobilį – būkit mieli, padarykit jam vietą, ar bent peleninę jo dydžio.

Buvo meilu dėl vokiečių stropumo – rakto korpuse yra geležtė įstumta, jei tektų mechaniškai rakinti. Ta geležtė stropiai sutepta kažkokiu beveik nesmirdančiu tepalu. Tvarkingi vokiečiai, visai kaip mano uošvis – bet koks gelžgalis turi būti suteptas. Supratau, kad dar yra tikrų vyrų BMW gamykloje, ne visi „kompiuterastai“.

Beje, jei būtų „comfort access“, bagažinę galima atidaryti koja pamakalavus aplink duslintuvą, be kontakto. Labai patogu, jei abi rankos užimtos pirkiniais. Dar vienas įrodymas, kad chebra nemoka pardavinėti opcijų – jei man bičas būtų papasakojęs apie ta pamakalavimą koją, būčiau išdrebėjęs tuos papildomus 800 eurų už „comfort access“. Nepapasakojo. Jam vis dar reguliuojamos pakabos įdomiau.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

ACC

Vairuoti mano BMW, aišku, reikia, bet mažiau, nei kitus. Vienas smagiausių dalykų, esančių automobilyje, – aktyvi greičio palaikymo kontrolės sistema – radaras, kuriuo automobilis seka priešais važiuojančios mašinos greitį ir prie jo adaptuojasi. Mano 2008 metų „Volvo“ jį jau turėjo, bet padarytą per subinę – ACC išsijungdavo greičiui nukritus žemiau 30km/val. Dėl to jis buvo visiškai beprasmis kamščiuose – o kamščiams tas ACC labiausiai ir reikalingas.

BMW ACC nebeišsijungia, ir aš džiugiai išvažiavau į rytinį kamštį link sūnaus mokyklos ir savo kontoros. Įjungiu: gražu, veikia, veikia daug tiksliau, greičiau nei „Volvo“ – Mooro dėsnis galioja: procesoriai galingesni, daugiau ir greičiau skaičiuoja. Ir, staiga, iš pyptelėjimo gale suprantu, kad BMW irgi per subinę tą ACC padarė – jei mašinos velkasi, velkasi ir ACC, bet jei jau sustojai, pati, kalė, iš vietos nepajudės, reikia paliesti greičio pedalą. Mano svajonė – automatiškai vilktis kamštyje – vis dar neišsipildė. Taip pat, beje, ACC padarytas ir CLS modelyje – viskas dėl saugumo, kad visokie petraičiai neskaitytų iPadų kamštyje.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5


Kamera

Paskutinį kartą BMW galinio vaizdo kameros vaizdelį mačiau naujame X5 prieš porą metų, ir tas vaizdelis buvo apgailėtinas. Prasta rezoliucija, naktį beveik beprasmis daiktas dėl neįtikėtinai aukštų triukšmų (kalbant „Canon“ kalba ten ISO koks 60000 užvarytas be jokių „noise correction“).
Pasirodo, buvo ir daugiau besiskundžiančių petraičių, nes pažanga akivaizdi. Ir dieną, ir naktį vaizdas neblogas, ne HD kokybė, bet tikrai pusė velnio, gerą webcamą primena. Triukšmus išmoko koreguoti.

Automobiliai pradeda priminti operacines sistemas – atsiranda naujų funkcijų, turi investuoti laiko, kad pradėtum jomis naudotis. Ant „MacOS X“ taip ir nepradėjau naudoti „Launch Pad“ ar dar anksčiau – „Spaces“, žinojau, kad geras daiktas, bet taip ir neprisiverčiau išmokti. Panašiai ir su ta kamera – kol kas jaukiau statyti automobilį atsisukus, bet mokysiuosi žiūrėti per kamerą, panašu, kad tikrai patogiau, ypač dėl kryptį nurodančių „overlay“ trajektorinių linijų.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Audio

BWM garso aparatūra nedžiugina. CLS350 aukščiausio lygio audio sistema yra tiesiog kosminė, tikras bekompromisinis HiFi su keturiais šimtais penkiasdešimt garsiakalbių ir Marios Callas vėle, išlendančia naktį padainuoti. Mano BMW irgi turi „HiFi Professional“, geresnio nieko neturėjo, gamintas „Dirac“. Na, ir ką? Ir nieko. Groja gerai, bet nealpsti. O Merse – alpsti, gerai, kad sėdynės minkštos. Keista, kad BMW nesureikšmina audio.Bet už ką pamilau ir kas tikrai padovanojo man didelę didelę šypseną – CD ripperis. Kad BMW turi 10gb talpos HDD kietąjį diską, žinojau, tuo nenustebinsi. „Peugeot 408“ prieš penkerius metus jau turėjo, o štai opcija į HDD nukopijuoti įkištą kompaktinį diską – tikrai verta pagarbos. Kažkokia man artima siela Miunchene dirba.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

HUD

BMW pirkau ne todėl, kad teisė turėti BMW įrašyta mano gimimo liudijime, o todėl, ir tik todėl, kad BMW turi HUD („Head up display“). Ant priekinio lango projektuojami greičio, navigacijos, greičio kontrolės ir kiti rodmenys yra dievų išradimas. Aš noriu išsiimti HUD ir parsinešti namo, geriausia – užsidėti ant galvos, kad jis man nuolat viską ir visada rodytų.

BMW HUD padarytas be priekaištų, „Lexus“ HUD, palyginus, yra pigi azijietiška kopija be kontrasto, spalvų ir funkcijų.

Tik žmogus iš karto nori geriau – na gerai, greitį rodo, navigacijos rodyklytes. O kur elektroninis paštas? Kur orai? Kur „Facebook“ ir „Google +“ naujienos? Priekinis stiklas, blyn, du kvadratiniai metrai, jeigu ne daugiau, o naudoja, velniai, vos 30x30 cm plotelį. Jaučiuosi kaip prie penkiasdešimtųjų televizoriaus – korpuso aplink daug, o ekranas – 30x30. Bet nesiskundžiu, dievaži, ne. Aš tik svajoju apie 2018 m. laidos BMW – neabejoju, kad HUD stipriai padidės, kryptis aiški.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

„Autohold“ ir „Stop and Go“

Bičiulis labai gyrė BMW standartiškai į „penktukus“ montuojamą „Autohold“ funkciją. Iš esmės – automatinis rankinio stabdžio traukiojimas, nereikia laikyti kojos ant stabdžio pedalo stovint prie sankryžos. Keista funkcija, dar neįpratau.

„Stop and Go“ – tikriems vyrams įspūdį daranti funkcija. Variklis prie sankryžos užgęsta, o, palietus greičio pedalą, per dalį sekundės įsijungia ir važiuoja. Kraupoka, kai viskas prie sankryžos staiga nutyla. Sistema visada įjungta, norint, reikia specialiai išjunginėti kiekvieną kartą užvedus variklį. Kol kas nenervina.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

BMW aplikacijos

Labiausiai sielą sušildęs dalykas – BMW aplikacijos. BMW tikrai bandė išklausyti mane ir tokius kaip aš, pabandė apkabinti visą interneto revoliuciją. Na gerai, rudimentiška ten viskas. Na gerai,
juokingai ten viskas padaryta, nepatogiai ir baisiai. Bet vistiek už tą žingsnį aš juos myliu ir bučiuoju jiems kojas, nes jie atidarė Pandoros skrynią, parodė visiems kelią, ir nuo šiol viskas bus tik geriau.

BMW turi tik keturias graudžias aplikacijas ir padaryta viskas labai graudžiai. Jungi „iPhone“ per kabelį, tada „iPhone“ telefone paleidi atsisiųstą „BMW Connect“ aplikaciją ir gauni keturias funkcijas – „Facebook“, „Twitter“, „Web Radio“ ir „Last Mile“.

Rodo feisbuko naujienų srautą, profilių nuotraukas supranta, komentarus galima skaityti. Galima ir rašyti į feisbuką! Tiesa, tik keturis konservuotus būsenos atnaujinimus:

„I am driving in my BMW connected through BMW ConnectedDrive“

„I just had VARDAS PAVARDĖ on the phone“ (įvardina man paskambinusį paskutinį abonentą)

„Its 15 degrees outside and I am driving around in my BMW“

„I am driving around in my BMW in BRUSSELS“ (vietovę nurodo pagal GPS parodymus).

Graudžiai juokinga, bet labai meilu.

„Twitter“ dar nebandžiau, o „Web radio“ yra visiškai tobulas dalykas – šiandien važiuodamas į darbą klausiausi „Žinių radijo“ (autorius gyvena Briuselyje – red. past.), o vakare klausysiu „Svoboda“. Buvo inžinieriai iš Šri Lankos užsukę praeitą savaitę – vežiau juos į viešbutį su „Radio Colombo“ fone. „Web Radio“ yra vienas kiečiausių dalykų, kuriuos esu matęs. Muzikos neklausau, nes 64kbps MP3 kokybė klaiki, bet klausytis žinių – idealu. Briuselis, tiesa, yra prastai dengtas GSM ryšiu (vidury miesto yra parkas, ten neleidžia statyti bazinių stotelių mobiliems telefonams), tai kiek patrūkčioja signalas.

„Last Mile“ yra navigacijos pratęsimas per „iPhone“ telefoną. Jeigu važiuoji į vietą, kuri yra pėsčiųjų zonoje (pvz. Senamiestyje), „iPhone“ iš BMW navigacijos pasiima adresą ir pratęsia navigaciją. Gal ir nieko.

Tik užvesti BMW per Wi-Fi dar negalima. Kiaulės.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Navigacija

Didžiulis HD ekranas ir tuo viskas pasakyta. „Google Maps“ lyg turėjo kažkur ranką pridėti, bet nesupratau kur.

Žiaurus yra navigacijos bobos balsas. Esu tikras, kad įrašus darė slaptoje Rytų Vokietijos psichiatrinėje ligoninėje kur nors prie Drezdeno, ten, kur vis dar laiko nupušusius Stasi agentus.

Tokios neurotiškos, rėkiančios, besižudančios bobos gyvos nesu sutikęs, ir gerai. Reikėtų jums kada įrašyti tą jos balsą, net subinės skylė susitraukinėja nuo jos komandų, o pakeisti nėra galimybės.

Kodėl automobilių gamintojai nežaidžia su selebričių įrašytais balsais, nesuvokiama. „Mūsų automobiliuose kelią rasti jums padės George Clooney arba Meril Streep“. Rodos, akivaizdu, bet nepadaro.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Vidaus apšvietimas

Turėdami galimybę, visuomet, nesvarbu koks gamintojas, užsisakykite „Ambient lighting“, paslėptą pašvietimą iš rankenėlių, durelių ir t.t. Labai gražu visose mašinose. BMW pašviečia savo firmine natrio rudąja spalva, visai gražu, bet man labiau patinka tiesiog „Mercedeso“ baltoji. Keisti spalvas, aišku, galimybės nėra, nors patys BMW „Mini“ automobiliuose yra padarę keičiamą „LED lighting“, kur gali rinktis bet kokią spalvą.

Gamintojo nuotr./BMW 5
Gamintojo nuotr./BMW 5

Spidometrai ir tachometrai

Deja, rodmenys ir ciferblatai via dar ne visi elektroniniai, rodyklės vis dar mechaninės, bet, pagaliau, beveik pusę prietaisų skydo užima aukštos rezoliucijos LED ekranas, kuris viską rodo. Jo dėka viskas patogiau – anksčiau bijodavo perkrauti informacija, o dabar sudėjo viską – ir kiek kuro, kilometrų liko, ir datą, ir laiką, ir pakabos nustatymus, tik pornografijos nerodo, nors galėtų.

Kodėl jie vis dar daro mechanines rodykles, nesuvokiama. Juk „Mercedesas“ jau prieš penkerius metus parodė, kaip reikia daryti.

Prietaisų skydelis dieną šviečia baltai, vakare automatiškai persijungia į klasikinę BMW rudą. Keisti spalvų, kaip visada, galimybės nėra.

Kiti smulkūs pastebėjimai

Veidrodėliai užsilenkia ne automatiškai užrakinus automobilį, o paspaudus ir palaikius užrakinimo mygtuką. Daunai.

Problematiškai užsidaro visos keturios durys. Darant jas įprasta jėga, dažniausiai neužsitrenkia, reikia trinktelėti stipriau. CLS irgi turėjo tą bėdą, galines duris kolega net vežė reguliuoti. Sako, su laiku susitvarkys, gumos susigulės, bet dabar tikrai keista.

Nusilenkia galinės keleivio sėdynės. Labai maloniai nustebino – nežinojau, kad sedanuose taip  būna.

Sakė, kad mašinoj yra net aštuonios pavaros. Nežinau, ko jie čia giriasi tais bėgiais – padarytų vieną kartą nuoseklų vienos pavaros greitėjimą. Šešios ar aštuonios – vistiek jaučiasi ir girdisi kaip persijunginėja, šlykštu, jaučiasi mechanika.

Specialiai nepasirinktos funkcijos

„Lane Departure Warning“. Vibruoja vairą, jei be posūkio signalo kirtai kelio žymėjimą. Dar čia man aiškins kaip vairuoti.

„Blind Spot information“. Įsijungia perspėjimas, kad šalia važiuoja automobilis vadinamoj „mirties zonoj“. Gal ir nieko, bet neėmiau.

Ventiliuojamos sėdynės. Turim savajame „Volvo“, naudojam labai retai. Už tuos pačius pinigus geriau pasirinkau galinio vaizdo kamerą.

DVD grotuvas ir ekranai gale. Buvo ilga diskusija šeimoje, ir, nepaisant akivaizdžių privalumų (raminamasis poveikis gale važiuojančiam mailiui), racionaliai nusprendėme neimti dėl dviejų priežasčių. Pirma, tam, kad animacijos žiūrėjimas mašinoje netaptų tradicija. Antra, kad nebūtų zyzimų atsisakant važiuoti ekranų neturinčiu „Volvo“. Turim du „iPadus“, kurie atlieka tas pačias funkcijas. Be to, juos galima atimti.

Naktinio vaizdo kamera. Įdomiausia ir labiausiai nenaudinga funkcija. Atsisakiau sunkia širdimi. Man jos nereikia (Belgijoje visi keliai ir gatvės apšviesti), bet labai norisi. Kitą kartą.

Tik perskaitęs instrukciją supratau, kad buvo įrangos, kurią būčiau užsisakęs, jei pardavėjas būtų man apie jas papasakojęs. „Comfort Access“ – viena, kita – „Gentleman's function“ (galimybė reguliuoti priekinę keleivio sėdynę iš vairuotojo pusės, labai patogu, kai užkrenta žiebtuvėlis už sėdynės), trečia, už ką labiausiai pykstu – „Parallel parking assitance“ man nepardavė ir net nepaminėjo, kad tokia yra. Nors gal Europoje ir nepardavinėja – gali būti, kad dėl teisinės atsakomybės.

Kretinas tas mano BMW pardavėjas, kai pagalvoji. Sako jis man: „Imk vairą „M Sport“. „Ir kam man“, sakau, „tas „M Sport“ vairas?“ „Mažesnis“, sako, „sportinis“.

Aš patylėjau ir sakau: „Klausyk, o gal turit didesnį vairą?“ Tas apšalęs. „Rimtai, sakau, aš didesnio norėčiau – kuo didesnis vairas, tuo patogiau vairuoti, statyti mašiną aikštelėje.“

Nebesiūlė man „M-Sport“ opcijų daugiau. Jokių.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 BMW BMW 5 serija
Parašykite atsiliepimą apie Gazas