Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Renkamės automobilio spalvą: išsiskirti iš minios ar ištirpti joje?

Vairuotojams žinomas refleksas, kai vos metęs žvilgsnį į automobilį akimirksniu įvertini: gražus arba ne. Vienas iš ryškiausiai kiekvieno modelio išvaizdą reprezentuojančių atributų yra spalva, kuri priverčia atkreipti dėmesį arba, priešingai, visiškai nesudomina.
Skirtingų spalvų automobiliai
Skirtingų spalvų automobiliai / Shutterstock nuotrauka
Temos: 2 Automobilis Spalva

Kėbulo spalvų parinkimas priklauso nuo daugybės faktorių, labiausiai – nuo automobilio paskirties. Ryškesnės dažniau būdingos veržliems, sportiniams automobiliams, tačiau ši taisyklė nėra nepajudinama, mat vis dažniau įsimintinomis spalvomis puošiami ir labiau paplitę modeliai.

Specialistai sutaria, kad šiuolaikiniai gamintojai vėl plečia pasirinkimą, bandydami vienu šūviu nušauti kelis zuikius: ir visapusiškai tenkinti kiekvieno pirkėjo poreikius, ir pasiūlyti galimybę išsiskirti iš pilkos masės.

Priverčia stabtelėti ir grožėtis

Automobilių istorijos duomenų registro bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad konkretaus gamintojo spalvų gama priklauso nuo daugybės faktorių: prekės ženklo identiteto, istorinio palikimo ar net globalios tendencijos.

Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Matas Buzelis
Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr./Matas Buzelis

„Tam tikros įtakos daro ir gamintojo strategija. Pabrėždami naujoves ir atsisakydami konservatyvumo automobilių pramonės gigantai siūlo ryškesnius atspalvius“, – pastebi specialistas.

Pavyzdžiui, stipraus identiteto Prancūzijos gamintojas „Peugeot“ kartu su naujausių modelių linija ėmė siūlyti gatvėse smarkiai išsiskiriančias spalvas. Štai naujausias miesto mažylis 208 gali būti dažomas ryškia geltona spalva, o netrukus keliuose pasirodysiantis kompaktinis 308 modelis – be kitų pasirinkimų, sodria žalia. Dar prieš dešimtmetį šie modeliai dažniausiai neišsiskirdavo.

M. Buzelio vertinimu, ryški spalva yra labai gera rinkodaros priemonė: „Automobilių parkas visame pasaulyje vis blankesnis – atrodo, kad vairuotojai nenori išsiskirti iš minios ir renkasi konservatyvių atspalvių sidabrinius arba pilkus, juodus arba baltus modelius. Tačiau ryškios bei sodrios spalvos tiesiog priverčia stabtelti ir grožėtis.“

Lepiausia – juoda spalva

Automobilių estetikos studijos „JDV Garage“ vadovas Domas Juzėnas sako, kad Lietuvoje mėgstami tamsesni automobiliai, o populiariausių trejetuką sudaro juoda, sidabrinė (pilka) ir balta.

„Juoda – labai graži ir populiari spalva, tačiau pati pažeidžiamiausia ir lepiausia: matyti visi įbrėžimai, santykinai sunku prižiūrėti, nes reikia skirti daug dėmesio. Be to, nuo plovyklų, saulės ir kitų faktorių juoda spalva blunka, tad nerekomenduočiau jos vairuotojams, kurie neskiria daug laiko priežiūrai, – komentuoja specialistas. – Be to, Lietuvoje yra daug dulkių. Vos nuplautas juodas automobilis iškart apdulka, o dulkių nematyti ant šviesesnių automobilių.“

D.Juzėno teigimu, paprasčiausiai prižiūrėti sidabrinės spalvos automobilius: gerokai rečiau akį rėžia subraižymai, dulkės ar purvo žymės. Tad nenorintiems daug laiko skirti kruopščiai priežiūrai jis rekomenduotų dairytis tokių automobilių.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad braižosi visų spalvų automobiliai, bet ant šitų mažiausiai matyti. O nuolatiniai „klientai“ yra juodi ir balti automobiliai, ant jų pažeidimai – lyg ant delno. Tinkamai neprižiūrint, nuo blogos plovimo chemijos, nekokybiško plovimo, apnašų, medžių sakų ir kitų dalelių juoda spalva pilkėja, o balta – gelsvėja. Todėl dažnai žmonės lyg iš naujo atranda savo automobilį, kai jį nupoliruoju“, – dėsto D. Juzėnas.

Ekspertas sako, kad baltą spalvą žmonės taip pat mėgsta, tačiau yra ypatumų: „Būna, po žiemos atvažiuoja išsigandę žmonės ir skundžiasi, kad baltas automobilis pradėjo rūdyti. Išties prie kėbulo prilipusios kelio apnašos, metalo dulkės labai matyti, atrodo lyg rūdys ir gąsdina net naujų automobilių savininkus.“

D. Juzėno teigimu, sudėtingiausia prižiūrėti matinius automobilius, kadangi jų negalima poliruoti, o valyti reikalingos specialios medžiagos.

„Dažniausiai tokius automobilius iš karto dengia apsaugine plėvele. Bet ji šimtu procentu apsaugoti vis tiek nepadės, reikės itin kruopščiai prižiūrėti“, – perspėja specialistas.

Nuo vario iki oranžinės spalvos

Ekspertai sutaria, kad vartotojams palanku, kai yra galimybė pasirinkti (net jei ir sunkiau) iš daugiau spalvų. Anot M. Buzelio, tikėtina, kad matydami didesnę pasiūlą žmonės viliasi gausiantys tinkamiausią variantą.

„Nors nebūtinai tai gali būti tiesa. Įvairių sričių vartojimo patogumo testai parodė, jog esant didesniam pasirinkimui dažniausiai sunkiau apsispręsti. Visgi gamintojai spalvų paletę plečia norėdami įtikti net ir patiems reikliausiems pirkėjams“, – atskleidžia rinkos ekspertas.

Pavyzdžiui, jau minėto gamintojo „Peugeot“ miesto visureigiai dažomi bent septyniomis spalvomis, tarp kurių galima išvysti ir ryškiai raudoną 3008 SUV ar egzotiškesnėmis vario arba oranžine spalvomis dažytus 5008 bei 2008 modelius.

D. Juzėnas pažymi, kad ryškios spalvos yra gražiausios, tačiau reikia ir kruopščiau rūpintis, saugoti nuo blukimo. Tačiau tai užkardoma šiuolaikinėmis technologijomis atliekamomis specialiomis procedūromis.

„Laimė, pagaliau gamintojai išplėtė paletes, nes vienu metu atrodė, kad tėra juodi ir pilki automobiliai, dabar atsiranda daugiau įdomių spalvų. Labai pasisakau už jas ir džiugu, kad žmonės renkasi ne pilką kasdienybę, bet ryškesnius atspalvius, kurie neabejotinai automobiliams suteikia daugiau grožio“, – džiaugiasi specialistas.

D. Juzėnas pastebi ir dar vieną ryškiaspalvių automobilių privalumą – keliuose jie daug geriau pastebimi. Tai svarbu ne tik dėl noro išsiskirti, bet ir saugumo, ypač prieblandoje ar prastomis oro sąlygomis.

„Negana to, kai kurios spalvos taip „prilimpa“ gamintojams, kad tampa savotiška vizitine kortele. Tad gatvėje ar reklamoje pamatę žmonės įsigytų būtent tokį automobilį“, – ryškių spalvų efektą pažymi M.Buzelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius