Dabar populiaru
Publikuota: 2021 vasario 9d. 17:01

Šalčio ir sniego gniaužtuose: kokie dažniausi ir įdomiausi automobilių gedimai?

Lede įšalęs „Hyundai Sonata“
Lede įšalęs „Hyundai Sonata“

Ši žiema tarsi pasijuokė iš skeptikų, kurie sako, kad tuoj nebereikės žieminių padangų, nes šaltis ir sniegas bus vis retesni svečiai. Pasak sinoptikų, žiema tikrai dar nesiruošia trauktis. Todėl išbandymų mūsų automobiliai tikrai patirs ir ne vieną.

Kai kurie vairuotojai tik dabar padangas keičia žieminėmis

Šiaulių „Bosch“ serviso vadovas Rytis Zautra pastebi, kad orų pokyčiai išryškina silpnąsias transporto priemonių vietas. Jei rudenį vairuotojai neatliko „namų darbų“, staigiai pažemėjusi oro temperatūra iškart parodo, kur yra automobilio „Achilo kulnas“.

„Sunkiai užsiveda automobilio variklis, nes neveikia dyzelio pakaitinimo žvakės, nusilpęs akumuliatorius, užšalusi degalų sistema, neveikiantis generatorius, sugedęs termostatas (per mažai šildomas salonas), neveikia salono ventiliatorius (sugedęs keitiklis), sugedusi autonominė šildymo krosnelė, rasoja langai – neveikia kondicionierius, neveikia ABS stabdžių sistema, sukietėjusi ar sutrūkinėjusi stiklų valytuvų guma, neveikia stiklų, žibintų apiplovimo prietaisai“, – tokius populiariausius gedimus nesustodamas vardija R.Zautra.

Iš įdomesnių gedimų, kuriuos šią žiemą pastebėjo serviso vadovas – nesiveda automobilis, o dujų išmetimo bakelyje (duslintuve) rasta 10 litrų vandens kondensato. Tiesa, kiek netikėta, kad kai kurie klientai tik dabar padangas keičia žieminėmis. Vienas, tiesa, keitė neefektyvias žiemines kokybiškesnėmis. O kitas vairuotojas tik dabar, užsnigus, atsisakė vasarinių...

Gedimai parodo požiūrį į automobilius

Panevėžio priemiestyje, Dembavoje įsikūrusio automobilių serviso „Autoaivas“ vadovas Aivaras Petkas teigia, kad per šalčius užklumpančios problemos atskleidžia transporto priemonių šeimininkų požiūrį į savo automobilius. Pasak serviso vadovo, automobilį žiemai reikia ruošti dar prieš prasidedant šalčiams, o ne tuomet, kai paspaudus didesniam šaltukui jo nebepavyksta užvesti. Aivaro Petko teigimu, dabar su sunkumais susiduria būtent tie vairuotojai, kurie į savo automobilius pažiūrėjo pro pirštus ir vylėsi, kad šaltis aplenks Lietuvą.

Nekeista alyva, senas akumuliatorius

„Jei alyva seniai keista, esant dideliam šalčiui varikliui sunku prasisukti. Jei akumuliatorius irgi nebe naujas, tuomet užvesti automobilio tikrai nepavyks, arba pavyks sunkiai. Žinoma, yra ir daugiau mazgų, kuriems šaltis daro įtaką. Dyzeliniams automobiliams dažnai koją pakiša pakaitinimo žvakės, relė, starteris, generatorius. Visus tuos dalykus reikėjo tikrintis prieš žiemą, prieš šalčius, o ne dabar. Žmonės net į akumuliatorių dėmesio nekreipia, tai ką jau kalbėti apie kitus mazgus.

Kasdien per šalčius važiuojame užvesti klientų automobilių ir vežamės juos į servisą. Sprendžiame problemas, kurias reikėjo spręsti dar rudenį. Turime Bosch įrangą, su kuria galime išmatuoti akumuliatoriaus parametrus, starterio būklę. Galime matyti, kiek krenta srovė užvedimo metu. Taip pat matome ir generatoriaus krovimą.

Taip pat yra tokių situacijų, kai automobilis net ir nenaudojamas iškrauna akumuliatorių. Tarkime energiją siurbia magnetola, Bluetooth blokas, kažkuri kita sistema. Taip neturi būti, tačiau esant šiltam orui to galima ir nepastebėti. O žiemą, kai akumuliatoriaus vaidmuo tampa kur kas svarbesnis, tokios problemos greitai atsiskleidžia. Benzinu varomi automobiliai turi mažiau problemų nei dyzeliniai. Jei akumuliatorius, starteris ir uždegimo sistema veikia gerai, dažniausiai šaltis benzinu varomam automobiliui problemų nesukelia.

Svarbiausia automobilio neapleisti ir viskam ruoštis iš anksto. Kai buvo pirmi šalčiai, atsirado klientų, kurie neužsivedė automobilių. Vienam iš klientų patikrinę automobilį pasakėme, kad reikia keisti akumuliatorių. Žmogus sakė, kad pasikeis. Tačiau šalčiai atsitraukė, automobilis vėl vedėsi be problemų ir žmogus užmiršo tą problemą. Dabar vėl grįžo šaltis ir vėl tas pats klientas skambina, kad vėl negali užvesti variklio. Pasirodo, kad pabandė sutaupyti ir akumuliatoriaus net nekeitė“, – sakė Aivaras Petkas.

Nuo šalčio trūkinėja senų laidų izoliacija

Vilniuje įsikūrusio autoservisų tinklo „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas taip pat įvardija tą pačią bėdą: krentant oro temperatūrai, labai mažėja akumuliatorių baterijų pajėgumai ir starteriui atiduodamos srovės nebepakanka automobiliui užvesti.

R.Vaštakas patvirtina ir seną tiesą, kad žiemą dyzeliniai automobiliai, kokius gerus degalus bepiltum, neužsiveda, jei veikia tik viena pakaitinimo žvakė iš keturių.

Starterių ir generatorių gedimai – kita problemų grupė. Esant žemai oro temperatūrai ir užvedant automobilį ir iškart po variklio paleidimo labai padidėja šių elektros prietaisų apkrovos. Todėl sugesti gali bet kas – nuo generatoriaus šepetėlių iki dirželio (ydingas temperatūros pokyčių poveikis gumai).

O senesnių, maždaug 14–15 metų automobilių bėda, išryškėjanti per šalčius – laidų izoliacija. Dėl to nepavyksta išvengti nedidelio elektros nuotėkio ir laidų kaitimo ar net elektros grandinės trumpinimų. Laidų izoliacija dažnai trūkinėja nebūtinai variklio skyriuje (pvz., netinkamai pritvirtinti akumuliatoriaus ar generatoriaus laidai, atsipalaiduojantys sujudėjus varikliui). Dažnas gedimas – mechaninio poveikio (lankstymo) neatlaikanti bagažinės skyriuje esanti galinio apšvietimo instaliacija.

Dar viena, daugeliui kiek netikėta problema – prišalę langų stiklai. Bandydami juos atidaryti per jėgą, vairuotojai sugadina pakėlėjus.

Komentarai: 8

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

Laimė jaustis saugiai

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie Gazas