Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šarvuotis: ir pramogoms, ir kabeliams tampyti

Šarvuotis
Jurbarko rajono keliuose ir šalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.
Šaltinis: 15min
0
A A

Kas prieš mėnesį šiurpino Jurbarko apylinkių vairuotojus, bendrojo naudojimo keliais važinėdamas kariniu šarvuočiu? Šio miesto kelių policija iki šiol nenusprendė, kam skirti baudą už važinėjimą neregistruota transporto priemone.

Tuo tarpu egzotiškojo anglų gamybos šarvuočio FV432 savininkas, Smalininkų gyventojas Alvidas Čiuldys tapo tikra vietine įžymybe po to, kai jį, gegužės pradžioje važinėjantį šarvuočiu, užfiksavo 15min.lt fotografas. Dabar visur, kur pasirodo su šarvuočiu, vyras pritraukia būrius smalsuolių.

„Kai pirmą kartą nufotografavo šį šarvuotį kelyje, vairavau ne aš, bet iš matymo pažįstamas vyras, kurio net vardo neprisimenu. Jis tarnavo Afganistane, puikiai išmano, kaip valdyti tokią techniką, todėl aš paprašiau, kad pamokytų“, – portalui GAZAS.LT aiškino A.Čiuldys.

Kokiu tikslu ir kaip parsigabeno šį šarvuotį?

„Šį šarvuotį įsigijau ne tik savo reikmėms ir medžioklei. Jis labiau skirtas pramogoms – galėčiau per šventes žmones pavežioti ir paplukdyti, gal tokia pramoga į Smalininkus daugiau turistų pritrauktų“, – kalba A.Čiuldys.

Pašnekovas įsitikinęs, kad šarvuotis Smalininkuose taptų papildomu traukos centru. Ši amfibija: gali ne tik važiuoti 55 km/val. greičiu, bet ir plaukti 6 km/val. greičiu.

Anglijoje pirktas šarvuotis į Klaipėdos jūrų uostą atkeliavo jūriniame konteineryje, tranzitu per Danijos ir Vokietijos uostus. Anot A.Čiuldžio, jokių problemų nė vienos šalies muitinėje dėl šarvuočio nekilo.

„Tris mėnesius užtruko, kol gavau šarvuočiui įsigyti ir transportuoti  reikalingą Europos Sąjungos licenciją. Tačiau Lietuvoje jo užregistruoti ir gauti valstybinių numerių negaliu. Gal mes ne Europoje gyvename“, – ironizavo  pašnekovas. 

Šarvuočiu tampys kabelius?

Beje, 1994 metais pagamintas ir tik 327 mylias nuvažiavęs šarvuotis pirktas įmonės „Naujoji ranga“ vardu. Šioje įmonėje, daugiausiai užsiimančioje vėjo jėgainių statyba ir priežiūra, A.Čiuldys dirba vadybininku.

Todėl dabar šarvuotis važinėja su laikinaisiais valstybiniais numerio ženklais, kurie skirti transporto priemonėmis prekiaujančių įmonių parduodamoms (neįregistruotoms) transporto priemonėms.

Tai gal šarvuotis bus naudojamas ir statant vėjo jėgaines? „Kodėl gi ne? Jis galėtų tikti kabeliams tampyti arba nuvežti techniką bei žmones į objektą“, – samprotavo Nerijus Pečiokas, bendrovės „Naujoji ranga“ direktorius.

Jo įsitikinimu, tai nėra karinės paskirties daiktas. „Šis pirkinys formaliai yra vikšrinis šarvuotas personalo vežėjas. Juo vienu metu gali važiuoti 12 žmonių“, – kalba N. Pečiokas.

A.Čiuldys mano, kad šarvuotis tampa kovinės paskirties daiktu tuomet, kai yra aprūpintas karine įranga. Ant šarvuočio gali būti montuojama puolamoji ginkluotė: kulkosvaidžiai, lengvosios parankos, dūmų uždangą skleidžiančios raketos.

Panašios nuomonės laikosi Krašto apsaugos ministerijos atstovas spaudai kapitonas Tomas Balkus, manantis, kad šis FV432 šarvuotis neturėtų būti priskiriamas karinei technikai.  Mat karinė technika nuo civilinės skiriasi ne savo forma, bet įranga. Kariuomenėse naudojami šarvuočiai turi kulkosvaidžius ar kitus ginklus, radijo ryšio aparatūrą, naktinio matymo bei daug kitos įrangos. Būtent ši įranga paverčia juos kariniais.

Parduos į Latviją?

A.Čiuldys stebisi, kodėl negali šarvuočio registruoti kaip vikšrinio traktoriaus: „Susiplanavau viską sutvarkyti lengvai ir sklandžiai, bet planus sujaukė kelių policijos pradėtas kompleksinis tyrimas. Laukiu kuo čia viskas baigsis: dabar niekas nedrįsta priimti vienokio ar kitokio sprendimo dėl šarvuočio registracijos“.

GAZAS.LT pirmiesiems paskelbus apie Jurbarko rajono keliais važinėjančią neįprastą transporto priemonę, visuomenėje kilo viešos diskusijos, ar šarvuotį Lietuvoje gali įsigyti ir juo važinėti bet kas panorėjęs. Pirkinys tapo galvosūkiu ir „Regitros“, ir savivaldybės žemės ūkio skyriaus tarnautojams. 

Mat traktorius ir kitą savaeigę žemės ūkio techniką registruoja savivaldybių žemės ūkio skyriai. „Man priklauso dar vienas rusiškas šarvuotis MTL, kurį prieš gerą dešimtmetį be problemų įregistravau kaip traktorių“, – tikina A.Čiuldys. Dabar šis rusiškas šarvuotis yra Kėdainiuose, privataus kolekcionieriaus rankose.

Šarvuotį FV432 varo 250 AG pajėgumo dyzelinis „Rolls-Royce“ variklis, sumontuota automatinė pavarų dėžė. „Valdymas jo panašus į vikšrinio traktoriaus, pagrindinis skirtumas – šarvuotis gerokai platesnis, net 2,5 metrų pločio“, – aiškina jo savininkas.

Skirtingai nei angliško, ant rusiško šarvuočio vikšrų nėra guminių pagalvėlių, tad jis negali važinėti bendro naudojimo keliais. Šarvuočio savininkas įsitikinęs, kad specialias gumines pagalvėles ant vikšrų turinti transporto priemonė visiškai negadina asfalto, nors ir sveria 15,2 tonos.

„Apskaičiuota, kad šarvuotis FV432 kelią slegia tik 780 gramais vienam kvadratiniam centimetrui. Tai – mažiau nei lengvasis automobilis“, – tikina A.Čiuldys.  

Didžiojoje Britanijoje tokių transporto priemonių registracija gerokai paprastesnė nei Lietuvoje, tankus ir šarvuočius kaip vikšrinius traktorius galima registruoti ir Latvijoje. Lietuvoje tokia galimybė nėra numatyta.

Paklaustas, ar nebandys šarvuočio registruoti Latvijoje, N. Pečiokas atsakė, kad neturi ten veikiančios dukterinės įmonės. „Jeigu jos nepavyks įregistruoti Lietuvoje, galbūt parduosime jį į kaimyninę šalį“, – sako jis. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas