Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saugumo ekspertų išvados: dar ne laikas pasitikėti autonominėmis sistemomis

Automobilių gamintojai kaip įmanydami stengiasi palengvinti pagrindinį vairuotojų darbą – vairuoti. Todėl kuriamos įvairios pagalbinės sistemos, kurios leidžia atsipalaiduoti. Viena tokių – adaptyvi greičio palaikymo sistema. Nors daugeliu atvejų šią sistemą galima įsigyti tik kaip papildomą įrangą, tačiau keliuose daugėja automobilių, kurie gali pasigirti tokiu privalumu. Todėl Euro NCAP specialistai nutarė išmėginti keletą skirtingų automobilių ir įvertinti, ar galima tokiomis sistemos pasitikėti „aklai“.
„Tesla Model S“ bandymai
„Tesla Model S“ bandymai / Stopkadras

Kaip teigia Euro NCAP specialistai, adaptyvi greičio palaikymo sistema (ACC) yra suprojektuota automatiškai pritaikyti greitį artėjant prie lėčiau judančio arba stabdomo automobilio.

Taip pat pažymima, kad adaptyvi greičio palaikymo sistema veikia individualiai ir ji nėra autonominių stabdymo sistemų dalis. Pastarosios veikia savo nuožiūra ir atlieka kitas užduotis.

Adaptyvios greičio palaikymo sistemos neįtrauktos į Euro NCAP vertinamų sistemų sąrašą, tačiau jos yra mėginamos atliekant išplėstinius autonominių stabdymo sistemų bandymus. Jų metu parenkami tokie greičiai, kokiais dažniausiai leidžiama važiuoti Europos keliuose.

Atliekant šios sistemos bandymus imituojami keli scenarijai. Pirmasis, kai priešais mėginamą automobilį važiuoja kitas, ženkliai mažesniu greičiu. Antras scenarijus, kai priešais esantis automobilis yra visiškai sustojęs.

Taip pat sistemos tikrinamos atliekant imituojant kitus kasdienius scenarijus. Pavyzdžiui, kai iš gretimos juostos priešais išvažiuoja kitas automobilis.

Arba kai priešais ta pačia kryptimi važiuojantis automobilis persirikiuoja į kitą eismo juostą, o priešais jį buvę automobiliai stovi vietoje.

Euro NCAP specialistai pažymi, kad gamintojai kuria skirtingas sistemas, todėl ir jų veikimas – nevienodas. Dėl šios priežasties į bandymų poligoną atvyko net dešimt skirtingų automobilių.

Audi A6

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Audi A6 Adaptative Cruise Assist

BMW 5 serija

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : BMW 5 Series Active Driving Assistant Plus

DS 7 Crossback

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : DS 7 Crossback Connected Pilot

Ford Focus

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Ford Focus Co-Pilot 360 (ACC, LC & SAS)

Hyundai NEXO

VIDEO: Euro NCAP Automated Testing : Hyundai Smart Cruise Control with Lane Following Assist

Mercedes-Benz C-klasė

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Mercedes Benz C Class

Nissan LEAF

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Nissan Leaf ProPilot

Tesla Model S

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Tesla Model S Autopilot

Toyota Corolla

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Toyota Corolla Safety Sense (ACC & LTA)

Volvo V60

VIDEO: Euro NCAP 2018 Automated Testing : Volvo V60 Pilot Assist

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius