Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

PER4M MAG: Sena, bet pikta – „Audi UR-Quattro“

Keturi žiedai, keturi ratai – ir visi varomi! „Quattro“! Būtent taip skamba itališkai „keturi“, būtent taip vadinasi vokiškojo žiedų valdovo visų varomųjų ratų transmisija, kurią gamintojas ir toliau sėkmingai tobulina bei naudoja šiom dienom. Tačiau, ne tai labiausiai užkabina. Tikrasis traukos objektas, tai Urzgiantis keturiais ratais varomas automobilis – „Audi UR-Quattro“.
Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“
Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“ / VAZZ nuotr.

„Quattro“ sistema gimė prieš beveik tris dešimtmečius, kai buvo pristatyta 1980 metų Kovo 3–iąją, Ženevos automobilių parodoje. Tąsyk, „Volkswagen Audi Group“ (VAG) į serijinę gamybą paleido legendinę kupė „Audi Quattro“ („UR–Quattro“). Kodėl „UR“? Vokiečiai sako „UR“, norėdami pabrėžti, jog tai tikras, originalus daiktas, kas išties puikiai tinka apibūdinant šį klasika tapusį „Audi“ modelį. Juk tai ne kokia kasdieniška ir neįdomi „Audi“ 80, 90, 100 ar A4 „Quattro“. Tai „Audi UR–Quattro“ – pirmasis serijinis sportinio tipo automobilis su visų varančiųjų ratų pavara nuo pat 1966–ųjų.

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta  Audi URQuattro
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

UR Audinę nuo įprastos „Coupe“ atskirti galima iš vieno esminio dalyko. Ją išduos papūsti sparnai, tuo metu buvę itin būdingi sportinėms automobilių versijoms. Lygiai taip pat skiriasi ir „VW Golf“ nuo „Golf Rallye“, BMW e30 nuo e30 M3, „Lancia Delta“ nuo „Delta Integrale“ ir t.t. „Audi Quattro“ buvo gaminamos nuo 1980 iki 1991 metų. 1980–87m gamintojas siūlė 2,1 litro, penkių cilindrų turbininį variklį. 1987–89m variklio kubatūra buvo padidinta iki 2,2 litro, o paskutinės kartos „Audi Quattro“ (1989–91) turėjo galingiausią, 220 AG išvystantį 2,2 litro, penkių cilindrų DOHC turbininį variklį. To užteko, kad sena „Urkė“ pakankamai dinamiškai galėtų bėgėtis iki tais laikais sunkiai apčiuopiamų 230km/h. „Quattro“ transmisijos dėka, gero „launch‘o“ metu, iš vietos iki 100 km/h standartinis automobilis įsibėgėdavo per 7,1s.

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta  Audi URQuattro
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

Nestovintis vietoje ir nuolat vis greičiau bėgantis laikas keitė „Audi“ – UR. Evoliucijos procesas šiai legendinei „ralio dopų žudikei“, suteikė ne tik kitą širdį, bet ir koregavo automobilio interjerą: buvo perdaryta centrinė konsolė, bei pakeistos įvairios rankenėlės aplink ją. Nuo 1983 metų buvo pradėti montuoti elektroniniai prietaisų skydeliai, šviečiantys žalia arba oranžine spalva, paversdami vairuotojo darbo vietą „Ziliton“ kompiuterinių žaidimu kambariu.

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta  Audi URQuattro
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

Paleisdama „UR–Quattro“ modelį,  „Audi“ konkurentams automobilių sporte  smarkiai „sumaišė kortas“, mat ralyje iki to laiko dominavo tik viena (dažniausiai – galine) ašimi varomi automobiliai. „Audi Quattro“ įgijo labai didelį pranašumą, todėl varžybų prizus tiesiog „išgraibstydavo“ vieną po kito. Tai stulbino ne tik žiūrovus ir konkurentus, bet ir ralio kritikus, kurie nesitikėjo tokio pasisekimo trasose dėl automobilyje naudojamų gana sunkių transmisijos agregatų. Dar didesnis ginklas ralio trasas pasiekė 1984 metais, kai „Audi“ koncernas nutarė išleisti ribotą kiekį dar aštresnės šio automobilio versijos modelių. Tai buvo „Sport Quattro“ –  modelis, specialiai skirtas sportui, turintis homologaciją 1984 metų „B–Group“ raliui. Dar platesnis anglies bei kevlaro kėbulas, piktesnis priekis, statesnis priekinis stiklas, papildomos oro aušinimo angos ant kapoto, bei akivaizdžiai trumpesnė ratų bazė. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tai tiesiog kiek patrumpinta (suplota) „Audi Quattro“, tačiau iš tikrųjų viskas padaryta vardan nepriekaištingo automobilio valdymo ir dinamikos. Surasti tokį parduodamą automobilį dabar yra beveik neįmanoma. Jei ir pasirodo vienas kitas „Audi Sport Quattro“, tai patikėkite, eiliniam mirtingajam jį įsigyti yra labai sunku. Tokius modelius „graibsto“ legendinių automobilių kolekcionieriai. Šios, automobilių raidos istoriją pakeitusios, „Audinės“ negali būti pamirštos. Tačiau tai dar ne viskas... Būtent po šio modelio gimė nesuramdomas žvėris „Audi Sport Quattro S1“ Pagalvokit: 500 AG prie 8000 aps./min. ir jokios elektronikos. Tik pilotai, meistriškai valdantys automobilį galėjo pažaboti  šitą pasiutusį daiktą. „B–Group“ arba dar kitaip vadinama „monstrų grupė“ tuo ir pasižymėjo, jog ten buvo važiuojama „nesveikai“ galingais automobiliais. Tačiau visa tai privedė prie ralio legendos lenktynininko Henri Toivonen žūties su „Lancia Delta S4“.  Po šios tragedijos „monstrų grupė“ buvo užrišta...

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta  Audi URQuattro
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

Grįžtant prie gatvinės „Urrrrkės“, priminsime, jog tai pakankamai retas automobilis ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Per 11 „Audi Quattro“ gamybos metų tokių mašinų buvo pagaminta 11452. Šiomis dienomis, bent jau Lietuvoje, tokius modelius galima skaičiuoti ant vienos rankos pirštų... ir tai, kažin, ar visų jų prireiktų... Tad, jeigu kada gatvėje pamatysite raudoną „Urkę“, platesnę už eilinę „Audi Coupe“, negalvokite, kad tai špakliaus kalnas. Tai ne eilinė pilka miesto pelytė, o tikrų tikriausia, grynakraujė, pagarbos verta „Audi UR–Quattro!“ Urrrr….

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta  Audi URQuattro
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius