Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šimto tūkstančių arklio galių variklis

„Wartsila-Sulzer RTA96-C“
Gamintojo nuotr. / „Wartsila-Sulzer RTA96-C“
Šaltinis: 15min
0
A A

Pasaulyje, kur automobiliai vertinami pagal variklio pasiekiamą galią, neabejotinas lyderis yra „Bugatti Veyron Super Sport“ su 1200 AG. Tačiau prie „Wartsila-Sulzer“ pagaminto variklio tai atrodo apgailėtinai mažai.

„Bugatti“ aštuonių litrų variklis turi šešiolika cilindrų. Taigi, vienas cilindras yra lygiai pusės litro talpos. Palyginkime tai su „Wartsila-Sulzer RTA96-C“ vieno cilindro kubatūra – 1820 litrų. Vienas cilindras pasiekia 7780 AG galią. Čia vienas!

Padauginkime šiuos skaičius iš keturiolikos ir gausime 25480 litrų motorą pasiekiantį 108920 AG (šimtą aštuonis tūkstančius devynis šimtus dvidešimt). O kur dar nežmoniškas 7595222 Nm sukimo momentas!

Šie parametrai pasiekiami varikliui vos judant. Jei paprasti (perkeltine prasme) vidaus degimo varikliai vos užsikūrę sukasi 800 aps/min greičiu, šis „Wartsila“ kūrinys maksimalią galią ir didžiausią sukimo momentą pasiekia ties 102 aps/min.

Šis dyzeliu varomas variklis su turbina (!) buvo pagamintas Suomijoje. Jis yra dvitaktis, o jo cilindrai išdėstyti vienoje eilėje. Jei jų pasirodys per daug, gamintojas gali palikti tik šešis. Toks šešių cilindrų variklis gali veikti pačiuose didžiausiuose laivuose. O keturiolikos cilindrų agregatas yra sumontuotas „Emma Maersk“ krovininiame laive. 2006 metais tai buvo didžiausias jūrinių konteinerių laivas pasaulyje.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas