Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skaudžiausios eismo įvykių pasekmės – sutemus

Nors dienos metu nutinka daugiau eismo įvykių, paprastai skaudesnės pasekmės būna įvykusių naktį, neapšviestuose keliuose. „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai pataria, kaip būti saugesniems kelyje sutemus.
„Xenon“ automobilių žibintai
„Xenon“ automobilių žibintai / Andriaus Lauciaus nuotr.

Vairavimas sutemus yra daug pavojingesnis ir sudėtingesnis negu dienos metu. Pagrindinė to priežastis – ribotas matomumas kelyje, kai tampa sunkiau pastebėti kliūtis ir kitus eismo dalyvius. „Matomumas keliuose, kurie nėra apšviesti gatvės žibintų, priklauso nuo gero automobilio išorės apšvietimo ir žibintų, veidrodėlių bei langų švaros“, – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis.

Žmonės, nakties metu važiuojantys neapšviestais keliais, turėtų sumažinti automobilio greitį. Tipiški artimųjų šviesų žibintai apšviečia apie 50 metrų kelio. Atsižvelgiant į vairuotojo reakcijos laiką, šis atstumas yra pakankamas sustabdyti automobilį, judantį maždaug 60–70 km/h greičiu. „Kad galėtume sustabdyti automobilį, nakties metu pastebėję nenumatytą kliūtį kelyje, visada turėtume važiuoti tokiu greičiu, kuris leistų sureaguoti ir priversti automobilį sustoti iki pasieksime tą akimirką matomos kelio atkarpos galą. Esant sutemoms, šios atkarpos ilgis priklauso nuo priešakinių šviesų apšviečiamo atstumo. Jei priešinga kryptimi judantis eismas neleidžia mums naudoti priešakinių šviesų, tai dažniausiai priverčia sumažinti greitį“, – paaiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Teisingai įvertinti atstumą ir judėjimo greitį remiantis šviesomis yra labai sudėtinga

Sutemus tampa sudėtinga tinkamai įvertinti situaciją kelyje. „Reikėtų įsidėmėti, jog teisingai įvertinti atstumą ir judėjimo greitį remiantis šviesomis yra labai sudėtinga. Ypač tai jaučiasi, jei priekiniai transporto priemonės žibintai yra išdėstyti netipiškai. Pavyzdžiui, arti vienas kito esantys žibintai sukuria iliuziją, jog automobilis – toliau nuo mūsų, negu jis iš tiesų yra“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Dėl šios priežasties, vairuojant naktį patariama atsargiau manevruoti, pavyzdžiui, keisti važiavimo kryptį ar lenkti, nes tą darant reikia gerai įvertinti atstumą iki kitų transporto priemonių.

Blogesnis matomumas nakties metu verčia vairuotojus naudotis papildomomis priemonėmis ir ženklais. Vairuotojai gali pastebėti kliūtis kelyje naudodamiesi kitų automobilių šviesomis. „Priešais važiuojančio automobilio užpakalinių žibintų šviesos ir retkarčiais užsižiebiančios stabdymo šviesos gali informuoti mus apie pavojų, su kuriuo susidūrė priekyje esantis vairuotojas. Kai pasieksime tą pačią vietą, mes taip pat galime tikėtis kliūties. Jei šviesos ar artėjančio automobilio švytėjimas staiga dingsta, tai dažniausiai reiškia, jog automobilį užstoja kalnas. Tada nereikėtų pradėti lenkti, nes greitai priešais pasirodys automobilis“, – pasakoja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Žiemą greitai pradeda temti, o tai reiškia, kad dažniausiai vairuojame tamsiu paros metu. Todėl šiuo metų laiku ypač svarbu būti apdairiems ir tinkamai pasirengti vairavimui naktį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius