Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

STT pasigenda aiškumo dėl automobilių stovėjimo tvarkos Vilniuje

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) pasigenda aiškumo reglamentuojant automobilių stovėjimo tvarką Vilniaus mieste, taip pat kritikuoja nekilnojamojo turto vystytojams paliktą galimybę patvirtinti statybų baigimą neįrengus stovėjimo vietų.
Teritorija šalia LR Seimo Vilniuje
Automobilių stovėjimo aikštelė Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

STT, atlikusi automobilių stovėjimą reglamentuojančių teisės aktų antikorupcinį vertinimą sostinėje, informavo, kad kai kurios teisės aktų nuostatos nėra išsamios, jas galima interpretuoti ir taikyti nevienareikšmiškai.

Tarnyba teigia, kad nėra aiški tvarka, kaip atliekama automobilių stovėjimo vietų užimtumo analizė, lemianti įkainių peržiūrėjimą. Be to, kai kuriose Vilniaus vietose, kaip teigia STT, neįrengti automobilių stovėjimo bilietų automatai, ir todėl gyventojams šiose zonose nėra išduodami lengvatiniai metiniai leidimai statyti automobilius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Specialųjų tyrimų tarnyba
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Specialųjų tyrimų tarnyba

„Gyventojai priversti naudotis šiose zonose statomų daugiabučių įrengtomis privačių aikštelių administratorių paslaugomis, o savivaldybė negauna pajamų“, – nurodo STT.

Taip pat teigiama, kad teisės aktai, apibrėžiantis gyventojams savivaldybės išduodamų stovėjimo leidimų tvarką, nenumato reikalavimo nurodyti valstybinį automobilio numerį.

Nėra aiški tvarka, kaip atliekama automobilių stovėjimo vietų užimtumo analizė, lemianti įkainių peržiūrėjimą.

„Tokios nuostatos sudaro sąlygas piktnaudžiauti gyventojui išimant leidimą faktiškai ne jo, o kitų asmenų (negyvenančių nurodytu adresu), naudojamoms transporto priemonėms ir nepagrįstai naudotis tik šiam gyventojui teisės aktais numatyta priklausančia lengvata“, – tvirtina STT.

Institucija pastebi, kad „reikšmingai skiriasi“ ir mokamų zonų žemėlapiai, pateikti savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ svetainėje bei pačios savivaldybės tinklalapyje, nes įmonės tinklalapyje nėra dalies mokamų zonų. STT pastebi, kad nėra aiškus ir administruojamų aikštelių bei stovėjimo vietų jose skaičius, ne visai aiškus ir įkainių apskaičiavimo, ilgalaikės vietų nuomos jose mechanizmas.

STT abejonių kelia ir mechanizmas, leidžiantis nekilnojamojo turto vystytojams rinktis kompensacijas savivaldybei, neįrengiant automobilių stovėjimo vietų.

Pasak tarnybos, „antikorupciniu požiūriu yra ydinga“ situacija, kai galimai sudaromos galimybės išduoti statybų užbaigimą liudijantį dokumentą statytojui neįrengus privalomo minimalaus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus prie naujai pastatytų ar rekonstruotų statinių.

„Taip pabloginama būsimų pastato naudotojų bei jau pastatytų gretimų statinių naudotojų situacija ir aplinka“, – tvirtinama vertinime.

STT pateikė siūlymus, kaip taisyti situaciją bei prašo per du mėnesius informuoti, kaip į juos bus atsižvelgta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius