Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 02 15 /2020 03 09

„Tautiniai“ automobiliai: trispalvis Antano Nedzinsko autobusiukas su „VW Golf“ varikliu

Ar Lietuvos vairuotojai savo tėvynę myli ir valstybinės vėliavos spalvas garbina tik per krepšinio čempionatus? O gal savo automobilius padabina užrašais ir tautiniais motyvais tik Vasario 16-ąją? Lietuvai gyvenant tautinėmis nuotaikomis tęsiame straipsnių ciklą „Tautiniai automobiliai“.
Antano Nedzinsko „Barkaz B1000“ autobusiukas
Antano Nedzinsko „Barkaz B1000“ autobusiukas / Tomas Digaitis/GAZAS.LT nuotr.

Vairuojate „tautinį“ automobilį? Aprašymą ir nuotraukas siųskite gazas@15min.lt.

Buvęs Seimo narys, daugeliui puikiai pažįstamas šoumenas, šiuo metu pasitraukęs į Dzūkijos miškus, Antanas Nedzinskas savo politinės karjeros metu į Seimą atvažiuodavo tikrai išskirtiniu automobiliu – Rytų Vokietijoje gamintu „Barkaz B1000“. Tiesą sakant, niekam ir nekildavo klausimų, kas galėtų į darbą važinėti ne prabangiu limuzinu, o „linksma“ transporto priemone, iš tolo šviečiančia geltona-žalia-raudona.

Nieko nuostabaus - Antanas auklėtas tautine dvasia. Todėl šis autobusiukas buvo jo natūrali saviraiškos forma. Labai gaila, kad autobusiuko neišsaugojo. Pardavė verslininkams į Kauną, o šie "Barkaz" perdažė.

Tautinės tradicijos ir aistra automobiliams

Antanas Nedzinskas užaugo tautines tradicijas puoselėjančioje šeimoje. Jo šviesios atminties mama, žinoma pedagogė, buvo gimusi vasario 15 d., todėl šeimoje iškart būdavo švenčiamos dvi šventės ir joks saugumas dėl to negalėdavo kabinėtis. Be to, Antanas Nedzinskas Seime buvo žinomas ne tik dėl savo humoro jausmo, bet ir aistros antikvariniams automobiliams.

Dvejus metus net ir žiemą (o tai – retas reiškinys tarp kolekcininkų) jis į darbą atvažiuodavo antikvarine „Volga“ (GAZ 21), taip sulaukdamas didelio susidomėjimo ir nuostabos (nes senoviniai automobiliai žiemą saugomi garažuose). Antano garaže kadaise puikavosi ir senas „Fordas“, „Polski Fiat“, VW „vabalas“, dvi „Volgos“, trys „Mercedes Benz“ (geltonas, žalias ir „neraudonas“, anot Antano).

Raimundo Žvinakevičiaus nuotr./Klubo ir Seimo nario Antano Nedzinsko "Ford Customline" (1956 m. laidos).
Raimundo Žvinakevičiaus nuotr./Klubo ir Seimo nario Antano Nedzinsko "Ford Customline" (1956 m. laidos).

Rytų Vokietijos staliaus automobilis

15min jau anksčiau rašė, kad A.Nedzinskas autobusiuką „Barkaz B1000“ naujam gyvenimui prikėlė investavęs daugiau nei 11 tūkst. litų. 2009 m. jį pirko labai apleistą (tinkamą tik metalo laužui) už 300 Lt, rado jį Alytaus rajone, Ryliškiuose. Ankstesnis automobilio savininkas – taip pat vardu Antanas. Jis autobusiuką buvo įsigijęs iš Vokietijos staliaus, vežiodavusio langus užsakovams.

Alytuje apleistas autobusiukas atsidūrė per galiūnų čempionatą – stipruoliai kilnojo „Barkaz B1000“, pilną prikrautą merginų.

Šis modelis buvo įdomus Antanui istoriškai – juk ir markė labai reta, ir pagaminta prieš 25 metus jau nebeegzistuojančioje šalyje.

Restauravo savo rankomis

Autobusiuką antram gyvenimui Antanas prikėlė savomis rankomis, padedamas inžinieriaus tėčio. Automobilių sąvartynuose ieškojo gumų langų stiklams (pritaikė iš „VW Golf“), prietaisų skydelio (irgi iš „VW Golf“), sėdynių („Ford Scorpio“).

Seniena buvo be variklio, todėl Antanas nupirko paprastą „Volkswagen“ dyzelinį 1,6 l motorą (sako, kad su 1,9 D būtų dar geriau važiavęs).

Kol išvalė kėbulą nuo rūdžių, nuglaistė, nušlifavo – tikrai daug meilės įdėjo ir prakaito praliejo. Tik dažymo darbus atliko specialistai – visa kita Antanas padarė pats.

Automobilio vidų aptraukė dermantinu. Geltonai raudonus sėdynių užvalkalus persiuvo siuvėja. Tačiau žaismingos pagalvėlės – Antano kūrinys. Gale įrengė „sofą“, dujinę viryklę, spinteles ir kriauklę su vandens čiaupu. Žodžiu, senas vokiškas krovininis autobusiukas tapo nedideliu kemperiu, kuriuo galima ir keliauti, ir jame gyventi.

„Pamenu, grįžtame su draugais iš vabalų sąskrydžio Biržuose ar Jūros šventės. Vairuoji autobusiuką, džiaugiesi, ir staiga salone pakvimpa šviežia kava“, – prisiminė Antanas senus laikus.

Automobilis krepšinio čempionatui ir kelionėms pas rinkėjus

Kodėl Antano autobusiukas tapo trispalviu? Priežasčių – ne viena. Visų pirma, linksmo būdo ir laisvos minties vyrukas norėjo deramai pasirengti Europos krepšinio čempionatui, vykusiam Lietuvoje 2011 m., svajojo turėti tautinį sirgaliaus automobilį. Todėl ant prietaisų skydelio puikavosi Vytis, o šalia – trispalvė sirgalių sirena.

Antra priežastis – Antanas norėjo linksmo, nekasdieniško automobilio, kuris atspindėtų savininko būdą.

Trečia, išaiškėjusi po krepšinio čempionato – tokia transporto priemonė labai tiko važinėti pas rinkėjus ir skelbti lietuvybę. O senovinių automobilių mėgėjų sąskrydžiuose ar masiniuose renginiuose trispalvis automobilis atlikdavo ir edukacinę funkciją.

Didžiąją dalį savo antikvarinių automobilių – taip pat ir autobusiuką – A.Nedzinskas pardavė.

Visas dėmesys – sodybai

Tačiau, kaip sako Antanas, laikui bėgant, pasikeitė prioritetai. Jau trejus metus šoumenas įrenginėja modernią sodybą Trakų rajone – su pirtimi ir pramogų zona. Tam reikėjo nemažų investicijų.

Todėl didžiąją dalį savo antikvarinių automobilių – taip pat ir autobusiuką – A.Nedzinskas pardavė. Liko tik trys „Mercedes Benz“.

„Tėtis autobusiuką atidavė naujam šeimininkui prieš kelerius metus, aš jo nepažįstu. Tik žinau, kad važinėja Kaune. Bet žiemą senovinių automobilių gatvėse nepamatysite, teks laukti vasaros“, – tiek tepasakė Antanas apie tebesitęsiančią trispalvio autobusiuko kelionę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius