Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tikslinamos Kelių eismo taisyklės padės geriau apsaugoti vaikus

Susisiekimo ministerija inicijuoja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kuriais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių.
Mokyklinis autobusas
Mokyklinis autobusas / BFL/Sauliaus Žiūros nuotr.

Numatoma tikslinti vaikų vežimo automobiliais tvarką, pagal kurią visi vaikai iki 135 cm ūgio (apie 9–10 metų amžiaus) būtų vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės. Kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.

Šiuo metu KET leidžia ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio.

Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti.

Siūloma išsamiau aprašyti vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigas, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimus, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.

Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas

Numatoma uždrausti mokykliniais autobusais vežti daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų, neleisti vežti stovinčių vaikų. Taip pat siūloma numatyti vaikus lydintį asmenį (mokykliniame autobuse šią pareigą galėtų atlikti ir vairuotojas) užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.

Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, siūloma tikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimus.

Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčiotų paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose.

„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius