Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Transporto ekspertas Antanas Klibavičius: viešajam transportui reikia pirmenybės sankryžoje, o ne A juostos

Ilgametę patirtį miestų transporto sistemų modeliavimo, eismo valdymo srityje turintis technikos mokslų daktaras Antanas Klibavičius įsitikinęs, kad Vilniaus viešasis transportas važinės kur kas greičiau ne turėdamas daugiau A juostų, o pirmenybę sankryžose. Taip sutvarkyta eismo reguliavimo sistema leistų autobusais ir troleibusams netrukdomai važiuoti miesto gatvėmis.
Vilniaus gatvėse padaugėjo viešajam transportui skirtų eismo juostų.
Vilniaus gatvėse padaugėjo viešajam transportui skirtų eismo juostų. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Apie tai A.Klibavičius kalbėjo Seime surengtoje konferencijoje „Viešasis transportas. Situacija ir perspektyvos, individualaus ir viešojo transporto santykis“ pristatydamas pranešimą „Vilniaus visuomeninis transportas 2000–2020 metais“.

Anot A.Klibavičiaus, greitasis tramvajus tikrai būtų labai reikalingas Vilniui, tačiau tai – brangi paslauga (iki 50 mln. Lt už kilometrą), todėl artimiausiu metu sostinė vargu ar pajėgs jį įdiegti. Tačiau mokslininkas įsitikinęs, kad ir esamos viešojo transporto priemonės yra pajėgios pervežti esamus keleivių srautus.

Eismo juostos paprastai praleidžia 1 800 automobilių per valandą, o sankryžos – maksimaliai 820 automobilių per valandą viena eismo juosta viena kryptimi, jeigu važiuojame tiesiai, – kalbėjo A.Klibavičius.

„Tramvajus gali pervežti 10 tūkst. keleivių viena kryptimi per valandą, autobusas – 10 tūkst. keleivių, troleibusas – 9,6 tūkst. Šiuo metu esami srautai, aš turiu 2013 metų rugsėjo skaičius, ant Žaliojo tilto, kur praeina pagrindiniai visuomeninio transporto maršrutai, išsišakojantys trimis kryptimis, būna 3 760 keleivių. Ar sugebėsime pervežti juos troleibusais ir autobusais? Taip“, – tikino A.Klibavičius.

Tačiau viešasis transportas privalo būti greitas ir patogus. O tai nulemia ne tiek piešiamos A juostos, kuriomis ir gali važiuoti autobusai ar troleibusai. Kur kas svarbiau turėti pirmenybę kirsti sankryžą, nes vien visuomeninio transporto juostos problemų neišsprendžia, atvirkščiai, sukelia kitų.

„Įvedėme A juostas Švitrigailos gatvėje. Iš buvusių dviejų juostų lengvųjų automobilių vairuotojus sukišome į vieną. Juostos praleidžia 1 800 automobilių per valandą, o sankryžos – maksimaliai 820 automobilių per valandą viena juosta viena kryptimi, jeigu važiuojame tiesiai“, – kalbėjo A.Klibavičius.

Anot mokslininko, eismo juostų skirstymas dar yra ir diskriminacija. A juosta viešuoju transportu važiuojantys žmonės įgauna pranašumą prieš tuos, kurie važiuoja antrąja, o diskriminuoti žmones draudžia Konstitucija.

„Kalbant apie greito visuomeninio transporto sukūrimą, norėčiau pabrėžti, kad ne eismo juostoje, kuri praleidžia 1800 automobilių, o sankryžoje turėtų būti sukuriamas prioritetas. Kai aš važinėjau Berlyne, Ciuriche ar Bazelyje, visuomet stengdavausi su savo automobiliu įsibrukti į pirmą eilę paskui autobusą ar tramvajų, nes jis privažiavęs šviesoforą iššaukia signalą „Duokite man greičiau žalią šviesą“, – galimybę pagreitinti Vilniaus autobusus ir troleibusus pateikė A.Klibavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius