-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys savaitės be degalų: beveik tūkstantis kilometrų ir apie 80 litų važinėjimui

Tris savaites važinėju, nenaudodamas nė lašo benzino ar dyzelino. Per tą laiką nuvažiavau beveik tūkstantį kilometrų, sunaudodamas apie 220 kilovatvalandžių. Jų kaina naktiniu tarifu siektų apie 85 litus.
„Leaf“ su 94 procentais įkrautu akumuliatoriumi mieste įveikė 90 kilometrų atstumą. Važiuojant visiškai netaupiu režimu
„Leaf“ su 94 procentais įkrautu akumuliatoriumi mieste įveikė 90 kilometrų atstumą. Važiuojant visiškai netaupiu režimu

Sakote, degalai pinga? Džiugu. Tikrai!

Aš jau pamiršau, kada paskutinį kartą buvau degalinėje. Bet nesunkiai prisimenu, kada įkroviau savo „bandomojo triušio“ – „Nissan Leaf“ akumuliatorius. Nes tai tenka daryti kur kas dažniau, nei važinėti į degalinę. Šylant orams, vienos įkrovos užtenka vis didesniam atstumui. Vien dėl to, kad reikia mažiau šildyti saloną. Važinėdamas kiek ramiau, dabar su viena įkrova mieste nesunkiai įveikčiau 100 kilometrų atstumą. Jeigu nereikia daug važinėti, man to pakanka trims dienoms. Ir to visuomet užtenka vienai dienai mieste, nors visuomet vieną akį turiu laikyti nukreiptą į energijos atsargų indikatorių. Bet tai jau nebėra taip baisu, kaip iš pradžių atrodė.

Neseniai turėjau įdomią patirtį: vairavau žmonos automobilį. Ir supratau, kaip per tris savaites nutolau nuo to, prie ko esu taip pripratęs.

Per tris savaites elektromobilis išlepino tyliu, sklandžiu, sparčiu ir labai pigiu važiavimu
Per tris savaites elektromobilis išlepino tyliu, sklandžiu, sparčiu ir labai pigiu važiavimu

Visų pirma – girdimi garsai. Tylą elektromobilio salone galima lyginti su aukščiausios klasės sedanais. Variklio garsas, jeigu jis ir girdisi, tai tik tylutėlis aukšto dažnio zvimbimas. Todėl salone girdėti tik padangų keliamas triukšmas. Nėra jokių vibracijų, kurias skleidžia bet kuris vidaus degimo variklis, nekalbant apie kai kuriuos „turbodyzelius“.

Netgi oro srauto keliamas triukšmas „Leaf“ atveju yra visai nedidelis, mat jo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,28. Ir įmantrios formos priekinių žibintų užduotis yra nukreipti oro srautą aplink šoninius veidrodėlius.

Atšilus orams, 100 procentų įkrauti akumuliatoriai optimistiškai žada nuvažiuoti 150 kilometrų atstumą. Galbūt tai ir įmanoma, bet realiai galima tikėtis galimybės įveikti maždaug 100 kilometrų nuotolį
Atšilus orams, 100 procentų įkrauti akumuliatoriai optimistiškai žada nuvažiuoti 150 kilometrų atstumą. Galbūt tai ir įmanoma, bet realiai galima tikėtis galimybės įveikti maždaug 100 kilometrų nuotolį

Dėl itin didelio elektros motoro veikimo diapazono elektromobilis neturi nei sankabos, nei pavarų dėžės. Ir jo variklio maksimali trauka pasiekiama, vos šiam pradėjus suktis. Tai suteikia nepaprastą sklandumo pojūtį. Ypač – matant, kaip visiškai tyliai greitėjantis „Leaf“ lengvai palieka kitus paskui save. Akivaizdžiai gerą poveikį valdymui suteikia ir žemas svorio centras bei svorio paskirstymas. Dėl to „Leaf“ posūkiuose yra stabilus ir lengvai kontroliuojamas. 

Žmona į savo automobilį už 100 litų įsipylė berods, 24 litrus atpigusio benzino. Važinėjant mieste, jai to pakaks 250-300 kilometrų kelio. To jai pakaks gal savaitei, gal pusantros. Mano „Leaf“ energijos sąnaudos dokumentuojamos čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius