„Kaip rodo VRM statistika, matyti, kad automobilių vagysčių kasmet mažėja. Tai galima sieti su aktyviu Lietuvos policijos darbu, sugautos didžiausios šio organizuoto nusikalstamumo grupuotės. Tačiau visiškai atsipalaiduoti nederėtų, laisvėje esantys vagys tapo gudresni, apsukresni. Ne visuomet yra vagiamas visas automobilis, griebiamos atskiros detales. Be to, esame pastebėję, kad išaugo piktybinių automobilio apgadinimo atvejų, kurių nuostoliai gali siekti ir kelis tūkstančius litų. Visų išvardintų rizikų žalų padarinius maksimaliai sumažinti padeda Kasko draudimas,“ – teigia BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Marekas Ernestas Goliančikas.
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – veidrodžiai, automobilinės garso ar navigacinės sistemos. Vidutinė tokios vagystės žala gali svyruoti nuo vieno iki dešimties tūkstančių litų.
Vagys atidžiai domisi ir automobilyje įrengta apsaugos sistema. Prieš keletą metų tarp labiausiai vagiamų buvo BMW ir „Audi“ verslo klasės automobiliai, tačiau vairuotojams pradėjus diegti aukštos kategorijos apsaugos sistemas situacija pasikeitė. Šiuo metu labiausiai vagiami „Toyota“ bei „Honda“ automobiliai.
Aukščiausios klasės automobilių apsaugos sistema ekonomiškai atsiperka eksploatuojant didesnės nei septyniasdešimt tūkstančių litų vertės transporto priemonę
„Aukščiausios klasės automobilių apsaugos sistema ekonomiškai atsiperka eksploatuojant didesnės nei septyniasdešimt tūkstančių litų vertės transporto priemonę. Šią sistemą tiksliau vertėtų vadinti ne apsaugos, bet paieškos sistema. Ji netrukdo vagims pavogti automobilio, tačiau radijo siųstuvo pagalba perduoda pavojaus signalą į visą parą budintį operatyvinio valdymo centrą. BMW automobiliai prieš keletą metų lyderiavo vagiamų automobilių sąrašuose, o šiuo metu jie yra vieni saugiausių automobilių Lietuvoje“, – teigė „Sherlog“ atstovas Daumantas Knipas.
Pasak „Sherlog“ atstovo, daugiausia vagysčių užregistruota Vilniuje bei Palangoje. Lietuvoje vagys vis daugiau dairosi į automobilius su užsienio valstybiniais numeriais. Todėl vagys dažnai renkasi tuos miestus, kuriuose būna daugiau turistų ar daugiau kitų šalių piliečių atvyksta verslo reikalais.
Vagys, norėdami įsitikinti, kad automobilyje nėra įdiegtų paieškos sistemų, vogtą transporto priemonę palieka kelioms dienoms daugiabučio kieme. Jeigu per tą laiką automobilio savininkas neatsiima, tuomet vogta transporto priemonė išvežama į užsienį.