Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 15d. 12:35

Vaikas ant paspirtuko: kartais gali grėsti ir nelaimės, ir baudos

Paspirtukai
Ryčio Šeškaičio nuotr. / Paspirtukai

Jaunųjų elektrinių paspirtukų vairuotojų gretos šalyje auga žaibo greičiu. Visgi, vaikai neretai linkę pamiršti, jog ši transporto priemonė yra ne tik pramoga, bet ir kelių eismo dalis. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet eismo įvykių, kuriuose dalyvavo paspirtukininkai, jau užfiksuota 40 proc. daugiau, lyginant su 2019 m. sausio–liepos mėnesiais, rašoma pranešime.

Dėl šios priežasties geras kelių eismo taisyklių supratimas būtinas kiekvienam paspirtuko vairuotojui, ir ypač – šią transporto priemonę vairuojantiems vaikams ir paaugliams.

Per daug galingi – pavojingi

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, elektrinius paspirtukus vaikai neretai supranta tik kaip linksmą laisvalaikio praleidimo priemonę, kuria važiuoti galima nepaisant būtinų saugos reikalavimų.

„Jaunieji vairuotojai dažnai būna išsiblaškę, naudojasi ausinukais, išmaniaisiais telefonais. Tačiau visos dėmesį bei susitelkimą blaškančios priemonės tik didina nelaimių riziką, kurių išvengti trukdo ir požiūris, jog elektrinis paspirtukas yra pramoga. Verta pabrėžti – ši transporto priemonė yra eismo dalis, o ja važiuojantys vaikai – visaverčiai eismo dalyviai“, – apie atsakomybės svarbą kalba R.Pocius.

Draudiko atstovas primena – elektrinių paspirtukų naudojimą reglamentuoja Lietuvos kelių eismo taisyklės (KET). Jos nurodo, jog ši transporto priemonė priskiriama motoriniams dviračiams, todėl paspirtukininkai privalo laikytis reikalavimų, taikomų dviračių vairuotojams.

„Tėvai, pirkdami paspirtukus vaikams, turėtų prisiminti, jog pastarųjų galia neturėtų viršyti 1 kW, o didžiausias leistinas greitis – 25 km/val. Antraip tokia transporto priemonė bus ir per daug galinga, ir pavojinga. Kitas svarbus aspektas – leistinos judėjimo vietos, kurių paspirtukininkai neretai linkę nepaisyti, pavyzdžiui, išriedėdami į gatves“, – sako draudimo ekspertas.

Anot R.Pociaus, elektriniu paspirtuku važiuoti galima dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Tuo atveju, jei nėra ir pastarojo – šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta: „Tačiau privalu atsiminti – važiuojant šaligatviu, reikia gerbti pėsčiuosius, o judėti keliu galima tik nuo 14 metų“.

Gresia ir nelaimės, ir baudos

Kalbėdamas apie KET reglamentavimą ir saugumo būtinybę, R.Pocius papildo: prižiūrint suaugusiesiems, važiuoti važiuojamąja dalimi paspirtuku leidžiama nuo 8 metų. Anot draudiko atstovo, nors šalia namų važinėjančių jaunųjų paspirtukininkų amžius nėra ribojamas, tėvai juos turi prižiūrėti, nepamiršdami mokyti vaikus tinkamo elgesio kelyje.

„Todėl viena iš esminių pamokų – judėjimas paspirtuku per perėją. Kirsdamas ją, vaikas privalo nulipti nuo transporto priemones ir pastarąją vestis šalia. Tačiau neretai perėjos kertamos važiuojant, taip sudarant sąlygas eismo įvykiams: staigus išriedėjimas į gatvę mažina galimybę kitiems vairuotojams sustoti laiku“, – tikina pašnekovas.

Draudiko atstovo žodžius tik patvirtina Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys. Statistika skelbia, jog iki šių metų rugpjūčio pradžios užfiksuoti 38 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo paspirtukininkai. Jų metu 1 žmogus žuvo ir 38 buvo sužeisti.

Pareigūnų duomenimis, įvykių skaičius, lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 40 proc., o per dvejus metus šoktelėjo pusšešto karto. 2018-aisiais užfiksuoti vos 7 nelaimingi atvejai.

Pataria apsaugoti bei ugdyti

Paklaustas, kaip užsitikrinti ramybę vaikus išleidžiant važinėtis paspirtukais, R.Pocius pabrėžia – ypač svarbu pasirūpinti tinkamomis apsaugos priemonėmis.

„KET nurodo: važiuodamas važiuojamąja dalimi, paspirtukininkas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai. Taip pat visiems vaikams ir paaugliams iki 18 metų privalomas saugos šalmas. Tokios apsaugos priemonės leidžia kitiems vairuotojams pastebėti paspirtukininką ir užtikrina, jog nelaimės atveju traumų bus išvengta“, – teigia R. Pocius.

Tačiau, anot pašnekovo, ne mažiau reikšmingas yra vaikų sąmoningumo ugdymas.

„Kelyje elgdamiesi atsakingai, jie ne tik saugos save, bet ir kitus. Tinkamai vairuodami paspirtukus, vaikai kartu mokosi taisyklių bei etikos, kurių prireiks vėliau sėdant ir prie automobilio vairo“.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu Tik 15min

Aplinka produktyvumui

Video

21:13
29:17
15:58

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas