-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaikiška kėdutė taksi automobilyje: vežiotis nepatogu, dėl trumpų maršrutų sukti į dispečerinę – nuostolinga

Praėjusių metų lapkričio mėn. buvo priimti kelių eismo taisyklių pakeitimai, pagal kuriuos vaikai iki 135 cm automobiliuose gali būti vežami tik specialiose kėdutėse. Reikalavimo nesudėtinga laikytis kasdieninėse situacijose, kuomet atžalos gabenamos nuosavomis transporto priemonėmis, tačiau jei sugalvosite važiuoti taksi, galite susidurti su problemomis. Ypatingai, jei neturite su savimi vaikui skirtos kėdutės.
Vaikiška kėdutė
Vaikiška kėdutė / Gamintojo nuotr.

Problemos grįžtant į namus

15min.lt redakcijai skirtame laiške Klaipėdoje gyvenanti skaitytoja Kristina rašo turinti vienerių metukų sūnų, su kuriuo daug laiko praleidžianti vaikščiodama lauke. Prie keletą dienų sugalvojusi nuo savo būsto Sportininkų g. ji su sūnumi nukeliavo iki „Akropolio“ ir užtruko ilgiau nei planavo. Moteris rašo dėl to pernelyg nesirūpinusi, nes maniusi, kad bet kada galės grįžti į namus su taksi. Visgi kuomet pradėjo skambinti žinomais telefonais taksi firmoms, paaiškėjo, kad nei viena iš jų neturi kėdutės vaikams.     

„Klausiau, kodėl čia taip yra, ir gavau atsakymą, kad pati turėčiau ją turėti. Taip, aš ją turėjau, bet automobilyje prie namų iki kurių man kažkaip reikėjo grįžti su vaiku. Daugelio nuomone, tai nieko tokio – sėdi ir važiuoji, juk nieko neatsitiks. Gal ir neatsitiks, o gal ir atsitiks... Neduok, Dieve..  Buvau labai pasipiktinus ir nusivylus“, – laiške rašo skaitytoja. Ji taip pat domisi, ar taksi kompanijos turėtų pasiūlyti kėdutes vaikams tam, kad kelionės su vaiku būtų saugi.

Automobilyje užima per daug vietos  

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas, bendrovės „Martono taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas 15min.lt pasakojo, kad aprūpinti visus taksi automobilius vaikiškomis kėdutėmis yra nerealu ne tik dėl jų kainos, bet ir dėl užimamos vietos. Anot jo, keletas kėdučių yra laikomos dispečerinėje ir jei klientas pageidauja iškviečiamas arčiausiai esantis vairuotojas, kuriam duodama „speciali įranga“ ir jis vyksta į iškvietimo vietą.

„Tokio reikalavimo klientų aptarnavimo taisyklėse nėra, o pats punktas atsiranda iš kelių eismo taisyklių, kad iki tam tikro amžiau ir ūgio vaiko negalima vežti tam nepritaikytoje kėdutėje. Iš esmės, jei vairuotojas atvyksta į vietą, o klientus yra su mažu vaiku, tačiau neturi tos kėdutės, pagal KET tu negali jo vežti. Jeigu tėvai perspėja, dispečerė tiksliau aiškinasi aplinkybes“, – konstatavo R.Kriukovas.

Taksi kompanijos vadovas atkreipė dėmesį, kad galimas ir kitas būdas patenkinti klientų reikalavimus, kuomet naudojamos į galines sėdynes integruoti vaikams pritaikyti pakėlimai ir atlošai. Anot R.Kriukovo, visai mažus vaikus tėvai nešioja lopšius primenančiuose krepšiuose, kurie turi saugos diržams skirtus tvirtinimo vietas, per kurias jie ir prisegami. Su tokiais jie ir važinėja.

„Visgi kuomet vaikai yra didesni – trejų ar ketverių metų, nelabai tikiu, kad važiuodami kažkur į svečius tėvai tampysis su tą didelę kėdutę. Dispečerinėje ir laikome didesniems, turbūt iki 22 kg svorio vaikams vežti skirtas kėdutes“, – kalbėjo asociacijos vadovas.

Trumpiems maršrutams – nuostolinga

R.Kriukovas pasakojo, kad prašymų atvykti su vaikui skirta kėdute pasitaiko ne itin dažnai, tačiau kartais jie visiškai neracionalūs ir todėl taksi kompanijos juos vykdyti atsisako. Pavyzdžiui, planuojamas kelionės maršrutas 2-3 km, o taksi vairuotojas tam, kad grįžtu iki būstinės ir nuvažiuotų į iškvietimo vietą sugaišta pernelyg daug laiko.

„Papildomo mokesčio už tokią paslaugą nėra, todėl vairuotojus domina tik didesnio atstumo kelionės, kurios leistų gauti pakankamą uždarbį, kad pasivažinėjimas bent jau nebūtų nuostolingas. Kuomet atstumai trumpi, tokio užsakymo vykdymas yra visiškai beprasmiškas“, – apie taksi kompanijų darbo speficiką kalbėjo R.Kriukovas.

Reikia tartis iš anksto

„Autopunkto Taksi“ kompanijos atstovas Eduardas Gracholskis patikino, kad Klaipėdos taksi kompanijos tikrai siūlo klientams vaikiškas kėdutes, tačiau atkreipė dėmesį, kad jos taip pat laikomos dispečerinėse, todėl dėl pasinaudojimo jomis reikia susitarti iš anksto.

„Situacija dabar yra kiek pasikeitusi ir mes užsiimame ne taksi paslaugų administravimu, o tik automobilių nuoma. Juos pateikiame be papildomų kėdučių, o ar vienas ar kitas vairuotojas ją turi ar gali kur privažiuoti reikia skambinti į dispečerinę ir domėtis“, – pasakojo klaipėdietis verslininkas.

Prisimindamas jis pasakojo, kad tuomet, kai veikla buvo vykdoma centralizuotai dispečerinėje visuomet būdavo penkios vaikiškos kėdutės, kurias vairuotojai galėjo pasiimti bet kuriuo metu. Prašymų suteikti vaikišką kėdutę, anot pašnekovo, nebūdavo daug – apie du ar tris per mėnesį.

Kaip pasakojo E.Graholskis, pasitaiko atvejų, kad žmonės prašo pargabenti ir dviračius. Gauti laikiklius, ant kurių jie būtų tvirtinami, anot verslininko, nėra jokia problema, tačiau klientai negali tikėtis, kad taksi kompanija sugebės tuo pasirūpinti paskutinę akimirką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius