Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Būsimų vairuotojų baimė – KET teorijos egzaminas

STOP ženklas
Sxc.hu nuotr. / STOP ženklas
Šaltinis: 15min
0
A A

Kiekvienas vairuotojo pažymėjimą turintis žmogus su šiurpuliukais prisimena metą, kai reikėjo laikyti Kelių eismo taisyklių (KET) teorijos egzaminą. Nors jame galima neteisingai atsakyti į santykinai didelę dalį klausimų – 20 proc. – net ir ši riba daug kam yra neįkandama. Vairuotojams baimę kelia taisyklės, kurių žinojimo vairuojant praktiškai nereikia, ir jos natūraliai pasimiršta, rašo Lrytas.lt.

Tačiau KET teorijos egzaminą turi laikyti ne tik pirmą kartą teisę vairuoti gauti norintys žmonės. Vairuotojai, bent metams praradę pažymėjimą, egzaminus taip pat turi perlaikyti. Valstybės įmonės „Regitra“ Klaipėdos filialo vadovas Saulius Budinas teigia, kad ilgesniam laikui praradus vairuotojo pažymėjimą reikalavimas iš naujo laikyti vairavimo egzaminą atsirado kaip papildoma bausmė nedrausmingiems vairuotojams.

Egzaminus perlaikantys net ir didelį vairavimo stažą turintys vairuotojai neretai suklumpa atsakinėdami į klausimus, kurių atsakymai susideda iš skaičių. Klaipėdos „Regitra“ filialo vadovas įsitikinęs, kad tai yra per didelio vairuotojų pasitikėjimo savo jėgomis rezultatas.

Klaidinantys atsakymai

Tarpmiestinių maršrutų keleivių vežimo įmonės „Vlasava” savininkas Saulius Čepkauskas teigia, kad dabartinių teorijos egzaminų tikslas yra ne patikrinti Kelių eismo taisyklių mokėjimą, o suklaidinti egzaminuojamą asmenį.

Vairuotojai dažnai nesupranta, ką rodo eismą reguliuojantis policininkas

„Jei žmogus teisingai pasirinko du atsakymų variantus, vadinasi, jis tą Kelių eismo taisyklių punktą išmano. Kodėl jo atsakymas vertinamas kaip klaidingas, jei jis nepažymėjo trečiojo varianto?“ – stebisi 31 metų vairavimo stažą turintis palangiškis.

Nuostabą kelia ir klausimai, kuriems galima pritaikyti tiek vieną, tiek kelis atsakymo variantus. Pavyzdžiui, toks klausimas: „Pradėdamas važiuoti po sustojimo prieš geležinkelio pervažą, vairuotojas privalo“, turintis šiuos atsakymo variantus: „Važiuoti per pervažą greičiu, užtikrinančiu saugų eismą“, „Važiuoti per pervažą pirma pavara“ ir „Įsitikinti, kad prie pervažos neartėja bėginė transporto priemonė“.

Čia teisingas atsakymas – trečiasis. Jeigu pažymėjote trečią ir, pavyzdžiui, pirmą variantą, kad per pervažą reikia važiuoti greičiu, užtikrinančiu saugų eismą, šio klausimo atsakymas bus užskaitytas kaip neteisingas.

Įvairius KET teorijos testus galite nemokamai spręsti Autoplius.lt portale paspaudę čia.

Reguliotojo ženklų vairuotojai nesupranta

Klaipėdos apskrities Kelių policijos biuro viršininko pavaduotojas Mindaugas Džermeika taip pat stebisi, kodėl vairuotojams reikia mokėti įvairiausias KET sąvokas. Anot jo, būsimiems vairuotojams į galvą kemšama daug papildomų žinių, tačiau sankryžoje išvydę reguliuotoją jie nesupranta jo signalų.

Anot pareigūno, dažnai nutinka tokia situacija, kuomet reguliuoti eismą sankryžoje tenka ne pagal priimtas taisykles, o žmonėms suprantamais gestais, pasitelkiant net ir mimiką.

Vakarų valstybių praktika

Ne vienoje užsienio valstybėje, pavyzdžiui, Kanadoje, KET teorijos egzamino klausimai pateikiami tik kartu su paveikslėliais – taip analizuojamos konkrečios situacijos, o ne teorinės sąvokos. Lietuvoje tokie klausimai sudaro maždaug pusę egzamino.

Kita vertus, KET klausimai kai kuriose šalyse sukelia dar daugiau diskusijų. Vienas akivaizdžiausių pavyzdžių, anot Lrytas.lt, yra Italija. Ten yra netgi tokių, anot vietinių, su etika susipykusių klausimų – pavyzdžiui, ar galima rengti nelegalias lenktynes gatvėse naktį.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas