Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Viešojo transporto vėdinimo sistemą sukritikavęs kaunietis: „Kuo kvėpuoti autobuse?“

Kaskart atėjus šiltiems orams, kauniečiai susiduria su ta pačia problema. Važiuoti Kauno viešuoju transportu vasaros dienomis ir taip jau būna karšta, tačiau situaciją dar labiau pablogina tai, kad stoglangiai būna uždaryti arba atidaryti nepakankamai, langų atidarymo rankenėlės užrakintos arba langai išvis neatsidaro, o ten, kur įrengti oro kondicionieriai, jie būna neįjungti arba neveikia.
Kauno gatvėse – naujos kartos lenkiškas autobusas
Kauno viešajame transporte / „Kauno autobusų“ nuotr.

Tvanku kaip pirtyje

„Jausdamas atsakomybę ir nenorėdamas, kad kas nors tokiame karštyje nualptų, noriu pasisakyti apie vėdinimo problemas Kauno viešajame transporte“, – tokiais žodžiais į 15min redakciją kreipėsi Kauno miesto gyventoju prisistatęs vyras.

Dauguma keleivių vos kvėpavo, skundėsi, kad labai karšta. Visų veidai buvo raudoni, drabužiai nuo prakaito šlapi. Senyvo amžiaus keleiviai pasijuto itin prastai.

Jis nupasakojo eilinę situaciją, kokia vasarą susiklosto tvankiame UAB „Kauno autobusai“ viešajame transporte: „Nors „Berklhof“ markės autobuse yra įrengtas oro kondicionierius, įlipus į jį – itin tvanku. Pro angas į saloną buvo pučiamas karštas oras. Matyt, vairuotojas įjungė oro kondicionierių, kuris visiškai neveikia.

Bandžiau atidaryti langus, bet nepavyko – jie buvo užrakinti. Dauguma keleivių vos kvėpavo, skundėsi, kad labai karšta. Visų veidai buvo raudoni, drabužiai nuo prakaito šlapi. Senyvo amžiaus keleiviai pasijuto itin prastai. Nors lauke temperatūra siekė 23–24 laipsnius šilumos, viduje buvo virš 30“

Kitą kartą jam teko važiuoti kitu „Berkhof“ autobusu, kuriame oro kondicionierius iš viso nebuvo įjungtas, o langai užrakinti. Panaši situacija ir „Solario“ ar „Scania“ markės autobusuose.

Ryčio Ziberko nuotr./Naujasis troleibusas
Ryčio Ziberko nuotr./Naujasis troleibusas

„Keleiviai negali patys atidaryti užrakintų langų. Suprantama, kad taip ir turėtų būti, kai įjungtas oro kondicionierius. Tačiau ką daryti, kai jis išjungtas? „Kauno autobusai“ turėtų užtikrinti, kad nebūtų užrakinti langai tose transporto priemonėse, kuriose neveikia oro kondicionavimo sistema, nes šiuo metu yra susidariusi nenormali situacija“, – piktinosi skundo autorius.

Valdžia nesivažinėja, tai ir nežino

Kauniečio teigimu, nemaža dalis autobusų turi tik stoglangius, kurių, vėlgi, vairuotojai neatidaro arba atidaro tik kurį nors vieną ir ne iš abiejų pusių. Kai kurių autobusų stoglangiai yra elektriniai ir atsidaro tik iš vairuotojų kabinos, todėl keleiviai neturi jokių galimybių patys jų atidaryti.

„Kyla klausimas, kuo žmonėms kvėpuoti autobuso viduje, kai aplinkos temperatūra yra aukšta?

Kodėl prieš vasaros sezoną ir jo metu „Kauno autobusai“ neprižiūri, kad šie elektra valdomi stoglangiai veiktų tinkamai? Tikriausiai problemų sprendimu nesirūpina tie žmonės, kurie patys nevažinėja viešuoju transportu, priešingu atveju, pajustų kaip „saldu“ būna viduje“, – tikino jis.

Taip pat, pasak jo, yra dalis autobusų, ypač senesnio tipo, kuriuose langai neatsidaro, tačiau stoglangiai yra gana dideli, ir jeigu jie atidaryti visame salone, vėdinimas būna tikrai neblogas. Vis dėlto, ir tokiu atveju iškyla problema: šie stoglangiai yra gana aukštai ir daugeliui keleivių patiems juos atidaryti yra beveik neįmanoma. Nekalbant apie tai, kad kai kuriems stoglangiams atidaryti reikia didelės fizinės jėgos, kurios trūksta moterims, vaikams, senyvo amžiaus žmonėms.

Atidarymu, jo nuomone, visuomet turi pasirūpinti vairuotojas.

Kuo senesnis, tuo geriau?

O štai važiuoti seno modelio „Škoda“ troleibusais, skaičiuojančiais ne pirmą dešimtį metų, kad ir kaip absurdiškai tai skambėtų, šiam kauniečiui patinka labiau, nes juose langai yra dideli ir jeigu jie atidaryti, vėdinimas būna gana geras.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusai kvepės gėlėmis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusai kvepės gėlėmis

Skundą pateikęs vyras pabrėžė, jog būtų smagu, jeigu vairuotojai būtų kontroliuojami ir, jeigu reikia, instruktuojami, kad Kaune važinėjančiuose autobusuose ir troleibusuose, esant atitinkamai aplinkos temperatūrai, būtų atidaryti stoglangiai, nebūtų užrakinti langai (kur nėra kondicionierių ar jie neveikia), arba langai, stoglangiai, kurių patys keleiviai fiziškai neturi galimybių ir priemonių atidaryti, nebūtų uždaryti karštą vasaros dieną.

Nors vietos valdžia skatina žmones atsisakyti mašinų ir daugiau naudotis viešojo transporto paslaugomis, aprašytos problemos ne vieną jų gali atbaidyti nuo to, nes Kauno valdžia ir „Kauno autobusai“ nesudaro tam tinkamų sąlygų.

„Nors vietos valdžia skatina žmones atsisakyti mašinų ir daugiau naudotis viešojo transporto paslaugomis, aprašytos problemos ne vieną jų gali atbaidyti nuo to, nes Kauno valdžia ir „Kauno autobusai“ nesudaro tam tinkamų sąlygų“, – skundą užbaigė vyras.

Jokios savivalės – prašyti vairuotojo

Atsakydamas į kauniečio pastebėjimus, „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistas Kamilis Doveika patikino, jog autobusuose su kondicionavimo sistema visi kondicionieriai yra įjungiami.

„Deja, žmonės dažnai savavališkai atidaro langus, kai kondicionierius yra įjungtas ir tai neleidžia nukristi oro temperatūrai. Kai kondicionierius išjungtas arba jo išvis nėra, transporto priemonių vėdinimui yra atidaromi langai.

Mūsų transporto priemonėse langų užraktai nenaudojami, o artimiausiu metu jie bus išvis atjungti. Patiems keleiviams darinėti langų nerekomenduojame ir siūlytume atidaryti langus prašyti vairuotojo. Įvairių markių transporto priemonėse jie atsidaro skirtingais būdais“, – paaiškino K.Doveika.

Jo teigimu, vairuotojams papildomai yra pravedamas instruktažas, kaip naudotis kondicionavimo sistema, kadangi jos valdymas skirtingose transporto priemonėse yra nevienodas.

Šiuo metu 69 įmonės autobusai turi salono kondicionierių, 103 turi vairuotojo kabinos kondicionierių. 42 troleibusai turi tik vairuotojo kabinos kondicionierių. O štai senuose autobusuose ir troleibusuose įrengti kondicionierių nėra galimybės.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusai kvepės gėlėmis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno autobusai kvepės gėlėmis

Ateityje, pasak „Kauno autobusų“ atstovo, padėtis gerės, nes pirkdama tiek naujas, tiek naudotas transporto priemones bendrovė kreipia dėmesį į tai, ar jose yra kondicionierius. Pernai ir šiemet pirktos transporto priemonės komplektuotos su jais. Numatomos pirkti – taip pat.

Bendrovė „Kauno autobusai“ šiemet įsigijo 7 troleibusus su vairuotojo kabinos kondicionieriumi, taip pat 10 mikroautobusų ir 11 pailgintų autobusų su salono kondicionieriumi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius