Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus greitieji autobusai ne tokie ir greiti – kartais jie vos ne vos aplenkia troleibusus ir paprastus autobusus

Nuo liepos 1-osios Vilniaus gatvėmis važinėja greitieji autobusai. Tiesa, keleiviai neretai pastebi, kad ne tokie šie autobusai ir greiti – neretai kelionė nauju maršrutu užtrunka beveik tiek pat laiko, kiek ir troleibusu ar autobusu, kurie nepriskirti prie greitųjų, bet važiuoja ta pačia trasa miesto gatvėmis. Tą patvirtina ir greičiausio maršruto paieška transporto tvarkaraščius sudarančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ tinklalapyje.
Viešasis transportas
Viešasis transportas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Iš Baltupių iki Žaliojo tilto galima važiuoti keliais būdais – 1G greituoju arba 10 autobusu, tačiau laiko prasme kur kas naudingiau važiuoti ne greituoju autobusu. Dar penktadienį vilniustransport.lt tvirtino, kad šią atkarpą 10 maršruto autobusas įveikia per 14 min., o greitasis 1G – per 18 min. Nuostabą kelia tai, kad šioje Kalvarijų gatvės atkarpoje greitasis autobusas sustoja vos tris kartus, o 10-asis – septynis.

Panašių pavyzdžių galima rasti ir daugiau. Tarkim, iš Antakalnyje esančios Klinikų stotelės iki Europos aikštės 4G važiuoja 13 minučių ir sustoja 4 kartus, o 19 troleibusas sustoja 6 kartus, bet tą pačią atkarpą įveikia taip pat per 13 minučių.

Gerai paieškojus tokių pavyzdžių greičiausiai atsirastų ir daugiau.

„Susisiekimo paslaugų“ darbuotojai teisinasi: esą tai tik klaidos, kurios padarytos sudarinėjant tvarkaraščius – nevienodai paskirstytas laiko, skirto įveikti atkarpai, mažėjimas.

„1G maršruto autobusas nuo Baltupių stotelės iki Žaliojo tilto nuo 7.15 val. iki 8.40 val. važiuoja kas 18 minučių, nuo 8.40 val. šis laikas palaipsniui mažėja iki 12 minučių. 10 maršruto autobusas nuo 7 val. iki 8.20 val. važiuoja 19 minučių, nuo 8.20 laikas mažėja palaipsniui iki 13 minučių. Ši pastebėta klaida bus ištaisyta nuo spalio 1 dienos“, – aiškino „Susisiekimo paslaugų“ laikinoji Viešojo transporto departamento vadovė Modesta Gusarovienė apie kelionės trukmę iš Baltupių iki Žaliojo tilto.

Važiuojant miesto vadovų išgirtais greitaisiais autobusais, kurie privalo sudaryti Vilniaus viešojo transporto sistemos stuburą, šioje atkarpoje sutaupai vos minutę.

Tačiau net ir ištaisius klaidą aiškėja, kad važiuojant miesto vadovų išgirtais greitaisiais autobusais, kurie privalo sudaryti Vilniaus viešojo transporto sistemos stuburą, šioje atkarpoje sutaupai vos minutę. Negi tik tiek tetrunka keturi 10-ojo autobuso sustojimai visuomeninio transporto stotelėse?

„Susisiekimo paslaugos“ aiškina, kad nuo liepos visiškai pasikeitus viešojo transporto sistemai Vilniaus mieste tvarkaraščiai vis dar tebetvarkomi. Vasarą jie buvo vienoki, atėjus rudeniui ir gerokai išaugus transporto srautams tvarkaraščius tenka derinti dar kartą.

Duomenys apie važiavimo trukmę vienu ar kitu maršrutu gaunami iš autobusų ir troleibusų GPS, tuomet bandoma nustatyti vidurkius, apskaičiuoti galimas paklaidas. Turint šį laiką dėliojami grafikai, kurie koreguojami atsižvelgiant į vairuotojų pastabas, jeigu tam tikras atkarpas jiems užtrunka įveikti ilgiau. 

Visą šį darbą Vilniaus mieste atlieka 2 darbuotojai.

Greitieji autobusai Vilniuje pradėjo važinėti nuo liepos 1 dienos. Šiuo metu mieste yra šeši greitųjų autobusų maršrutai: 1G Stotis-Kalvarijų g.-Santariškės, 2G Santariškės-Laisvės pr.-Stotis, 3G Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, 4G Pilaitė-Konstitucijos pr.-Saulėtekis, 5G Pašilaičiai-Ozo g.-Saulėtekis ir 6G Parko g.-Olandų g.-Žaliasis tiltas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius