Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus savivaldybė „apdovanojo“ 2 metų senumo baudomis, nors pripažino, kad tai „žmogiška klaida“

Vilniaus Kalvarijų gatvės daugiabučių gyventojai sulaukė piniginių baudų už automobilių statymą transporto priemonių eismui neskirtoje teritorijoje. Baudos atkeliavo prieš pat sukankant senaties terminui – 2 metams.
Automobiliai Kalvarijų g. daugiabučio kieme Vilniuje
Automobiliai Kalvarijų g. daugiabučio kieme Vilniuje / Skaitytojo Dainiaus nuotr.

Į 15min kreipęsi Kalvarijų g. gyventojai sakė esantys nusivylę savivaldybės požiūriu į gyventojus.

„Mums negaila susimokėti 30–90 Eur. Bet už ką? Daugybę metų taip (viena ašimi ant smėlio / žolės zonos) statome automobilius, nes nėra kaip kitaip jų pastatyti – trukdytų eismui. Ir staiga, vos prasidėjus karantinui 2020 m., savivaldybė ima masiškai dalinti baudas. Kai visi gyventojai priversti dirbti iš namų!

Galvojome, kad, savivaldybei tokį baudų dalijimą į kairę ir į dešinę pripažinus žmogiška klaida, šis pasipinigavimo procesas liausis. Bet ne. Savivaldybė palaukė dvejus metus ir atsiuntė administracinio nusižengimo protokolus. Ar tai sąžininga miestiečių atžvilgiu? Juo labiau kad automobilio mes nebeturime jau pusantrų metų“, – išdėstė savo poziciją daugiabučio gyventojas Dainius.

Taip atrodė kito Dainiaus, gyvenančio tame pačiame kieme, nufilmuota situacija prieš dvejus metus:

Savivaldybė situaciją paaiškino prieš dvejus metus ir pripažino žmogiška klaida

Prieš dvejus metus Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Adomas Bužinskas paaiškino, kad savivaldybė baudžia, kai pasiskundžia kaimynai.

Pasak Adomo Bužinsko, juk pakaktų inspektoriams kiekvieną vakarą pravažiuoti per daugiabučių kiemus ir tikrai būtų, ką bausti. Tačiau pati savivaldybė to nedaro, baudžia tik tais atvejais, kai automobiliai akivaizdžiai kelia grėsmę, užtveria kelią pėstiesiems, dviratininkams ar privažiavimus prie šiukšlių konteinerių.

Šiuo ir daugybe kitų atvejų savivaldybės darbuotojai atvyksta ir baudomis automobilių savininkus apdalija dėl labai formalios priežasties – gautų skundų, kuriuos surašo kiti daugiabučių gyventojai.

„Sutikite, mes negalime į tokius skundus nereaguoti. Todėl situacija šiek tiek dviprasmiška. Nėra tinkamos infrastruktūros, todėl ant asfalto nėra kur statyti automobilių. Už statymą ant smėlio, ypač jei tai nekenkia kitiems, stengiamės nebausti, tokių fiksuojamų pažeidimų statistika mažėja. Tačiau privalome reaguoti į skundus. Taigi baudos, nufilmuotos skaitytojo Dainiaus, yra žmogiška klaida, bet formaliai jas skyręs inspektorius yra teisus“, – paaiškino A.Bužinskas 2020 m.

Tačiau redakcijai nuotraukas atsiuntę gyventojai tuomet iškėlė versiją, kad, ko gero, savivaldybė nubaudė visai ne tuos, kuriais buvo skundžiamasi, o baudas dalijo urmu.

TAIP PAT SKAITYKITE: Skaitytojai piktinasi: savivaldybė dosniai dalija baudas už parkavimą daugiabučių kiemuose, tačiau tai vadina „žmogiška klaida“.

Šio Kalvarijų g. kiemo gyventojai taip pat pasidalijo savivaldybės administracijos darbuotojų 2020 m. siųstomis žinutėmis. Jose dėkojama, kad gyventojai iškėlė problemą. Ir pripažįstama, kad „situacija yra nelogiška ir absurdiška“ bei kad „į reikalą buvo pažiūrėta biurokratiškai“.

Atšaukti baudų nėra galimybės

Taigi, nors ir pripažįsta perlenkusi lazdą, savivaldybė baudas iš gyventojų susirinks. O jie ir toliau statys automobilius taip, kaip statė 2020 m. Ir kaip 2010 m.

Vilniaus savivaldybės komunikacijos specialistas Paulius Vaitekėnas pasidalijo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos atsakymais į naujus 15min klausimus apie susiklosčiusią situaciją daugiabučių kiemuose.

– Ar tikrai, kaip buvo teigiama komentare prieš dvejus metus, baudų skyrimas buvo žmogiška klaida?

– Taip, įprastai stengiamės tokių baudų neskirti, nes tai nėra grubūs pažeidimai, tačiau, kaip ir minėta anksčiau, sprendimas dėl šios baudos skyrimo formaliai yra teisingas, todėl panaikinti paskirtų baudų nebuvo galima.

– Kodėl baudos gyventojus pasiekė beveik po dvejų metų?

– Administracinė teisena pagal galiojančius teisės aktus gali būti vykdoma iki 2 metų. Pirmiausiai baudų sulaukia įžūliausi A kategorijos pažeidėjai, vėliausiai – asmenys, padarę švelnesnius, C kategorijos pažeidimus. Šie pažeidimai kiemuose taip pat buvo priskirti C kategorijai. Taigi, pagal prioriteto tvarką, buvo apdoroti vėliau nei A ar B kategorijų pažeidimai. Primename, kad per praėjusius metus Viešosios tvarkos pareigūnams perduota administruoti dešimtys tūkstančių pažeidimų.

– Ar tai reiškia, kad per tuos dvejus metus sukauptos baudos, jei jų yra, gyventojus pasieks ir vėliau?

– Taip, jei nuo pažeidimo datos nėra suėję 2 metai, gyventojai gali tikėtis sulaukti baudos už padarytus nusižengimus.

– Ką Vilniaus savivaldybė padarė arba padarys, kad gyventojai automobilius galėtų pastatyti neužlipdami ant smėlio arba žolės?

– Per 2021 m. Vilniaus miesto savivaldybė gatvėse įrengė 893 naujas stovėjimo vietas, kurias nurodo KET ženklai Vilniuje. Be to, Vilniaus gyventojams siūloma naudotis Kaimynijų programa – pasinaudoti Vilniaus miesto savivaldybės skiriamu finansavimu ir atnaujinti kiemo aplinką, dalį vietos numatyti automobilių parkavimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius