15min.lt skaitytojas Gintaras praneša, kad Olandų gatvėje ties Vilniaus kolegija nuo Antakalnio žiedo kylant į kalną naujos eismo juostas žyminčios linijos nubraižytos kreivai. „Įvesta papildoma A juosta, todėl susidarė toje vietoje toks tarsi „pilvas“ ir jeigu į kalną važiuojančios mašinos prie pėsčiųjų perėjos ir šviesoforo, esančio kalno viduryje, nepasuka dešiniau, tai patenka į priešpriešinio eismo juostą“, – pabrėžė 20 metų vairavimo patirtį turintis Gintaras.
Vilniečio teigimu, vasarą, kai matomumas geras, nekyla jokių problemų, tačiau rudenį, kai temti pradeda gerokai anksčiau, arba žiemą pasnigus šioje vietoje gali nutikti skaudžių nelaimių.
„Vieną vakarą tuo įsitikinau pats, kai važiuodamas automobiliu į kalną nepasukau laiku dešiniau ir nuvažiavau į kalną priešpriešine juosta. Tik atsitiktinumo dėka nesusidūriau su automobiliu, atvažiuojančiu nuo kalno“, – pasakojo Gintaras.
Greičiau važiuoja autobusai
Vilniaus savivaldybė turi tik vieną patarimą – vairuotojai privalo atidžiau sekti kelių ženklus ir eismo juostų žymėjimą. Ir būti kantrūs. „Olandų gatvėje šiais metais įvesti eismo organizavimo pakeitimai. Tačiau vairuotojai dažnai važiuoja „iš atminties“, nestebi naujų kelio ženklų ir ženklinimo. Eismo juostų trajektorijų pakeitimus atlikus Kareivių ar Šeimyniškių gatvėse, taip pat reikėjo laiko, kad vairuotojai sektų atsiradusią naują informaciją ir ja vadovautųsi“, – teigė Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.
Anot savivaldybės atstovo, eismo situacija nuolat stebima, atsiranda papildomų kelio ženklų, informacinių skydų, kurie esą padeda informuoti vairuotojus. „Olandų gatvės pavyzdys bus peržiūrėtas papildomai kartu su Kelių policijos tarnybos pareigūnais“, – pažadėjo T.Kamaitis.
Pradedant viešojo transporto sistemos reformą, Vilniuje planuota įrengti apie 15 km naujų A juostų
Vilniaus gatvėse atsiras apie 15 kilometrų naujų A raide pažymėtų eismo juostų. Anot T.Kamaičio, vienas iš pagrindinių siekių, kodėl buvo įrengtos tokios juostos, buvo viešojo transporto greičio padidinimas.
„Tai pavyko įgyvendinti – autobusai ir troleibusai važiuoja 5 proc. greičiau“, – tikino Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Vilniaus gatvėse padaugėjo viešajam transportui skirtų eismo juostų. |
Kol kas iš suplanuotų papildomos eismo juostos neįrengtos Kalvarijų gatvės atkarpoje ir Švitrigailos gatvėje. Kalvarijų gatvės platinimas tarp Didlaukio ir J.Kazlausko gatvių planuojamas 2014 metais. Švitrigailos gatvėje platinimo darbai negalimi dėl teritorijų užstatymo.
Pažeidėjų – šimtai
Tiesa, ne visi vairuotojai paiso reikalavimo nevažiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Reidai parodė, kad tokių pažeidėjų dar daug. Praėjusią savaitę vos kelias valandas vairuotojus Ukmergės, Ozo, Kalvarijų gatvėse stebėję Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai nufilmavo 200 pažeidėjų.
Prieš dvi savaites tokį reidą surengę Vilniaus policijos pareigūnai Ukmergės gatvėje leidžiantis nuo Šeškinės kalno mažiau nei per pusantros valandos nustatė 63 Kelių eismo taisyklių 186-ojo punkto pažeidimus – už neleistiną naudojimąsi A juosta.
Ketvirtadienio rytą nuo 7 val.15 min. iki 9 val. policijos pareigūnai Kalvarijų gatvėje (prie „Siemens“ arenos ir buvusios Kuro aparatūros gamyklos) kontroliuos, ar lengvųjų automobilių vairuotojai neužima maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos.