Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnietis pasijuto mitų griovėju: gamyklinis akumuliatorius tarnavo 12 metų ir buvo pakeistas dar „nenumiręs“

Naujų akumuliatorių pardavėjai ir servisų meistrai ragina vairuotojus kas dvejus trejus metus pasitikrinti savo automobilių jėgainės būklę, o kilus abejonei dėl galimybės užvesti mašiną šaltą rytą – tučtuojau pirkti naują. Pinigų švaistyti nelinkę vairuotojai kalba, kad normalus akumuliatorius privalo tarnauti bent penkerius metus, o jei pasiseka įsigyti išties gerą – galbūt ir septynerius. Gazas.lt pasakoja apie dar ilgiau tarnavusią elektros kaupyklę ir atskleidžia vairuotojo receptą, kaip tai įmanoma.
Akumuliatorius
Akumuliatorius / 15min.lt nuotr.

„Dabar Lietuvoje tokie šalčiai, kad nutariau dėl viso pikto pasikeisti akumuliatorių“, – Gazas.lt sakė vilnietis vairuotojas Saulius.

Ši mašinos priežiūros operacija nebūtų niekuo ypatinga, jei ne viena aplinkybė – 2014 m. pradžioje „užtarnauto poilsio“ išleista 2002 m. pagaminta mobilioji jėgainė.

Akumuliatorius buvo sumontuotas dar gamykloje Vokietijoje į 2003 metų laidos benzinu varomą transporto priemonę.

Saulius dviem žodžiais apibūdino akumuliatoriaus ilgaamžiškumo receptą: pedantiška priežiūra.

15min.lt nuotr./Akumuliatorius
15min.lt nuotr./Specialistai pagal šį kodą iššifravo, kad senasis Sauliaus akumuliatorius pagamintas vasario mėnesį (B) 2002 metais (2).

„Nesu išprotėjęs dėl automobilių, tačiau, matyt, labai noriu išvengti situacijos, kai šaltą žiemos rytą kur nors skubant nepavyksta paleisti variklio vien dėl to, kad trūksta elektros energijos. Juolab automato kaimynų pastumti nepaprašysi. Todėl visą gyvenimą paisau specialistų patarimų, kaip rūpintis mašinos akumuliatoriumi“, – pasakojo Gazas.lt pašnekovas.

Trisdešimtmečio vairuotojo supratimu, svarbiausia taisyklė yra neleisti akumuliatoriui visiškai išsikrauti. Jei taip ir atsitiktų – būtina kuo greičiau sugrąžinti jėgainei prarastą energiją. Kitaip tariant, vien generatoriaus pastangų neužtenka – reikia specialaus pakrovimo.

Vilnietis neslepia ir vienos jam palankios aplinkybės: mašina labai retai „nakvoja“ lauke. Tiek darbe, tiek namuose automobilis statomas požeminėje aikštelėje.

„Kiek teko girdėti, kiekvieną akumuliatorių specialiu įrenginiu patariama pakrauti du sykius per sezoną – prieš žiemą ir po jos. Nes šaltuoju metų laiku jie labai sunkiai dirba ir palengva išsikrauna. Atvirai pasakius, ne visada paisiau šios taisyklės, bet bent vieną sykį – prieš didžiuosius šalčius – išimdavau akumuliatorių ir jį pilnai per keliolika valandų pakraudavau. Pavasarį orams šylant, šios procedūros atlikti nėra didelio ūpo, nes atrodo, kad akumuliatorius nuo šilumos ir pats vis labiau atsigauna“, – dalijosi patirtimi vairuotojas.

Vilnietis neslepia ir vienos jam palankios aplinkybės: mašina labai retai „nakvoja“ lauke. Tiek darbe, tiek namuose automobilis statomas požeminėje aikštelėje, kur net šalčiausiomis sausio ar vasario naktimis temperatūra nėra nukritusi žemiau 10 laipsnių šalčio.

„Šiltesnių kraštų gyventojų ilgiau tarnaujantys akumuliatoriai nestebina. Tuo tarpu Lietuvoje juos pjauna šaltos ir dažnai labai ilgos žiemos. Vienas meistras pasakojo, kad lietuviai piktinasi, kai tenka keisti vos pusantrų ar dvejų metų senumo mašinos akumuliatorių. Tačiau tas meistras tikino, kad jokių sąmokslo teorijų čia įžvelgti nereikia: gyventojai važinėja trumpais atstumais, taupo degalus nedidindami variklio sūkių, be to, šiais laikais mašinos prikimštos energijos reikalaujančios elektronikos. O kas pusmetį išiminėti ir dirbtinai krauti akumuliatorių apynaujų automobilių savininkams net nekyla minčių“, – kalbėjo jis.

Vilnietis prasitarė, kad jam šiek tiek gaila taip ir nesužinojus jo akumuliatoriaus galimybių ribų.

Tačiau teko atsižvelgti į ženklus, kad jėgainės tarnavimo laikas jau baigiasi.

„Žinau, kad automobilis sukonstruotas taip, jog starteris net nebando sukti variklio, jei jam neužtenka akumuliatoriaus pajėgumo. Tokio atvejo nebuvo, tačiau prigesęs prietaisų skydelio apšvietimas ir įvairių lempučių ryškumas kėlė nerimą. Vos tik įjungi, pavyzdžiui, priekinio lango vėjelį, švieselės prisiblausia“, – minėjo vilnietis.

Jis sakė jautęs, kad negali pasikliauti vien generatoriumi, kai elektros jo automobilyje reikia ksenoniniams žibintams, sėdynių ir langų šildymui, dviejų zonų klimato kontrolei, informaciniam ekranui, sėdynių, langų ir veidrodėlių reguliavimui, galų gale – garso aparatūrai ir signalizacijai.

„Mano darbas toks, kad turiu būti visada mobilus, negaliu sau leisti rytinės staigmenos dėl neužsivedančio automobilio. Todėl nervai neišlaikė – prasidėjus dabartiniams šalčiams, ėmiau ir pasikeičiau tą puikųjį akumuliatorių“, – juokėsi Gazas.lt pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius