Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

PER4M MAG: „VW Golf S2 Turbo“ – Golfas Baudėjas

„VW Golf“. Ar įmanoma Lietuvos vairuotoją sudominti šiuo legendomis apipintu modeliu? Kibiras, sielos ubagų mašina ir t.t. Kokių tik pavadinimų jam neprigalvota. Tačiau PER4M MAG su tuo nesutinka ir nori skaitytojams priminti apie vieną ypatingiausių ir originaliausių „VW Golf“ projektų Lietuvoje, įgyvendintu prieš keletą metų.
„VW Golf S2 Turbo“
„VW Golf S2 Turbo“ / VAZZ nuotr.
Temos: 1 Volkswagen
VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Taigi! Su kuo turime reikalą šįkart? Iš pirmo žvilgsnio Golfas kaip Golfas – senas, 87 metų, antros kartos. Bet kažkas su juo ne visai taip. Ryškiai šviesi žalia spalva tarsi išduoda šio automobilio paslaptį – „Pagaminta 222“.

Magiškasis 222 apjungia pašėlusius ir lengvai pakvaišusius bendraminčius, kurių aistra: „draguojantys“, žiede ir gatvėmis lakstantys bolidai. 222 –  tai „Audi“ S2, 2.2 l 20 vožtuvų variklis,  bei nuosavų automobilių valstybiniai numeriai, kurių skaitmenys trys dvejetai. Keliaukime į 2002 metus,  pirmąjį „Kalnapilio Drag“ lenktynių etapą. Trasoje laksto ir visus „daro“  trys „Audi S2“ ir vienas „Golf VR6“ – visi su 222 skaičiukais numeriuose. Nieko kito nelieka, kaip tik pasikrikštyti „dvejetukais“.

VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Simboliškieji dvejetukai rado savo vietą ir viename įdomiausių ir „pikčiausių“ 222 klubo projektų – „VW Golf/S2“. „Drakonas“, „britvų priešas“,  „gatvių velnias“ , „raketa“  – kaip norite, taip vadinkite, bet tikrai nesuklysite, jei taip šnekėsite apie antrosios kartos Golfą – Dragsterį, kuriam su standartinėmis padangomis trečia pavara prasukti ratus – net „kačiuko ašarų“  nevertas darbas. Jei trumpiau, tai 222 klubas dar 2004 – aisiais metais įgyvendino tai, ką VW inžinieriai padarė 2007–aisiais: į „VW Golf“ įmontavo variklį gale! Beprotiška mintis, bet ji įgyvendinta ir veikia puikiai! Taip puikiai, kad “golfuko” nenulaiko net galios matavimo stendas.

VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Pagrindiniai “ingredientai” panaudoti kuriant šį Super Golfą: 87 metų „VW Golf“ kėbulas, „Audi“ S2 variklis, daug techninių patobulinimų, daug kruopštaus rankų darbo, daug žinių bei nemažai pinigų. Ir žinoma – pati idėja! Ne kiekvienas “blaivaus” proto automobilių mylėtojas sugalvotų tokį projektą, o  tuo labiau sugebėtų jį įgyvendinti.

Kaip jau skaitėte, 222 klubas nusprendė iš seno 87 metų Golfo padaryti kažką išskirtinio. 2003–aisiais metais, šaltą rudenį 222 garaže stovėjo sidabrinės spalvos Golfas. Į klubo rankas, pateko avarijoje sudaužyta „Audi Coupe S2 SMS REVO“, perdaryta gamyklinės „Audi“ „tuning‘o“ firmos „Schmidt Motorsport“. „Schmidt Motorsport“ tobulino ne tik „Audi“ S2, bet ir S4 bei V8 modelius. S2 SMS‘ų buvo pagaminta vos 300 vienetų ir šie automobiliai išsiskyrė gerokai didesne variklio galia, nei standartinė „Audi“ S2. SMS REVO turėjo 2.2 l darbinio tūrio, 5 cilindrų turbo motorą su 286 „arkliais“. Ar tilps toks variklis į Golfą? Priekyje  – pamirškit tai... Gale?  Iš akies „pamatavus“ galinę Golfo kėbulo dalį buvo nuspręstą, jog tikrai „inlįs“ . Kitą dieną Golfas buvo išpjaustytas ir pradėtas projektas – „VW Golf S2 Turbo“.

VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Pirmoji dalis – kėbulas. Vienas iš esminių dalykų ruošiant automobilį lakstymui, o tuo labiau ir „Drag“ lenktynėms . Metame ir lupame iš automobilio viską, kas nereikalinga. Ne tik sėdynes, izoliacines medžiagas bet ir tam tikras nereikalingas kėbulo dalis. Mūsų „drakono“ svoris sumažintas apie 300 kg. Be visų apdailos pašalinimų atlikti ir kur kas įdomesni kėbulo lengvinimo darbai: slenksčiuose išpjaustytos skylės, skardiniai sparnai pakeisti iš stiklo pluošto pagamintais, naudotais legendiniame „VW Golf  2 – Rallye“. Prietaisų skydas paliktas nuo „Audi“ S2. Pirminiame šio bolido variante buvo panaudotas spidometras iš jau minėtos „Audi S2 SMS REVO“, kuris buvo sugraduotas net iki 320 km/h padalos. Neesminė, bet įdomi ir, žinoma, kiekvieno akiai maloni detalė. Stiklas taip pat nelengvas daiktas. Sunkūs standartiniai automobilio stiklai irgi yra pakeisti pagamintais iš FIA reikalavimus atitinkančio plastiko polikarbonato. Nauda dvejopa – palengvėja automobilis, o atsparumas dūžiui didina „Dragsterio“ vairuotojo saugumą. Pats kėbulas yra taip išpjaustytas, kad laikosi praktiškai vien tik ant FIA reikalavimus atitinkančių saugos lankų. Kitaip sakant – kaulai ir skūra!

VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Pažiūrėkime į Golfą iš vidaus. Gal vis tik duokime Jam naują vardą? Kažkaip nesinori Golfo vadinti Golfu, kai viduriai „Audi“: variklis „Audi“, transmisija „Audi“, stabdžiai irgi nuo „Audi“! Tiek to... GOLFO gale įmontuotas 2.2 litro darbo tūrio „Audi S2 SMS REVO“ automobilio variklis, žinoma, smarkiai patobulintas. Standartiniai velenai pakeisti sportiniais „Schrick“. Švaistikliai liko standartiniai, tačiau išlengvinti ir idealiai suvienodintas jų svoris, perdaryti įsiurbimo/išmetimo kanalai. Oro srauto matuoklė panaudota iš dar vieno ypatingo ralio automobilio – „Audi“ S1. Kas dar... „Porsche“ kuro purkštukai, „Porsche 993 Turbo“ automobilyje naudojama KKK 27 turbina. Kartu su turbina sumontuotas didesnio našumo tarpinis oro aušintuvas (Inter Cooler) su priverstiniu oro aušinimu. Pats IC yra kur kas didesnis nei standartinis „Audi“ S2. Golfe įmontuotas 700 mm pločio, 450 mm aukščio ir 80 mm storio aušintuvas, kuriam priverstinį oro aušinimą atlieka papildomi du galingi ventiliatoriai. Jų paskirtis – starto metu kuo labiau atšaldyti į variklį patenkantį orą. Pažvelkite į nuotraukas! Oras į variklį patenka per stogą! Specialiai išpjautoje angoje sumontuotas sportinis „Green“ oro filtras. Variklio darbą prižiūrintis kompiuteris perprogramuotas vokiečių firmos „TS–Tuning“. Smagiai atrodo ir smagų garsą skleidžia 76 mm nerūdijančio plieno išmetimo vamzdis. Beje, labai trumpas, kadangi variklis gale, tad iki automobilio išorės atstumas visai nedidelis. Viską sudėjus gauname „super turbo“ pragaro mašiną nekaltuose „VW Golf“ rūbeliuose. 222 teigimu, variklis turėtų išvystyti apie 500 AG ir 600 Nm. Išmatuoti pavyko tik šiek tiek virš 400 AG galią, nes matavimo metu praslysdavo galiniai ratai ir pilnos galios nepavyko pasiekti! 

VAZZ nuotr./VW Golf S2 Turbo
VAZZ nuotr./„VW Golf S2 Turbo“

Transmisija be jokios abejonės neliko Golfinė. Greičių dėžė pasiskolinta iš „Audi“ A4 1.8T, bei panaudota sportinė „Clutchnet“ sankaba. Kyla abejonių, ar gali standartinė dėžė atlaikyti „Dragsterio“ kuriamą jėgą? Visų pirma, 1.8T „Audzi“ agregatas geriausiai tiko pagal perdavimų skaičių. Antras dalykas – 222 Golf yra tikras distrofikas lyginant su  beveik dvigubai daugiau sveriančia  „bulkute“ A4, todėl ir greičių dėžei dirbti yra lengviau.

Važiuoklė. Priekis liko standartinis, na, išskyrus tai, kad sumontuoti sportiniai „KW Variant 2“ reguliuojami amortizatoriai (coilovers). Galinė važiuoklė konstruota pačio 222 klubo. Sumontuoti tie patys „KW Variant 2“ amortizatoriai bei tiek priekinėje, tiek galinėje pakaboje visos guminės detalės pakeistos metaliniais guoliais. Įveikus 400 m „Dragsterį“ reikia priversti sustoti. Golfas parašiuto neturi, tačiau stabdymo darbą atlieka „Audi“ S2 (priekyje ir gale 280 mm diskai) stabdžiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius