Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Xenon“ šviesos: kodėl mane akina šviečiantys kitų automobilių žibintai?

Priežasčių tam gali būti daugybė: susidėvėję ar purvini automobilio žibintų stiklai, neveikianti aukščio reguliavimo funkcija, reflektorinės, o ne lęšinės lempos ir t.t. Tačiau didžiajai daliai automobilio šviesų akinimo priežasčių neretai yra vartojamas vienas kiek neteisingas apibūdinimas: „kinietiški ksenonai“.
„Xenon“ šviesos: kodėl mane akina šviečiantys kitų automobilių žibintai?
„Xenon“ šviesos: kodėl mane akina šviečiantys kitų automobilių žibintai? / Andriaus Lauciaus nuotr.

Tačiau tai – netiesa, nes net ir pigūs turguose pardavinėjami „Xenon“ komplektai gali būti tinkamai sumontuoti į automobilį (žinoma, jei juose niekad nebūtų gamybinio broko, kas tokiose prekėse yra gana dažnas reiškinys). Tik daugumoje mašinų neužtenka tik dalių, esančių pačioje „Xenon“ dėžutėje.

Diegiant „Xenon“ trumpąsias šviesas, privaloma papildomai įstatyti žibintų apiplovimo bei automatinę aukščio reguliavimo sistemas ir pakeisti ar perdaryti patį žibintą. Taip pat į vidų dažniausiai būtina įstatyti lęšius, nes daugumoje automobilių tik jie sugeba tinkamai sufokusuoti šviesos spindulį.

Senųjų golfų, „bulkų“ ar „kregždžių“ vairuotojai – kurie, montuodami ksenonus, atlikot ir aukščiau paminėtus darbus?

Jei bent vienas iš jų nėra padarytas, automobilio žibintai kone kiekvienu atveju šviečia „kreivai“ ir akina kitus vairuotojus. Deja, bet tokių techniškai netvarkingų automobilių Lietuvoje vis dar yra nemažai. Tačiau atrodo, kad viskas krypsta į gera - ne vienerius metus ksenonines sistemas montuojančio serviso „Xenonai.lt“ vadybininkas Igoris teigia, kad pastaruoju metu netvarkingų sistemų turėtojų sparčiai mažėja.

Tam įtakos turi keli veiksniai: visų pirma, į Lietuvą vis dažniau atkeliauja automobiliai su jau gamykloje sumontuotais „Xenon“ ar „Bi-Xenon“ žibintais, pačioje šalyje taip pat vis daugiau naujų mašinų perkama su geriau nei halogeninės lemputės šviečiančia sistema. Tuo pačiu ir senesnių automobilių vairuotojai, norėdami pagerinti kelio matomumą, dažniau supranta, kad sumontuoti ksenonams neužtenka tik pakeisti lemputes bei įstatyti „Xenon“ blokelį.

Neturintys žibintų apiplovimo ir kitų ksenonams būtinų atributų automobilių vairuotojai ypatingai nelaukia techninės apžiūros, nes ši netvarkingų „Xenon“ sistemų turėtojų „nepraleidžia“. Tačiau dėl silpnai šviečiančių mašinos žibintų kenčiantys vairuotojai neturėtų nuliūsti, nes, anot Igorio, ksenonines šviesas galima sumontuoti į bet kurį automobilį. Praktiškai visiems jiems reikia padaryti žibintų apiplovimą bei automatinį aukščio reguliavimą, tačiau kai kurioms mašinoms nereikia perdarinėti stiklų ir montuoti lęšių – pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ W211 kėbulo automobilių žibintai turi visus „Xenon“ šviesoms reikalingus žymėjimus ir jų pačių liesti diegiant ksenonus nereikia.

Perkant pigius „kinietiškus“ ksenonus, kaip jau minėta, yra didelė rizika apsigauti. Visų pirma, pačios lemputės neretai nėra testuojamos, tad į vieną komplektą gali būti sudėti du skirtingai šviečiantys šaltiniai. Jose taip pat pasitaiko liejimo broko – blogai padarytas stiklas sąlygoja prastas jos optines savybes, t.y. ksenonai šviečia prastai, netolygiai. Jeigu pačios lemputės stiklas išlietas iš prastos kokybės medžiagos, greitai išdega aplink esantis reflektorius – iš veidrodinį atspindį turinčios medžiagos jis tampa tamsiai rudu.

Teoriškai visi automobiliai, turintys „Xenon“ šviesas, privalo turėti ir žibintų apiplovimo sistemą, kuri nesunkiai matoma mašinos išorėje ir vairuotojai, kurių transporto priemonės ksenonus naudoja be šios minėtos sistemos, turėtų būti baudžiami. Kitaip sakant, pagal oficialius Europos Sąjungos bei Lietuvos techninius reikalavimus, tokius automobilius eksploatuoti draudžiama. Tačiau ar teko girdėti apie bent vieną žmogų, kurio mašiną sustabdę kelių eismo patruliai tikrintų jos šviesas?

Šiuo metu „Xenon“ žibintai montuojami į beveik visus automobilius: kai kuriuose jie būna jau bazinėje komplektacijoje, kai kuriuose – užsakomi papildomai. Gamykliniai ksenonai visada turi šiuos komponentus: aktyvų spindulio aukščio reguliavimo mechanizmą bei specialų reflektorių turinčius žibintus, specialiai „Xenon“ lemputėms suprojektuotą optiką (lęšinė šviesos skleidimo sistema, skaidrus žibinto stiklas ir t.t.), pačias „Xenon“ lemputes bei jų balastus, automobilio pasvirimo daviklius ir, žinoma, žibintų apiplovimo sistemą. „Bi-Xenon“ sistemose kartais galima rasti ir elektromagnetinį lemputės pakėlimo mechanizmą.

Į automobilius „Xenon“ pirmieji pradėjo montuoti vokiečiai – septintosios klasės BMW 1991 metais pralaužė ledus šioje srityje. Tiesa, juose tada dar buvo montuojama D1 lemputė, kuriai sugedus, turi būti keičiamas visas žibintas. Tačiau pats „Xenon“ veikimo principas yra išlikęs toks pat iki šių dienų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius