Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Džiaugsmas dėl galimybės su B kategorija vairuoti lengvuosius motociklus bliūkšta

Seimas balandžio pabaigoje patvirtino Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, pagal kurias nuo šių metų rugpjūčio 21-osios turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą bus leista vairuoti ir lengvuosius motociklus, kurių variklio darbinis tūris neviršija 125 kub. cm.
„Vespa“ motorolerių sezono atidarymas
„Vespa“ motorolerių sezono atidarymas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kol kas tvarka, kuria bus suteikta tokia galimybė, nepatvirtinta, o dėliojantis galimybių schemas, kaip, turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, pasibalnoti 125 kub. cm „ponį“ kelia daugiausia nuostabos kupinų aikčiojimų. O galiausiai paaiškėja, kad šis įstatymas patrauklus tik popieriuje, o ne realiame gyvenime. Štai kodėl.

Pradėkime nuo įstatymo formuluotės pakeitimų, įsigaliosiančių po pusantro mėnesio. Pagal priimtus pakeitimus nutarta ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą, suteikti teisę Lietuvoje vairuoti lengvuosius motociklus. Mokymų tvarką turės nustatyti Susisiekimo ministerija arba jos įgaliota institucija.

Vairuotojų rengimą Lietuvoje prižiūri ir kontroliuoja Lietuvos transporto saugos administracija. Iš jos artimiausiu metu ir turėtume sulaukti tvarkos, kaip šis įstatymas bus vykdomas, tačiau jau dabar aiškėja, kad procesas bus gana sudėtingas ir įstatymo šalininkų deklaruoto bumo persėdančių ant lengvųjų motociklų nesukels. Apskritai tikėtina, kad šis įstatymas nieko nepakeis. Kodėl?

Pradėkime nuo statistikos

VĮ „Regitros“ duomenimis, 2021 metų sausio 1-ąją Lietuvoje buvo 1 487 898 asmenų, turinčių B kategorijos vairuotojo pažymėjimus. Būtent jie labiausiai džiaugėsi atsiveriančia galimybe išbandyti lengvuosius motociklus.

Džiaugsmas praeina labai greitai, kai įdėmiai skaitoma įstatymo formuluotė. Sėsti ant motociklo bus galima tik tuomet, kai tie beveik pusantro milijono vairuotojų baigs A1 kategorijos transporto priemonių praktinio mokymo kursą. Taigi jiems reikės grįžti į vairavimo mokyklas. Koks tas kursas bus, galime tik fantazuoti.

A1 kategorijos vairavimo kursų praktinę dalį dabar sudaro 10 akademinių valandų – 5 važiavimai (tokios pačios sąlygos ir A ketegorijai). Dalis jų vykdomi aikštelėje, o dalis eisme. Tikėtina, kad tokia formuluotė (10 akademinių praktinio važiavimo pamokų) nebus pasirinkta, tad galime svarstyti, kad į mokyklą reikės sugrįžti kokioms 4 akademinėms valandoms ir atlikti 2 važiavimus. Tikėtina, kad toks malonumas gali kainuoti apie 100 eurų.

Dabar vairavimo mokyklos su VĮ „Regitra“ bendradarbiauja pasikeisdamos informacija apie mokinius, kurie lanko kursus ir tų kursų eigą – išlaikytus mokyklinius teorijos ir praktikos egzaminus.

Tuomet VĮ „Regitra“ asmenį gali registruoti teorijos ar praktikos egzaminui. Kadangi įvestas reikalavimas baigti papildomus praktinius vairavimo kursus, tai reiškia, kad mokykla su kiekvienu mokiniu privalės sudaryti mokymo (paslaugos teikimo) sutartį. Tai – administracinė našta.

Registruojantis vairavimo kursams reikia pateikti ir sveikatos pažymą. O tai dar viena papildoma finansinių ir laiko išlaidų eilutė. Apie išlaikytą / išklausytą praktinio vairavimo kursą vairavimo mokykla turės informuoti „Regitrą“. Kodėl?

Todėl, kad būtent ši įstaiga išduoda vairuotojo pažymėjimus, kurie yra pagrindinis dokumentas, įrodantis, kokias transporto priemones kiekvienas mūsų gali vairuoti. Taigi pasitikrinę sveikatą, pabaigę praktinius mokymus, turėsime investuoti paskutinius 14,10 eurų (jeigu vairuotojo pažymėjimas daromas neskubos tvarka), kad galėtume pasibalnoti tą 125 kub. cm „ponį“ ir atsirastų papildomas kodas vairavimo pažymėjime, informuojantis policijos pareigūnus apie mums suteiktą teisę valdyti lengvąjį motociklą.

Ar ši tvarka palanki naujiems vairuotojams?

Sakysite, kad ši tvarka bus palanki visiems dabar B kategoriją siekiantiems įgyti vairuotojams? Nė velnio. Vėl grįžkime prie kelių sakinių įstatymo teksto analizės.

„Ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą“ – štai kas galės važinėti su 125 kub. cm. motociklais. Vairavimo mokyklos vieningai sutinka, kad daugiau kaip pusė ateinančiųjų mokytis vairuoti yra 18 metų jaunimas, baigę mokyklą ir jos baigimo proga vairavimo kursus gavę kaip dovaną. Taigi 18-mečiui reikės laukti dar 6 metus, kad galėtų pasinaudoti šia galimybe. Tačiau tuomet racionalusis protas ima kelti klausimą – jeigu jau skirsiu laiką mokymuisi, gal geriau rinktis A kategorijos kursus ir egzaminą „Regitroje“, po kurio galėsiu vairuoti motociklą tokio galingumo, kokio norėsiu ir kur norėsiu.

Priminsiu, kad leidimas su B kategorijos vairuotojo pažymėjimu vairuoti lengvąjį motociklą galioja tik Lietuvoje. Nebesvaikite apie legalius pasivažinėjimus Pietų Europoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius