Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mūšis tęsiasi: ar Seimas leis B kategoriją turintiems asmenims vairuoti ir motociklus iki 125 kub. cm?

15min skaitytojai teiraujasi, ar tiesa, kad B kategorijos vairavimo egzaminą išlaikę ir gavę pažymėjimą „Regitroje“ vairuotojai ateityje galėtų vairuoti ne tik lengvąjį automobilį arba AM kategorijai priklausantį mopedą, bet ir A1 kategorijai priklausančią transporto priemonę? Kitaip tariant, motociklą su varikliu iki 125 kub.cm.
Motociklas
Motociklas / 123RF.com nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Skaitytojai teigia girdėję, kad Seimas jau palaimino šią naują tvarką. Tačiau neradę jokių tai patvirtinančių teisės aktų.

Paaiškiname: Seimas naujos tvarkos dar nepatvirtino, pokyčiai Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme dar nepadaryti.

Projektas, kuriuo siūlyta leisti B kategorijos teisę vairuoti turintiems žmonėms sėsti ir prie mopedo vairo, registruotas Seime buvo dar pernai rugpjūtį.

Keisti įstatymą pasiūlė Peticijų komisija, vadovaujama „darbiečio“ Petro Čimbaro po to, kai sulaukė piliečio Ernesto Jasaičio peticijos.

Tiesa, Seime svarstomame dokumente numatoma įvesti ir papildomą sąlygą – ši naujovė galiotų nuo 24 metų amžiaus ir tik turint 2 metų vairavimo patirtį. Tačiau Susisiekimo ministerija ir daugelis kalbintų ekspertų tokiai idėjai apskritai nepritaria.

Akivaizdu, kad tokie pokyčiai labai pagyvintų motociklų ir keturračių rinką. P.Čimbaro teigimu, „nenormalu, kad atvažiavęs į kaimą automobilio vairuotojas negali pažintiniu miško taku važiuoti keturračiu, nors vairuoti moka“.

Seimo narys teigia, kad tokia tvarka (kai su B kategorija galima vairuoti ir motociklus iki 125 kub.cm) galioja daugelyje Europos valstybių. Pats P.Čimbaras turi B, C ir E kategorijų vairuotojo pažymėjimą.

Šis projektas gegužę buvo pateiktas Seime, tuomet jam pritarta po pateikimo. Parlamente planuota toliau įstatymą svarstyti birželio pabaigoje, tačiau tai nebuvo padaryta, nes įstatymo pakeitimus svarsčiusio Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė kreipėsi į Vyriausybę, prašydama išvados.

Vyriausybė, P.Čimbaro teigimu, pasidavė Susisiekimo ministerijos įtakai ir pateikė neigiamą išvadą.

„Tačiau tai ne pabaiga. Ne kartą yra buvę, kad Vyriausybė nepritaria projektams, bet Seimas vis tiek balsuoja už. Todėl aš rankų nenuleisiu ir bandysiu įtikinti Seimą, kad šitas projektas yra geras ir eismo saugumui įtakos neturės. Nes bent jau man niekas nepateikė priešingų įtikinamų argumentų su statistika“, – sakė P.Čimbaras.

Parlamentaras sako, kad prieš jo siūlymą pasisako ir vairavimo mokyklų pedagogai. P.Čimbaro įsitikimu, jie yra suinteresuoti rengti daugiau pamokų ir iš to gauti pajamas.

Toliau svarstyti įstatymą Seimas turėtų kitą savaitę prasidėsiančiose rudens sesijoje, o jei per ją nespės – diskusijas dėl projekto tęs jau naujos kadencijos Seimas.

Motociklininkas H.Pupelis: koją gali pakišti patirties stoka

„Sakoma, kad patirtis matuojama nuvažiuotų kilometrų skaičiumi – tai tikrai nėra teisybė. Manau, kad patirtis matuojama patirtomis situacijomis kelyje. Juk tik tada tu supranti, gebi vairuoti ar ne. Nesvarbu, ar tai motociklas, ar automobilis, ar sunkvežimis.

Manau, kad siūlymas leisti vairuoti motociklus, kurių variklio tūris ne didesnis nei 125 kub. cm, gal kiek neapgalvotas. Pasiteisinimas, kad tai pagerins situaciją kelyje, tikrai netinkamas. Motociklai dažniausiai „išlenda“ kaip ir musės – kai geras oras. Tai nutinka vasarą, kai automobilių miestuose ir taip mažiau“, – sako Henrikas Pupelis – Lietuvos ralio čempionato dalyvis ir patyręs motociklininkas.

Jo teigimu, šia naujove pirmiausiai pultų naudotis jauni vairuotojai. O juk jiems labiausiai ir trūksta patirties.

Susisiekimo ministerijos išvada – neigiama

Susisiekimo ministerija savo išvadose nurodė, kad motociklai (iki 125 kub. cm) yra sudėtingesnės ir pavojingesnės transporto priemonės už mopedus, nes reikalauja specifinių žinių bei praktinio vairavimo įgūdžių. O patys motociklai yra laikomi viena iš pavojingiausių transporto rūšių, t. y. tikimybė žūti yra bemaž 20 kartų didesnė, nei vairuojant lengvąjį automobilį.

„Todėl bet koks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui“, – pažymima išvadoje.

Padidintų motociklų populiarumą, bet sumažintų saugumą

Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.

Taip pat pabrėžiama, kad A1 motociklų vairuotojams būtina turėti žinių, kaip tinkamai naudoti apsauginius drabužius ir apavą, šalmus, žinoti apie rizikos veiksnius, pavyzdžiui, slidžius kanalizacijos dangčius, horizontalaus kelio ženklinimo kliūtis, o šių žinių neįgyjama siekiant vairuoti lengvąjį automobilį. Tad, ministerijos ekspertų manymu, argumentai, kad projektas sumažintų biurokratijos ir išlaidų vairuotojams, nėra tinkami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius