Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 04 07

BMW inovacija: aštuonių pavarų automatinė transmisija, naudojanti GPS imtuvo duomenis

Jau tampa tradicija, kad didžiausios naujovės automobiliuose prasideda nuo jų diegimo ir išbandymo aukštesnės klasės modeliuose. BMW šįkart pristato penktosios serijos modelyje išbandytą automatinę aštuonių pavarų greičių dėžę, veikimo principu panašią į mechaninę, valdomą vairuotojo: ji pati pagal GPS (visuotinės padėties nustatymo sistemos, angl. „Global Positioning System“) bei DSC (dinaminės stabilumo kontrolės) duomenis nustato gatvės būklę bei laukiančias įkalnes, posūkius ir kitus kelio nelygumus.
BMW transmisija, naudojanti GPS
BMW transmisija, naudojanti GPS. / Gamintojo nuotr.

BMW atstovai teigia, kad tokio tipo pavarų dėžė jau yra vienoje iš paskutinių bandymų stadijų, prieš paleidžiant ją į serijinę gamybą. Ši transmisija, remdamasi GPS, gali prognozuoti automobilio laukiančius netikėtumus: įkalnes, nuokalnes, posūkius bei eismo judėjimą mieste. Pagal DSC ji nustato kelio būklę: ar jis yra sausas, šlapias, padengtas sniegu ir t.t. Remdamasi tokiais duomenimis, transmisija pati pasirenka optimalią važiavimo pavarą.

Žinoma, toks išradimas teoriškai nėra naujas – nuo pat mechaninės greičių dėžės atsiradimo vairuotojas galėjo pats stebėti visus šiuos parametrus ir pagal juos nustatyti transmisijos pavarą. Tačiau automatinėje greičių dėžėje vis dar yra tokie mygtukai kaip „Dry“, „Wet“, „Sport“ ir pan. BMW sukurta transmisija leistų juos galutinai panaikinti ir, sėdint prie automobilio vairo, galutinai pamiršti pavarų dėžę. Žinoma, pagrindinės padėtys turbūt išliktų: D (važiavimo pavaros), R (atbulinės pavaros), N (neutralios pavaros) bei P (stovėjimo pavaros).

Toks išradimas gerokai pakeistų supratimą apie pavarų dėžes: tik neseniai buvo prieita iki rezultatų, pagal kuriuos automatinė transmisija sunaudoja tiek pat kuro, kiek ir mechaninė bei bėgėjasi tokiu pat tempu. Atsiradus „mąstančiai“ greičių dėžei, mechaniškai perjunginėti pavaras nebebūtų jokio tikslo – ji suderintų geresnius mechaninės dėžės parametrus su automatinės transmisijos komfortu.

BMW teigia, kad yra mąstoma ir apie transmisiją, kuri reaguotų į greičio kameras, vadinamuosius „inkilus“: tokiu atveju tai būtų ne tik „protinga“ pavarų dėžė, bet tuo pačiu ir antiradaras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius