Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 08 08

„Mazda“ kovos su automobilių antsvoriu

„Mazda“ praneša, kad sieks nuo kiekvieno atnaujinto automobilio numesti bent 100 kg nereikalingo antsvorio ir taip gerinti dinamines ir ekonomines savybes. Pradžia jau padaryta, jiems sekasi tikrai neblogai.
„Mazda CX-5“
„Mazda CX-5“ / Gamintojo nuotr.

Nors tai nėra pati lengviausia užduotis, tačiau „Mazda“ jau gali pasigirti, kad kai kurie atnaujinti modeliai iš tikrųjų lengvėja. Pavyzdžiui „Mazda CX-5“ už kitą tokio pat dydžio „Mazda CX-7“ yra lengvesnis net 260 kilogramų. Žinoma, tai didelė užduotis inžinieriams, tačiau visa tai daroma dėl gero tikslo - baltųjų meškų gelbėjimo.

Niekam ne paslaptis, kad kuo automobilis sunkesnis, tuo daugiau kuro jis naudoja. Vis griežtėjantys aplinkos taršos reikalavimai, panašu, reikalauja ne tik ekonomiškesnių variklių, tačiau ir lengvesnių automobilių. Bet lengvinant automobilį, sunki užduotis tenka inžinieriams. Jiems reikia užtikrinti saugumą, sugebėti sutalpinti visą reikalingą įrangą ir išlaikyti automobilio patikimumą. Vienas lengviausių būdų taupyti svorį, tai lengvų, tačiau tvirtų medžiagų naudojimas.

Kol kas plačiausiai naudojamas lengvasis metalas yra aliuminis. Jis tvirtas ir lengvas, todėl puikiai tinka tiek važiuoklės, tiek kėbulo dalims. Negalima pamiršti ir anglies pluošto, kuris vis dažniau naudojamas sportinių automobilių gamyboje, tačiau į kasdienius automobilius, kelią skinasi lėtai. Jo kaina itin didelė. Yra ir daugiau lengvų, bet tvirtų medžiagų, kurios leidžia taupyti svorį, bet automobilių gamintojai į viską žiūri ekonomiškai. Kai kurios medžiagos, kurios leidžia užtikrinti tvirtumą ir mažą svorį, kol kas kainuoja labai brangiai, todėl jas naudoti masinėje gamyboje, tiesiog neapsimoka. Daugelis iš tų medžiagų, tikriausiai niekada ir neatpigs.

„Audi“ jau daugiau nei dešimtmetį plačiai naudoja aliuminį, anglies pluoštą ir magnį, savo automobilių gamybai. Tokie automobiliai kaip „Audi A2“ ar „Audi A8“ turi aliuminines kėbulo ir važiuoklės dalis. Apie svorio taupymą kalba ir „Ford“, kurie ruošia aliumininį kėbulą savo visureigiui „F-150“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius