Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 04 26

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas parodė, kad vairuotojai neišlaikytų teorijos egzamino

Pirmojo Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzamino rezultatai parodė, kad Lietuvos vairuotojai nežino kelių eismo taisyklių ir neišlaikytų teorijos egzamino, teigiama „Lietuvos draudimo“ pranešime spaudai.
Vairuotojas
Vairuotojas / Photos.com nuotr.

Net 41 egzamino dalyvis iš 53, spęsdamas teorijos užduotis, padarė 10 ir daugiau klaidų, 17 vairuotojų suklydo 15 ir daugiau kartų. Egzamino nugalėtoju paskelbtas vilnietis Dmitrij Bial, vienintelis  iš visų dalyvių nepadaręs nei vienos klaidos.Dmitrij Bial yra vairavimo instruktorius, todėl su kelių eismo taisyklių teorija jam tenka susidurti kasdien.

„Kaip ir prognozavome, dažnas vairuotojas kelių eismo taisykles yra pamiršęs ir jei tektų perlaikyti Kelių eismo taisyklių teorijos egzaminą, mažiausiai pusė šiandien vairuojančių jo tikrai neišlaikytų. Mes esame įsitikinę, kad eismo taisyklių žinojimas ne tik padeda išvengti policijos nuobaudų už ne vietoje paliktą automobilį ar kitą nusižengimą, bet ir išvengti avarijų. Autoįvykių statistika negailestinga – dauguma avarijų įvyksta dėl kelių eismo taisyklių nesilaikymo ir visos – dėl vairuotojo klaidos“, – sako AB „Lietuvos draudimas“ Kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas.

Daugiausiai, net 44 klaidos užfiksuotos atsakant į klausimą „Kokiais atvejais turi būti įjungta avarinė šviesos signalizacija?“.

Iš viso į Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą savanoriškai pasitikrinti žinias susirinko 53 vairuotojai – 35 vyrai ir 18 moterų.  Egzamino metu dalyviams pateiktas 31 specialiai atrinktas klausimas iš kelių eismo taisyklių. Klausimai, padedant policijos pareigūnams parinkti taip, kad kuo geriau atspindėtų įvairias praktines situacijas kasdien pasitaikančias Lietuvos keliuose ar situacijas, dėl kurių dažnai įvyksta autoįvykiai.

Daugiausiai, net 44 klaidos užfiksuotos atsakant į klausimą „Kokiais atvejais turi būti įjungta avarinė šviesos signalizacija?“, 41 vairuotojas suklupo ties klausimu „Kokiu kelio ruožu važiuojant pavojingiausias stiprus šoninis vėjas“, dar 37 dalyviai neteisingai arba nepilnai atsakė į klausimą „Kam leidžiama važiuojant neužsisegti saugos diržų?“.

Be jau paminėtų, vyrai dažniausiai klydo atsakydami, kad geltonas mirksintis šviesoforo signalas leidžia eismą ir įspėja, kad sankryža yra nereguliuojama ir kad vaikus nuo 3 metų amžiaus leidžiama segti suaugusiųjų saugos diržais.

Moterys suklupo atsakydamos kada pėstiesiems leidžiama įžengti į važiuojamąją dalį ir nežinojo, kad jei nesi įsitikinęs, kad važiuoti atbulomis yra saugu, reikia išlipti ir apsižiūrėti, o ne važiuoti lėtai.

Sėkmingiausias dalyviams pasirodė klausimas „Ką reiškia kartu įjungti geltonas ir raudonas šviesoforo signalai?“. Į jį neatsakė tik viena moteris. Po vieną kiekvienos lyties atstovą nežinojo, kad posūkio signalą privaloma rodyti visada, o ne tik kai už tavęs važiuoja kitas automobilis.

Egzaminas šiemet surengtas pirmą kartą ir skirtas ugdyti vairavimo kultūrą per pozityvų pavyzdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius