Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dominykas Butvilas: Kaip atrodo čempionai naujokų akimis?

Ralis Lenkijoje – visai kitas dalykas nei startas Lietuvoje. Būtent todėl ir pasiryžom pagaliau įgyvendinti idėją ir startuoti „Rajd Barborka 2013“ varžybose Varšuvoje. Sprendžiant iš to, kad čia buvome vieninteliai užsieniečiai – mūsų idėja buvo originali. Pradėjome ruoštis dar likus keliems mėnesiams iki starto. Ar mums pavyko? Nelabai.
Dominykas Butvilas
Dominykas Butvilas / Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr.

Visas pasiruošimas prasideda nuo ralio dokumentų skaitymo. Dažniausiai ten informacija apie ralį atsiranda tik lenkų kalba, todėl viską sužinome paskutiniai. Nors Renatas Vaitkevičius yra tikrai puikus šturmanas, tačiau lenkiškai šnekėti dar nespėjo išmokti.

Nepaisant to, organizatoriai buvo labai svetingi, paslaugūs ir malonūs.  Tiesa, ne visi šnekėjo angliškai, bet tiek jau to, galėjau ir aš kažką jau lenkiškai išlement: „Mozem razmovač pa angelsku?“ (galime kalbėti angliškai?). Jei ne, tai ne. Tada arba teko linksėti iš šypsotis, arba kalbėt rusų-anglų-lietuvių kalbų miksu. Iš to, kaip man sekėsi, padariau išvadą, kad jau maždaug pusę sakinio galiu suprast. Taigi, apie ką ėjo kalba, visada žinojau, o visa kita tik detalės (kartais svarbios, bet ką padarysi...).

Galėjo sektis ir geriau, bet juk visad taip būna, ar ne?

Į klausimą kaip mums sekėsi, galiu atsakyti – įvairiai. Galėjo sektis ir geriau, bet juk visad taip būna, ar ne? Kiekvieną kartą Lenkijoje mus pasitinka ekstremalios sąlygos. Europos čempionate Mikolaikuose užpuolė liūtys, kurios subjaurojo kelius taip smarkiai, jog klimpome. Na o šį kartą mus pasitiko šlapdriba, smelkiantis žvarbus vėjas ir pūgos.

Du mėnesius save ruošiau tam, kad važiuosiu ant asfalto. Keitėm amortizatorius, stabdžius, treniravomės. Atvažiavom čia, staiga užklupo žiema. Aš nesiskundžiu, žieminių padangų turėjome net kelis komplektus ir aš labai norėjau, kad iškritęs sniegas čia ir pasilikų. Pirmą dieną vykusiame kvalifikaciniame važiavime, išvažiavome pabandyti automobilį. Tikrai nesitikėjau parodyti kažkokio ypatingo rezultato. Išvis buvo sunku prognozuoti, kaip 380 AG ir kokius 600 Nm turintis automobilis elgsis su standartinėm žieminėm padangom. Ir taip iš lėto ramiai prasivilkę trasa sužinojome, kad finišavome antri, tik 0.6 sek. pralaimėję Kajetanui Kajetanowicziui, dabartiniam Lenkijos čempionui.

Tokios geros nuotaikos lydimi pradėjome ir antrą dieną, bet čia vėl oras mane visiškai supainiojo. Startavome žieminėmis padangomis, kurios, deja, visiškai tam netiko. Kadangi pagal starto tvarką buvome rikiuotės gale (organizatoriai apsuko originalią starto tvarką) menką sniegą automobiliai pravažinėjo ir atsidengė asfaltas. Kituose ruožuose taip pat nesisekė „atspėti“, kurios padangos tinkamiausios. Atvažiavęs prie starto linijos mačiau, kad mano pasirinkimas prasilenkdavo su Lenkijos lyderių sprendimais. Ir nieko keisto. Pirmą kartą įmestam į tokį karštą kubilą sunku išlipt sausam ar nenudegus.

Lenkų komandų profesionalumas nustebino: serviso automobiliai su padangų šildytuvais, padangų komplektai kiekvienam greičio ruožui

Taip pat padarė įspūdį lenkų komandų profesionalumas. Prie pat ruožų ekipažų laukė serviso automobiliai su padangų šildytuvais, pilnu asortimentu skirtingų padangų tipų ir mišinių, parinktų kiekvienam ruožui atskirai. Aš net nežinojau, kad leidžiama tarp ruožų keisti ratus, bet juk kas nedraudžiama yra legalu, ar ne?

Įspūdingiausias dalykas šiame ralyje – legendinis „Karowa“ greičio ruožas senamiesčio gatvėje. Visa trasa apšviesta, apstatyta žiūrovų tribūnomis. Parodiniai važiavimai prasidėjo dar kelioms valandoms iki ralio lyderio starto. Kas pusvalandį į trasą išlėkdavo Europos šoninio slydimo čempionai, kurie irgi paliko nerealų įspūdį. Tiesioginė transliacija per „TVP Sport“ kanalą, fejerverkai ir kiti efektai sukūrė labai gerą atmosferą. Čia startuoti tikrai buvo jėga!

Psichologiškai ir morališkai irgi nemažai patobulėjome. Reikėjo vidinės ramybės, suvokiant dar prieš ruožo startą, kad negali padaryti daugiau negu šiuo metu leidžia tavo technika ar aplinkybės. Taip pat pamatėme kiek daug išmokti dar turime. Žiūrėdamas į lyderius save pamačiau naujokų akimis. Pavyzdžiui, kitos šalies ekipažui atvykusiam į Lietuvą tikrai būna įdomu kokiomis padangomis startuoju, jiems yra mįslė kaip viename ar kitame ruože galima pravažiuoti tokiu greičiu. Tai, kas jau po daugelio metų atrodo man aišku, nuvažiavus į Lenkiją vėl apsiverčia aukštyn kojomis.

Reziumuojant galiu pasakyti: gerai, kad čia startavome, tik šiek tiek apmaudu, kad to nepadarėme jau 2012–taisiais. Įgyta patirtis šį savaitgalį būtų labai pravertus!

„Rajd Barborka 2013“ greičiausių ralistų dešimtukas (D.Butvilas – 22):

Poz. Nr. Ekipažas
Automobilis
Grupė Poz.
gr.
Laikas GR

Atsilikimas/
skirtumas

1 2 Kajetanowicz/Baran
Subaru Impreza

3

1
13:18.770
 
 
 
2 1 Kuchar/Dymurski
Peugeot 207 S2000

3

2
13:29.870
 
0:11.100
0:11.100
3 6 Chuchała/Heller
Subaru Impreza STi

3

3
13:41.870
 
0:23.100
0:12.000
4 16 Steinhof/Hundla
Ford Fiesta R5

3

4
13:48.140
 
0:29.370
0:06.270
5 12 Butruk/Dzienis
Mitsubishi Lancer Evo IX

3

5
13:59.320
 
0:40.550
0:11.180
6 3 Sołowow/Petterson
Ford Fiesta WRC

3

6
14:00.380
 
0:41.610
0:01.060
7 9 Grzyb/Siatkowski
Ford Fiesta R5

3

7
14:03.090
 
0:44.320
0:02.710
8 21 Grzesiński/Tutaj
Mitsubishi Lancer Evo VS

3

8
14:04.250
 
0:45.480
0:01.160
9 19 Felix/Gleixner
Mitsubishi Lancer Evo X RS

3

9
14:13.960
 
0:55.190
0:09.710
10 10 Oleksowicz/Kuśnierz
Ford Fiesta S2000

3

10
14:15.100
 
0:56.330
0:01.140
22 4 Butvilas/Vaitkevičius
Mitsubishi Lancer Evo X
3 20 15:08.680 1:49,910
0:00.310

Dominykas Butvilas rašo tinklaraštyje Domas.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius