Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Donatas Skulskis: ES padangų ženklinimas padeda vairuotojams ir verčia pasitempti gamintojus

Europos Komisija rūpinasi eismo saugumu, prieš kurį laiką buvo iškeltas labai aktualus tiesiogiai su tuo susijęs klausimas: padangų gamintojų pasaulyje padidėjo dešimtimis kartų ir jei nebus aiškios jų parametrų identifikacijos sistemos, vartotojai produktų jūroje sutriks.
Donatas Skulskis
Donatas Skulskis

Anksčiau pirkėjai būdavo priversti pasikliauti tik pardavėjo žodine informacija apie padangų charakteristikas. Ji galėjo būti teisinga, tačiau galėjo būti ir bloga. Labai dažnai, mėginant daryti įtaką pirkėjo nuomonei, būdavo naudojami klaidingi teiginiai, kaip „žinote, šių padangų korpusai silpni, jos „guzuojasi“, blogai stabdo ir pan.“

Reikia suprasti kiekvieno pardavėjo norą parduoti būtent savo padangas, nors tai gali būti ir pasenusios, ir nutrintais šonais padangos, tačiau ne visi pardavėjai jaučia atsakomybę pirkėją teisingai ir nešališkai informuoti.

Naujoji etiketė, kuri bus klijuojama ant padangos
Padangos efektyvumo etiketė

Kad pirkėjai nebūtų klaidinami, dabar ant padangų klijuojamose etiketėse yra nurodyti labai aiškūs parametrai – stabdymas ant šlapio kelio, degalų ekonomija ir triukšmingumas.

Jeigu padanga turi privalomą lipduką, reiškia, ji yra testuota pagal Europos Sąjungos reikalavimus ir tinkama naudoti. Jau senokai įvesta panaši žymėjimo sistema elektros prietaisams ir ji pasitvirtino – pažiūrėję į testų rezultatus pirkėjai patys nusprendžia, ar juos tenkina mažesnis, ar didesnis įrenginio efektyvumas, o daugiau informacijos visada yra geriau ir padeda išsirinkti.

Panaši sistema prieš kelerius metus įvesta ir padangoms.

Šį naująjį žymėjimą gerbiamas Rokas Lipeikis pavadino galimu manipuliacijų įrankiu, tačiau iš tikrųjų tai yra įrankis, skirtas mažinti manipuliacijoms. Ne paslaptis, kad kai kurių padangų prekybos įmonių vadybininkai gauna instrukcijas su sąrašais, kokias padangas reikia įsiūlyti klientui, ir net gauna nuobaudas, jei klientas nepirko siūlytų padangų, o įsigijo kitas. O dabar pirkėjas turi pakankamai informacijos priimti savarankišką sprendimą.

Aukščiau esanti raidė reiškia geresnius parametrus;  žalia spalva – labai gerai, raudona – labai blogai. 

Pagrindinis parametras – tai stabdymas. Padangos, nors visos apvalios ir juodos, savo savybėmis labai skiriasi. A klasės stabdymo kelias yra 18 metrų trumpesnis negu F klasės (važiuojant 80 km/val. ant šlapio asfalto). 18 metrų – labai daug ir vairuotojams tai yra aiškus parametras. O jei dar visi vairuotojai žinotų, kad greičiui didėjant 2 kartus, stabdymo kelias padidėja net 4 kartus... Juk ir žiemą tenka pavažiuoti 110 km/val. greičiu, todėl stabdymo skirtumas tarp A ir F kategorijų padangų būtų dar didesnis.

Gali kilti klausimas, kodėl bandomas stabdymas ant šlapio asfalto, o ne ledo ar sniego. ES buvo ištirta, kad virš 90 proc. laiko padanga važiuoja sausu arba šlapiu keliu. Lietus, šlapdriba, sniegas ir netgi ledas, veikiamas druskų, yra vanduo. Didelis šaltis, krūvos sniego, nenuvalyti keliai – gal bus, o gal nebus, tačiau šlapias kelias rudenį, žiemą ir pavasarį visada bus. Būtent todėl šis parametras ir pasirenkamas.

Būtina, kad vairuotojas žinotų savo padangų galimybes. Jei dygliuotomis padangomis užmiesčio apledijusiame žvyrkelyje galima drąsiau važiuoti, tai ant šlapio asfalto reikia būti ypatingai atsargiems: metaliniai dygliai šiuo atveju ne padeda, bet trukdo, jie mažina sukibimą. Panaši situacija su labai minkšto mišinio padangomis – jų stabdymas ant šlapio kelio yra vienas blogiausių.

Netikėtos, bet labai teigiamos privalomo padangų žymėjimo pasekmės – net ir pigių padangų gamintojai pradėjo siekti, kad jų padangos pasiektų aukštesnius parametrus. Šis žymėjimas verčia tobulėti, siūlyti ES rinkai kokybiškesnes padangas, mažiau kokybiškas paliekant trečioms šalims, kur nėra žymėjimo.

Tokiu būdu buvo nušauti du zuikiai – ir pirkėjas informuotas, ir gamintojų konkurencija  padidėjo.

Per padangų tarnavimo laiką, apie 65 tūkst. km, naudojant G klasės padangas, vien už degalus reikės sumokėti iki 660 Eur daugiau, palyginti su A klasės padangomis.

Kodėl padangų ekonomiškumo rodiklio vairuotojai nelaiko svarbiu? 9 proc. degalų suvartojimo skirtumas tarp A ir G klasių vairuotojams neatrodo didelis. Nors visi mieliau pirktų šaldytuvą, kuris turi A*** energijos klasę, nei vartojantį daug energijos.

Su padangomis situacija tokia. EK pranešime nurodyta, kad per padangų tarnavimo laiką, apie 65 tūkst. km, naudojant G klasės padangas, vien už degalus reikės sumokėti iki 660 Eur daugiau, palyginti su A klasės padangomis. Tai yra, automobilis vartos žymiai daugiau degalų. Tai ne vien rūpestis pirkėjo kišene, bet ir gamtosauga – aplinka žymiai mažiau teršiama A klasės padangomis.

Paskaičiuokite, kiek degalų galima nupirkti už 660 Eur, koks bus išmetamų CO2 dujų kiekis sudeginus tiek degalų? Ir tai – tik vienam automobiliui, o jų yra dešimtys milijonų. ES yra virš 300 mln. gyventojų ir transporto priemonių kiekis didžiulis. Jei vairuotojai aiškiai žinos, kaip sutaupyti degalų ir kaip stabdant elgsis jų padangos, sumažės aplinkos teršimas ir padidės saugumas keliuose. Juk iki šiol pirkėjas neturėjo jokios patikimos informacijos apie šiuos parametrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius