Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

10 dalykų, kuriuos vairuodami darome neteisingai

Per reidą Šiauliuose įkliuvo neblaivus mikroautobuso vairuotojas
Šiaulių AVPK nuotr. / Asociatyvi nuotr.: policijos sustabdytas automobilis
Šaltinis: 15min
2
A A

Ar žmogus tampa geru vairuotoju vos išlaikęs egzaminą? Vairuoti transporto priemonę jis gali, tačiau geru ir saugiu elgesiu prie vairo jis dažniausiai negali pasigirti. Tą lemia artimųjų perteikti neteisingi įpročiai ar tiesiog nežinojimas. Pateikiame kelis eismo taisyklių knygoje nepaminėtus dalykus, kuriuos išgyvendinti nėra sudėtinga, o to nauda – akivaizdi.

Rankų laikymas ties 10 ir 2 valanda

Vairavimo instruktoriai daugeliui rekomenduoja rankas ant vairo laikyti ties 9 ir 3 valandomis arba ties 10 ir 2. Tačiau pirmas variantas yra geresnis: suveikus oro pagalvei, ant 10 ir 2 valandų laikomos rankos gali stipriai nukentėti.

Savo automobilio matymas veidrodėliuose

Ar jums tikrai reikia šoniniame veidrodėlyje matyti savo automobilio duris? Nusukite juos taip, kad savo automobilio nematytumėte išvis, o veidrodėliuose atsispindėtų kuo daugiau kitų eismo dalyvių. Didžiausias to privalumas – aklosios zonos panaikinimas. Daugelis modernių automobilių, tinkamai sureguliavus šoninius veidrodėlius, nematomų zonų nebeturi.

Ilgosios šviesos rūke

Rūko žibintai taip vadinami ne be reikalo – jie skirti tam, kad būtų naudojami rūke. Esant itin prastam matomumui, ilgų šviesų naudojimas yra beprasmis ir situacijos nei kiek nepagerina – geriausias receptas tokiu atveju yra įjungtos artimosios šviesos ir rūko žibintai.

Sauliaus Žiūros nuotr./Žiedinė sankryža Vilniuje
Sauliaus Žiūros nuotr./Žiedinė sankryža Vilniuje

Stabdymas posūkyje

Bet koks automobilių sporto specialistas galėtų dvi valandas pasakoti, kodėl stabdžio naudojimas posūkyje yra blogas manevras. Stabdant automobilio svorio centras persikelia į priekį ir užpakalinės padangos turi mažiau sukibimo. Rezultatas – automobilio užpakalis paslysta ir mašina atsiduria griovyje.

Tai nėra šimtaprocentinė taisyklė – ne kiekvieną kartą prilietus stabdį automobilis apsisuks, tačiau stabdymą visada geriau atlikti dar laikant vairą tiesiai.

Važiavimas „aklajame taške“

Jeigu susireguliavote veidrodėlius ir jūsų automobilis nebeturi „aklųjų zonų“, tai nereiškia, kad ir kiti eismo dalyviai jų neturi. Todėl venkite ilgai važiuoti greta kito automobilio – gali būti, jog jis jūsų nemato ir sugalvojęs persirikiuoti, tą padarys sukeldamas avariją.

Greitas važiavimas šaltu varikliu

Jeigu tik užkūrėte automobilį, bent minutę pavažiuokite lėtai, neversdami variklio apsisukimų rodyklės viršyti 2 tūkst. ribos. Visi automobilio mazgai yra sušalę ir jiems reikia sušilti. Priešingu atveju mašinos tarnavimo laikas ženkliai trumpės.

Važiavimas nuokalne neutralia pavara

Neutralios pavaros įjungimas turi nedaug logikos daugelyje eismo situacijų išskyrus stovėjimą prie sankryžos, tačiau važiuojant nuokalne, logikos yra nulis. Automobilio stabdžiai nuokalnėse dirba itin intensyviai, o variklis, važiuojant įjungta pavara, jiems padeda. Važiuojant neutralia pavara, dirba tik stabdžiai, kurie greitai perkaista.

Be to, važiuojant įungta pavara atleidus akceleratorių, automobilio variklis praktiškai nenaudoja degalų. Tad kam važiuoti neutralia?

Staigus stabdymas

Niekas nemėgsta vairuotojų, kurie iki sankryžos likus 100 metrų net neatleidžia akceleratoriaus, o likus 20-iai staigiai stabdo. Tokį manevrą neteisingu laiko ne tik kiti eismo dalyviai, to automobilio keleiviai, bet ir saugaus bei ekonomiško vairavimo specialistai. Tokius manevrus atlikdami greičiau nenuvažiuosite, tačiau sukelsite kitų eismo dalyvių pasipiktinimą bei išeikvosite bereikalingų degalų.

Pakabukai

Kai kurie vairuotojai ant automobilio veidrodėlio prisikabina kelis skirtingus pakabukus, dar kelis – ant raktelių, pavarų svirties ir visose kitose įmanomose vietose. Jie ne tik blaško dėmesį, bet ir gali sutrukdyti ekstremaliu momentu, o avarijos atveju – sužaloti.

Persirikiavimas iš greitėjimo juostos

Greitėjimo juosta yra tam, kad ja važiuojantys automobiliai pasiektų greta važiuojančių transporto priemonių greitį ir juostos gale persirikiuotų. Nepersirikiuokite, kol nepasiekėte kitų transporto priemonių greičio – taip tik stabdote eismą ir sukeliate avarines situacijas.

Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki spalio 22 d.: 2017 2726 3231 150
2016 2469 2940 143
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas