Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki lapkričio 21 d.: 2017 2991 3535 167
2016 2752 3249 161
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Apsisukimas „Via Baltica“ atkarpoje – mažai naudingas, bet kažkam reikalingas

Apsisukimas ties Stanaičiais „Via Baltica“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Apsisukimas ties Stanaičiais „Via Baltica“
Šaltinis: 15min
9
A A

Kalbant apie eismo įvykius, bene dažniausiai Lietuvoje minimas kelias – „Via Baltica“. Jis netgi turi pravardę „Mirties kelias“. Lietuvos automobilių kelių direkcija pasiryžusi šį kelią tobulinti, mažinti eismo įvykių skaičių jame ir pirmieji to ženklai jau yra: dalis „Via Balticos“ neseniai virto keturių eismo juostų keliu. Tačiau kai kurie sprendimai jame – abejotini.

Bene sunkiausiai suvokiamas sprendimas – apsisukimas keturių eismo juostų kelyje. Jis įrengtas važiuojant nuo Garliavos link Marijampolės.

Apsisukimas, nors įrengtas laikantis visų saugumo taisyklių, keturių eismo juostų kelyje atrodo gana keistai. Be to, mažina transporto priemonių greitį ir yra nedaug kam reikalingas: 15min fotografas darbo dienos piko metu turėjo laukti geras 10 minučių, kad užfiksuotų bent tris apsisukimu besinaudojančias transporto priemones.

Pasinaudoję apsisukimu, vairuotojai gali patekti į saujelę gyvenamųjų namų bei kelias šalikelėje įsikūrusias įmones. Saugus, dviejų lygių sankryžoje įrengtas apsisukimas yra nuvažiavus vos daugiau nei kilometrą.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Apsisukimas ties Stanaičiais „Via Baltica“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Apsisukimas ties Stanaičiais „Via Baltica“

Tad kam reikalingas toks eismo trukdis? Lietuvos automobilių kelių direkcija turi atsakymą – to prašė gyventojai.

„Kelių direkcija informuoja, kad atsižvelgdama į gyventojų prašymus, į 2015 m. spalio 2 d. Kauno rajono savivaldybės mero raštą ir vadovaudamasi 2015 m. lapkričio 4 d. pasitarimo dėl kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai protokolu, numatė projekto įgyvendinimo metu įrengti minėtą apsisukimo vietą kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 19,2 km kelio juostoje kartu su reikiamomis saugaus eismo priemonėmis“, – rašoma LAKD atsiųstame komentare.

LAKD pridūrė, jog šis apsisukimas – tik laikinas projektinis sprendimas, o ateityje jis planuojamas pakeisti labiau magistraliniam keliui pritaikytu sprendiniu – pavyzdžiui, tuneliniu viaduku. Kiek toks sprendimas galėtų kainuoti, nežinoma.

Panašus apsisukimas automagistralėje Kaunas–Klaipėda pripažintas pavojingu

Visai neseniai (po ilgų diskusijų) prabilta apie konkrečius ketinimus panaikinti apsisukimą 8-ajame automagistralės Kaunas–Klaipėda kilometre ties Giraite. Tiesa, panašiai kaip Garliavos apsisukimo atveju, tam labai prieštarauja vietos gyventojai.

Vis dėlto, rekomenduojant saugaus eismo specialistams, nuspręsta šį apsisukimą panaikinti, nors pavasarį lėtėjimo juosta buvo pailginta 150 m. Priežastis – apsisukantys automobiliai kelia pavojų, didėjant transporto srautams. O susidūrimas automagistralėje, jei į apsisukantį automobilį atsitrenkia atvažiuojanti magistrale transporto priemonė, labai pavojingas. Be to, stabdo srautus.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas