Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atgijo diskusijos: ar Lietuvoje didinsime maksimalų leistiną greitį?

Lietuvos keliuose didžiausias maksimalus leistinas greitis – 130 km/val., o tokių automagistralių vos kelios. Kaimyninėje Lenkijoje galima važiuoti ir 140 km/val. Gerėjant infrastruktūrai keliuose, pasigirsta siūlymų didinti maksimalų leistiną greitį ir mūsų šalies automagistralėse. Tačiau vairavimo specialistai ir kelių priežiūra užsiimančių įmonių atstovai tvirtina, kad leistino 130 km/val. greičio ribos artimiausiu metu tikrai neperžengsime.
Spidometras, greitis
Spidometras, greitis / 123RF.com nuotr.

Keliai ne tokie geri, kaip galvojame

Didesnį maksimalų leistiną greitį automagistralėse, nei nustatytas Lietuvoje, turi vos kelios ES valstybės – Lenkija (140 km/val.), Bulgarija (140 km/val.) ir Vokietija (be ribojimo, bet su rekomendacija 130 km/val.). 2018 m. Austrijoje pradėtas eksperimentas, kurio metu tam tikromis valandomis kai kuriuose automagistralių ruožuose greitis buvo padidintas iki 140 km/val., tačiau, Lietuvos automobilių kelių direkcijos žiniomis, buvo atšauktas dėl aplinkosauginių priežasčių.

Vairavimo mokyklos „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis sako, kad tuomet, kai leidžia infrastruktūra, o jos prižiūrėtojai mato, kad sąlygos didinti maksimalų leistiną greitį yra, jis tokią idėją palaikytų. Tačiau priduria, kad tokius sprendimus Lietuvoje labai apsunkintų eisme dalyvaujančių transporto priemonių greičių skirtumai.

„Kažkada bandžiau iš Kauno į Vilnių važiuoti maksimaliu leistinu greičiu. Man to padaryti nepavyko, nes kelyje juda per daug transporto priemonių, kurių greitis kartais skiriasi vos ne du kartus“, – tvirtina vairuotojų rengimo ekspertas.

Tokius sprendimus Lietuvoje labai apsunkintų eisme dalyvaujančių transporto priemonių greičių skirtumai.

Vokietijoje, kurios automagistrales siūlantieji didinti maksimalų greitį, pateikia kaip pavyzdį, eismas vyksta trimis ar net keturiomis eismo juostomis. Pirmąja važiuoja lėčiausiai judančios transporto priemonės, antrąja – didžioji dalis srauto, o trečiąja ar ketvirtąja – patys greičiausi, kai transporto priemonės judėjimo greitis didesnis nei 150 km/val. Tad lėčiau važiuojančių judėjimo trajektorijos nesusikerta su važiuojančiųjų greitai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Spąstai Lietuvos automagistralėse.

„Respublikos vairavimo mokyklos“ Klaipėdoje vadovas Kęstutis Videikis sako, kad net ir Vokietijoje itin greitai važiuojančių automobilių skaičius, kur greitis neribojamas, nėra tiek daug, kaip mes galvojame.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius